Skocz do zawartości

Historia edycji

NoobBudowlany98

NoobBudowlany98

45 minut temu, retrofood napisał:

 

Tylko ten rozchylony bok trzeba przykręcić do profilu bocznego.

To jedna z wersji, bardzo dobra zresztą. Chodzi o to, ze profile nie mogą do siebie tylko przybliżać się, przylegać. One muszą mieć ścianki zachodzące na siebie i skręcane na sztywno! jak najlepiej ze sobą połączone! Mają być połączone na sztywno, aby konstrukcja stanowiła całość, a nie oddzielne części. Bo wtedy będą miały różne okresy drgań. Cała konstrukcja musi być monolitem, wtedy będzie miała jeden, wspólny okres drgań własnych! I nie będą pojawiać się pęknięcia.

A który wejdzie w który, nie ma większego znaczenia.

IMG_4520.thumb.jpeg.f9fbf9280c2a6613e49494728e41b58b.jpegIMG_4513.thumb.jpeg.424808348917581f1fc046f9cfe4ddbd.jpeg

 

Tak mam zrobić ten "Język"? Wybaczcie mi Szanowni Państwo ale nie zawsze rozumiem wasz żargon. A odnośnie tego mocowania w zielonym okręgu, właściwie też pytałem o to, bo w filmach instruktażowych np norgips, w ogóle nie było wspominane o żadnym mocowaniu profili do UW, co też było dla mnie dziwne bo jak to tak na luźno przykręcać potem te płyty gk? Ale jak rozumiem muszę się zaopatrzyć w zaciskarkę do profili.

NoobBudowlany98

NoobBudowlany98

41 minut temu, retrofood napisał:

 

Tylko ten rozchylony bok trzeba przykręcić do profilu bocznego.

To jedna z wersji, bardzo dobra zresztą. Chodzi o to, ze profile nie mogą do siebie tylko przybliżać się, przylegać. One muszą mieć ścianki zachodzące na siebie i skręcane na sztywno! jak najlepiej ze sobą połączone! Mają być połączone na sztywno, aby konstrukcja stanowiła całość, a nie oddzielne części. Bo wtedy będą miały różne okresy drgań. Cała konstrukcja musi być monolitem, wtedy będzie miała jeden, wspólny okres drgań własnych! I nie będą pojawiać się pęknięcia.

A który wejdzie w który, nie ma większego znaczenia.

IMG_4520.thumb.jpeg.f9fbf9280c2a6613e49494728e41b58b.jpegIMG_4513.thumb.jpeg.424808348917581f1fc046f9cfe4ddbd.jpeg

 

Tak mam zrobić ten "Język"? Wybaczcie mi Szanowni Państwo ale nie zawsze rozumiem wasz żargon. A odnośnie tego mocowania w zielonym okręgu, właściwie też pytałem o to bo w filmach instruktażowych np norgips, w ogóle nie było wspominane o żadnym mocowaniu profili do UW, ale jak rozumiem muszę się zaopatrzyć w zaciskarkę do profili.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...