Skocz do zawartości

Drenażowa przydomowa oczyszczalnia ścieków


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, od niedawna mamy nowych sąsiadów. Ponieważ nie ma u nas możliwości podłączenia do kanalizacji posiadamy przydomową oczyszczalnię ścieków, a sąsiedzi właśnie także sobie ją założyli. Jest to oczyszczalnia drenażowa(jeszcze nie użytkowana, również nie zgłoszona do gminy, bo mąż z nimi rozmawiał). Ale ostatnio nasz znajomy stwierdził, że ich oszczyszalnia jest zamontowana nieprawidłowo w stosunku do naszej działki i domu. 

Dokładnie chodziło o to, działki nasze są ze spadkiem w stronę drogi. Na końcu, przy drodze jest usytuowane nasze przyłącze wody pitnej (nie studnia głębinowa, tylko przyłącze do głównego węzła wody we wsi). Oczyszczalnia sąsiada jest usytuowana ok 10 metrów od naszego ujęcia wody pitnej, ścieki będą tak jakby z górki tam rozsaczać się w stronę tego przyłącza. Dodatkowo bliżej mamy przyłącza te elementy drenażu, niż osadnik (kolega stwierdził, że zamontowana jest też tak jakby do góry nogami). 

Proszę o zweryfikowanie tej sytuacji, lub podanie mi dokładnych odległości jakie powinny być zachowane od przyłącza naszej wody pitnej. Czy faktycznie jeżeli nasze przyłącze jest w takim dołku, a ścieki będą się właśnie tam rozsaczać z górki, czy jest to nieprawidłowo? Nie chcemy sąsiadom robić problemów jeżeli nie mamy racji. Dodatkowo niezachowania jest również odległość 2 m od granicy działki. 

Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam 

Edytowano przez wrona8911 (zobacz historię edycji)
Napisano

To tak na szybko:

2 m od granicy działki lub drogi,

3 m odległości drenażu od drzew,

5 m od drenażu do budynku gospodarstwa domowego, – 30 m od studni z wodą pitną do poletka, na którym ułożone są dreny,

15 m od oczyszczalni do ujęcia wody pitnej (studni),

1,5 m od rurociągów gazowych i wodociągowych,

0,8 m od kabli energetycznych,

0,5 m od kabli telekomunikacyjnych.

Napisano
18 minut temu, Swierol napisał:

To tak na szybko:

2 m od granicy działki lub drogi,

3 m odległości drenażu od drzew,

5 m od drenażu do budynku gospodarstwa domowego, – 30 m od studni z wodą pitną do poletka, na którym ułożone są dreny,

15 m od oczyszczalni do ujęcia wody pitnej (studni),

1,5 m od rurociągów gazowych i wodociągowych,

0,8 m od kabli energetycznych,

0,5 m od kabli telekomunikacyjnych.

Bardzo dziękuję :) czyli rozumiem, że od tego naszego przyłącza powinno być 1.5 m tak? Że takie przyłącze traktuję jako wodociąg a nie jako ujęcie wody? :)

Gdzieś na internecie właśnie ktoś zamiennie stosował ujęcie wody (studnia) i przyłącze wody i mnie to zakręciło 🙈

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...