Skocz do zawartości

Ocieplenie tarasu nad wykuszem


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.
Napisano
  Cytat

Witam!
Mam problem z ociepleniem płyty tarasu, będącej nad wykuszem. Niestety "fachowcy" zchrzanili robotę i wylali płytę tarasu(balkonu), na tej samej wysokości co strop. Czyli na docieplenie mam nie więcej niż 10 cm (w tym wylewka i izolacja przeciwwilgociowa). Proszę o poradę, czy np 6-7 cm styropianu wystarczy, żeby złe rzeczy nie działy się na suficie na parterze. Grubość płyty 14 cm.

Rozwiń  

Witam
Rzeczywiście masz problem wylewki przynajmniej na wykuszu musisz dać 5cm styropianu musiałbyś dać 5cm + izolacja
Jedynym rozwiązaniem jak dla mnie jest regulacja drzwiami balkonowymi zakładając że drzwi masz 230cm możesz zamówić na 223cm i będziesz miał izolację na wykuszu dobrą jedynym problemem będzie próg w pokoju na wyjście na wykusz
Najlepszą izolacją w takim przypadku jest Dajterman styropian też trzeba dać najtwardszy.
Napisano
Strop nad wykuszem powinien zapewniać ciepłochronność nie gorszą niż 0,3 W/m2 K, co w przybliżeniu wymaga ułożenia izolacji cieplnej grubości, co najmniej 10 cm. Cieńsza izolacja to większe straty ciepła, ale przy niewielkiej powierzchni wykuszu, nie ma to większego wpływu na wzrost kosztów ogrzewania.
Napisano
Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?
Napisano
  Cytat

Bardzo dziekuję! Trochę się uspokoiłem. Tym bardziej, ze okna są już wstawione icon_smile.gif. Mogę jeszcze 2 cm płyty balkonowej skuć, żeby zyskać miejsce na styropian, ponieważ płyta balkonu w projekcie jest o 2 cm cieńsza od stropu. Ale nie wiem, czy jest sens, ze względu na znaczną pracochłonność. Nie wiem jeszcze, jak dobrze zaizolować płytę przed wilgocią. Nie chodzi o materiały, ale przede wszystkim o sposób wykonania?

Rozwiń  

Cze.W przekroju -folia +styropian+folia+wylewka ze spadkiem na zewnątrz+hydroizolacja pod płytki np mapelastic firmy mapei.Należy dopilnować aby izolacja cieplna tarasu łączyła się z izolacją ściany .Pozdro.
Napisano
mam podobny problem, z tym, że mam strop teriva i również miejsce jedynie na 10 cm wszystkiego na tarasie.
Czy poza 5 cm styropianu na tarasie mogę dać dodatkowe 5 cm od dołu tzn. na suficie parteru pod tarasem? Tam ma być sufit podwieszany więc miejsce będzie, ale czy można tak z obu stron dawać ocieplenie? I jeśli tak, to czy nie lepiej od dołu dać wełnę mineralną? Pozdrawiam
  • 4 lata temu...
Napisano (edytowany)
Jako że robi się coraz cieplej chciałbym zabrać się niedługo za izolację wykusza.Warstwy wyglądały by tak.Od wewnątrz pod strop 5cm styropianu, strop,3 warstwy lepiku abizol, papa termozgrzewalna,abizol, druga warstwa papy, folia , styrodur 8cm , folia , wylewka , folia w płynie , płytki. Czy coś takiego zda egzamin? W której warstwie zamontować obróbkę blacharską? Edytowano przez jarek81 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Ja mam ten sam problem co autor wątku. Temat jest trochę leciwy, ale zastanawiam się jakie w końcu rozwiązanie zostało wybrane do tego wykuszu.

Mój "taras" to raczej tarasik, bo ma raptem 50cm x 300cm, ale niestety także jest zrobiony równo ze stropem. Okien jeszcze nie mam, więc sytuacja w miarę komfortowa.

Myślałem o ociepleniu tego płytą PIR. Ma dobre parametry, bo 8cm PIR (lambda=0.023) zastąpi 11cm styropianu grafitowego (lambda=0.031), a to wg mnie już wystarczy, żeby było dobrze. Zamierzam właśnie tak to zrobić.

Nie wiem jak z cenami, ale na mój wykusz pewnie zmieszczę się w 150-200PLN...



Co sądzicie?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam mam pytanie co dać pod papę termozgrzewalną jaki środek dysperbit czy jakiś lepik na zimno?Czy może nic nie dawać tylko papę bezpośrednio kłaść na beton rozgrzewając ją palnikiem.
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...