Skocz do zawartości

Orientacyjny koszt wykończenia mieszkania 86m2 w Warszawie


Recommended Posts

Witam,

niedługo mam oddanie mieszkania i od dłuższego czasu szukam ekipy do wykończenia. Znalazłem jedną firmę (w sumie to z polecenia znajomego), która dzisiaj mi wysłała wycenę za całość

 

Zakres prac:

- wyburzenie i postawienie ścianek działowych (trzech)

- podłogi z płytek (ok. 10m2)

- zmiany w elektryce

- montaż gniazdek, włączników, oświetlenia

- układanie kamienia dekoracyjnego z fugowaniem
- płytki w pasie technologicznym
- wykonanie 2 łazienek na gotowo bez mebli na wymiar
- gładz i malowanie w całym mieszkaniu

 

przy takim zakresie Panowie krzyknęli 62 tys złotych. Ja wiem, że teraz wszystko drożeje i faktycznie może to być normalna cena, ale chciałbym dopytać kogoś kto siedzi w temacie i może coś na ten temat powiedzieć. Oczywiście są tu rzeczy, które mogę zrobić sam ze znajomym/tatą jak np podłaczanie gniazdek czy pomalowanie, ale wycene dotyczy całości

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie

 

Pozdrawiam

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 11.04.2022 o 11:25, Navkaaaaa napisał:

Witam,

niedługo mam oddanie mieszkania i od dłuższego czasu szukam ekipy do wykończenia. Znalazłem jedną firmę (w sumie to z polecenia znajomego), która dzisiaj mi wysłała wycenę za całość

 

Zakres prac:

- wyburzenie i postawienie ścianek działowych (trzech)

- podłogi z płytek (ok. 10m2)

- zmiany w elektryce

- montaż gniazdek, włączników, oświetlenia

- układanie kamienia dekoracyjnego z fugowaniem
- płytki w pasie technologicznym
- wykonanie 2 łazienek na gotowo bez mebli na wymiar
- gładz i malowanie w całym mieszkaniu

 

przy takim zakresie Panowie krzyknęli 62 tys złotych. Ja wiem, że teraz wszystko drożeje i faktycznie może to być normalna cena, ale chciałbym dopytać kogoś kto siedzi w temacie i może coś na ten temat powiedzieć. Oczywiście są tu rzeczy, które mogę zrobić sam ze znajomym/tatą jak np podłaczanie gniazdek czy pomalowanie, ale wycene dotyczy całości

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie

 

Pozdrawiam

60 tys już też słyszałam. Niestety dzisiaj ta cena nie jest już niczym dziwnym przy dzisiejszej inflacji :( 

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja bym chciał zobaczyć to rozrysowane przynajmniej na jakimś szkicu naniesionym na rzut pomieszczenia. Tak aby było widać wzajemny układ rur oraz ich długość. Bo może się okazać, że chociażby robienie cyrkulacji całkiem mija się z celem, jeżeli odległości są małe.  W dużej mierze zgadzam się z Podczytywaczem, ale nie we wszystkim.  Rzeczywiście nie ma sensu komplikowanie ponad miarę. Zwykle im prościej, tym lepiej. Łatwiej potem wszystko ogarnąć i uniknąć błędów. Natomiast w większości sytuacji dawałbym jednak otulinę również na rury z zimną wodą. Bo bez niej z czasem potrafią się robić ciemne smugi na cienkiej warstwie tynku na rurach. Ponadto otulina zapewnia swego rodzaju dylatację pomiędzy rurą i tynkiem.  Natomiast co do średnicy rur, to zastosowanie np. PEX 20 mm ma jednak sens, nawet jeżeli na wyjściu ze zbiornika mamy króciec 1/2 cala. Po pierwsze, PEX ma tragicznie małe przekroje samych złączek. Przy PEX 16 mm faktyczny przelot zostaje mniej więcej grubości ołówka. Jeżeli mamy kilka takich zwężek poczynając od rozdzielacza to zaczyna się robić słabo. Można to w pewnym stopniu skompensować używając właśnie rur o większej średnicy. Do prysznica i wanny PEX 20 mm jest bardzo wskazany. Na ile ostatecznie różnica w ciśnieniu i przepływie wody będzie odczuwalna zależy zarówno od ciśnienia na początku układu jak i liczby złączek oraz długości rur. Ale żeby tu powiedzieć coś więcej jest potrzebny przynajmniej szkic sytuacyjny. 
    • W ścianie z g/k dałbym w otulinie.   Rozumiem, że w bruździe i ściana ma być oklejona płytą g/k... Tu będzie znikoma możliwość kondensacji, bo dostęp pary wodnej będzie minimalny...
    • Najwyraźniej jednak wentylacja nie jest wystarczająco skuteczna, skoro ościeżnica "puchnie" od wilgoci. Podejrzewam, że wentylator w łazience blokuje przepływ powietrza, gdy jest wyłączony. Tam powinna być założona powiększona kratka, tak aby powietrze mogło normalnie przepływać obok wentylatora. Podobne stosuje się do podłączenia okapów. Dlatego trzeba szukać ich jako kratek do okapów albo kratek podwójnych.   
    • No właśnie na wszystkich materiałach i filmach widziałem w otulinie dla zimnej wody, dlatego pytam. Zamówiłem otulinę 15/6 ale może i ta okazać się względnie duża, gdyż ta ścianka działowa jest bardzo chuda i nie chce w niej za bardzo bruzdować. A rury pex 16mm będą pod g-k(1.25cm) więc pytanie czy Ty byś dawał @podczytywacz? Dzięki za wcześniejszą wypowiedź.
    • Jeśli było impregnowane, to tak mocno nie nasiąknie wilgocią i nic specjalnego się nie stanie. Natomiast jeśli impregnowane nie było, to przy takiej pogodzie jak teraz trochę nasiąknie i w przypadku pokrycia dach, trzeba będzie zadbać o wietrzenie, aby wyschło. Co potrwa parę miesięcy.  Trwałych szkód być nie powinno, o ile drewno nie leży bezpośrednio na ziemi, albo nie jest szczelnie owinięte. Musi mieć dostęp powietrza i najlepiej przewiew. Mróz drewnu nie szkodzi, na odwrót. Spowalnia lub wstrzymuje procesy gnicia.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...