Skocz do zawartości

Historia edycji

kazmij

kazmij

Witam,
Zaznaczę na wstępie, że jestem zielony w temacie działek i budowy jeszcze.
Wraz z żoną chcemy zakupić działkę wielkości 0.13ha o wymairach 33 x 40m.
Na krótszym boku działki znajduje się rów melioracyjny (taki od deszczówki), który ma tak ze 2m głębokości i 3 - 4 szerokości, ale biegnie od razu przy działce, a nie na jej terenie.

Po przeciwnym boku od tego rowu jest ogrodzenie sąsiada, ale działka obejmuje jedynie jego ogród.
Wiemy, że teren był równany, co widać, bo jest świeżo nawieziony żwir i jest w miarę równo, ale przy rowie mielioracyjnym jest co najmniej 50cm tego żwiru.

Lokalizacja działki nam odpowiada, ale mamy wątpliwości:

  1. Jaki dom można by na niej pobudować, czy nie wymaga mocniejszych fundamentów
  2. W jakiej odległości od rowu i sąsiada musi być dom
  3. Czy z racji tego, że jest ten rów, to nie będą jakieś osuwiska się robiły (wiemy, że i tak ziemi trzeba będzie potem trochę nawieźć aby sobie podrównać)
     

Działa jest budowlna i wszystko prawnie jest ok. Kupiliśmy raport z oneGeo, ale niestety nie ma tam informacji na nurtujące nas tematy.
Miejsce nam się podoba, ale obawiamy się czy to na pewno jest ok.

Najważniejsze pytanie: kogo się zapytać tak aby zobaczył i sprawdził? Jaki to ekspert jest od takich rzeczy?
Co ważne działka jest nam oferowana przez agencję nieruchomości i nie pochodzi od osoby prywatnej.

kazmij

kazmij

Witam,
Zaznaczę na wstępie, że jestem zielony w temacie działek i budowy jeszcze.
Wraz z żoną chcemy zakupić działkę wielkości 0.13ha o wymairach 33 x 40m.
Na krótszym boku działki znajduje się rów melioracyjny (taki od deszczówki), który ma tak ze 2m głębokości i 3 - 4 szerokości, ale biegnie od razu przy działce, a nie na jej terenie.

Po przeciwnym boku od tego rowu jest ogrodzenie sąsiada, ale działka obejmuje jedynie jego ogród.
Wiemy, że teren był równany, co widać, bo jest świeżo nawieziony żwir i jest w miarę równo, ale przy rowie mielioracyjnym jest co najmniej 50cm tego żwiru.

Lokalizacja działki nam odpowiada, ale mamy wątpliwości:

  1. Jaki dom można by na niej pobudować, czy nie wymaga mocniejszych fundamentów
  2. Czy z racji tego, że jest ten rów, to nie będą jakieś osuwiska się robiły (wiemy, że i tak ziemi trzeba będzie potem trochę nawieźć aby sobie podrównać)
     

Działa jest budowlna i wszystko prawnie jest ok. Kupiliśmy raport z oneGeo, ale niestety nie ma tam informacji na nurtujące nas tematy.
Miejsce nam się podoba, ale obawiamy się czy to na pewno jest ok.

Najważniejsze pytanie: kogo się zapytać tak aby zobaczył i sprawdził? Jaki to ekspert jest od takich rzeczy?
Co ważne działka jest nam oferowana przez agencję nieruchomości i nie pochodzi od osoby prywatnej.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...