Skocz do zawartości

Sufit podwieszany- problem wykończenia przy ścianach


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,

Wykonałem sufit podwieszany o wielkości około 2m2. Wystarczyła do tego płyta g-k o wymiarach 260x120, potwieszona na stelażu stalowym. Płyta była przycinana z 3 stron, na jednej z krawędzi pozostało fabryczne sfazowanie. W załączeniu jest zdjęcie z wykonanego sufitu.

DSC01446.jpg



Mam problem z wykończeniem szczelin przy ścianach. Do wykonania wypełnienia kupiłem klej akrylowy, bo wyczytałem że jest lepszy niż silikon. Potem do wyrównania planowałem wykorzystać gładź szpachlową Cekol C-45. Gładzią planowałem też zasłonić wgłębienia z wkrętami. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce?

Dowiedziałem się również, że występują trudności kryciem farbą płyty g-k. Znajomy zaproponował, aby przed malowaniem pokryć płytę preparatem gruntującym trochę rozmieszanym z farbą. Czy jest właściwe postępowanie?

Proszę Państwa o opinię i poradę, pozdrawiam, Adam

PS. wiem, że przy rurach C.O. trochę nie wyszło. Czy może ktoś ma radę, jak to teraz poprawić?
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,

Wykonałem sufit podwieszany o wielkości około 2m2. Wystarczyła do tego płyta g-k o wymiarach 260x120, potwieszona na stelażu stalowym. Płyta była przycinana z 3 stron, na jednej z krawędzi pozostało fabryczne sfazowanie. W załączeniu jest zdjęcie z wykonanego sufitu.
Mam problem z wykończeniem szczelin przy ścianach. Do wykonania wypełnienia kupiłem klej akrylowy, bo wyczytałem że jest lepszy niż silikon. Potem do wyrównania planowałem wykorzystać gładź szpachlową Cekol C-45. Gładzią planowałem też zasłonić wgłębienia z wkrętami. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce?
Dowiedziałem się również, że występują trudności kryciem farbą płyty g-k. Znajomy zaproponował, aby przed malowaniem pokryć płytę preparatem gruntującym trochę rozmieszanym z farbą. Czy jest właściwe postępowanie?
Proszę Państwa o opinię i poradę, pozdrawiam, Adam
PS. wiem, że przy rurach C.O. trochę nie wyszło. Czy może ktoś ma radę, jak to teraz poprawić?


Witam!!!
Ad.1. Można uszczelnić połączenie ściany i sufitu ale nie wykończamy potem na sztywno gładzią ani żadnymi taśmami itp-Zawsze bedzie pękać i nic na to się nie poradzi. .Najlepszym rozwiązaniem jest zakup i przyklejenie listwy wykańczającej-np. ćwierćwałka lub kątownika - zależy od gustu
Ad.2. Zagłębienia po śrubach szpachlujemy właśnie gładzią i potem przecieramy aby wygładzić.
Ad.3.Zawsze przed malowaniem czegokolwiek a zwłaszcza powierzchni chłonnych stosujemy preparaty gruntujące.
Ad.4.No i te rury.Trzeba sią zastanowić.Jeśli to są rury od c.o. to obrobienie tych otworów na "sztywno"czyli gładzią czy inną chemią nie ma sensu. Można zakombinować z kawałkiem np.płyty g-k lub panela w kolorze białym - jeśli obrobisz połączenia ściany i sufitu za pomocą listew wykańczających to można to logicznie i całkiem ładnie wykończyć. Otwory na rury moszą mieć ok.1-2 mm luzu (pod wpływem temperatury trochę "pracują").
Napisano
Szczeliny wokół ścian wypełnia się masą akrylową, do szpachlowania wgłębień w płytach można użyć gładzi gipsowej. Przed malowaniem powierzchnię płyty g-k trzeba zagruntować preparatem gruntującym, co zmniejszy jej nasiąkliwość i zapewni dobrą przyczepność farby.
Napisano
Witam,

Dziekuję za cenne wskazówki. Sufit podwieszany dokończyłem w ten weekend. Chciałem się podzielić zdobytym doświadczeniem i prosić o odpowiedzi na pytania "powykonawcze".

Wykonałem prace w następujący sposób:
A) po całym obwodzie, przy pomocy noża zrobiłem fazowanie (starałem się aby kąt fazowania był 22,5 stopnia. Ale chyba nie był icon_smile.gif Z obliczeń dla płyty g-k o grubości 12.5 mm, powinien to być pasek około 3 cm. W moim wykonaniu to było ok 1-1.5 cm.

Mam pytanie: w którym momencie, powinno robić się fazowanie ciętych krawędzi płyty g-k? Przed zamocowaniem? Jakim narzędziem? Czy rzeczywiście powinno ono mieć szerokość około 3 cm?

B) w przypadku rur C.O. wykorzystałem podobne rozwiązanie, jakie stosuje się przy podłogach. Wyciąłem dodatkowy prostokąt z płyty g-k i przy pomocy suwmiarki przeniosłem wymiary. Zrobiłem otwory (wiertarka i pilnik półokrągły). Następnie prostokąt przeciąłem "prawie na pół" wg zasady jaką się stosuje przy kładzeniu podłogi/parkietu wokół rur C.O. Od góry, w zamocowanej płycie g-k, przy pomocy wkrętów, zamocowałem króciutkie profile CD60 (przycięte kawałki z odpadków). Następnie do tych profili przymocowałem wcześniej przygotowany prostokąt ze zrobionymi sfazowaniami na krawędziach, a szczeliny wypełniłem masą akrylową, w której zatopiłem siatkę z włókna szklanego. Efekt można zobaczyć na załączonym zdjęciu.

DSC01446.jpg



Mam pytanie: stosowana taśma z włókna szklanego była samoprzylepna (norgips). Szczelina powstała z fazowania krawędzi płyt g-k miała 1 cm. W trakcie prac siatka nie miała zamiaru się trzymać gipsu. Czy w związku z tym trzeba stosować jakieś dodatkowe kleje?

C) szczeliny pomiędzy sufitem a ścianą na połowie obwodu sufitu wypełniłem masą akrylową. (Nie stosowałem siatki z włókna szklanego). Dla testu, na drugiej połowie obwodu sufitu wykorzystałem masę o nazwie: SEM-Light firmy SEMIN (polecana przez sprzedawcę). Masa ma strukturę gęstej pianki i bardzo fajnie wypełnia szczeliny.

Zaznaczam, że nie jest to reklama masy SEM-Light ale raczej pytanie: czy był to dobry wybór i czego mogę się po niej spodziewać?. Instrukcja i parametry były opisane w 3 językach ale nie w języku polskim. Zamieściłem zdjęcie.

DSC01446.jpg



D) otwory po wkrętach zaszpachlowałem gładzią gipsową

E) płytę posmarowałem preparatem gruntującym (Chyba zrobiłem tu mały błąd ponieważ nie rościeńczyłem go białą farbą. Później jest trochę trudniej pomalować tak sufit nie było prześwitów).

E) dwukrotnie pomalowałem sufit farbą akrylową.

Efekt końcowy prezentują zdjęcia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Jeszcze raz dziękuję za pomoc i proszę o odpowiedzi aby nie popełnić błędów na przyszłość.
Pozdrawiam,
Adam
Napisano
Niektóre prace można sobie uprościć. Nie trzeba mocno fazować krawędzi płyt na styku ze ścianą, gdyż szczelinę wypełnia elastyczna masa akrylowa lub pianka.

Szerokie fazowanie stosuje się w miejscu łączenia dwóch płyt g-k i ma na celu lepsze połączenie za pośrednictwem masy szpachlowej. Fazowanie wykonuje się przed przykręceniem płyt.

Wokół rur grzewczych należy pozostawić wolna przestrzeń, aby mogły się swobodnie rozszerzać. Najprościej otwór w płycie wypełnić pianką poliuretanową i pomalować.

Dodawanie farby do gruntownika w praktyce nie poprawia krycia a może ograniczyć wnikanie preparatu w głąb podłoża.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...