Skocz do zawartości

Hydroizolacja przeciwwilgociowa Izoplast, Sika, Bornit


Recommended Posts

Napisano

Hej, chciałbym pokryć ściany fundamentowe czymś trochę lepszym niż dysperbit. Wybieram pomiędzy Izoplastem R-W (grunt) i B-W (powłoka), Sika Igasol 101, ewentualnie Bornit Grundbit (grunt) i Unibit (powłoka). Ma to sens? Są to masy z domieszką kauczuku lub polimerów. Mam dobre warunki gruntowe. Przepuszczalny piasek, woda nie dosięga ław. Może przy okazji znajdzie się tu ktoś, kto wie gdzie te produkty kupię od ręki w okolicach Warszawy, Wołomina. 

Napisano
3 godziny temu, Muszyna napisał:

Ma to sens?

Jakiś sens ma... tylko moim zdaniem, przy Twoich warunkach wodnych - taki sobie... Kasę - niemałą, bo to markowe produkty - lepiej wydaj na dobrą izolację poziomą pod budynkiem. I hydroizolację i termoizolację...

 

Napisano
51 minut temu, uroboros napisał:

Jakiś sens ma... tylko moim zdaniem, przy Twoich warunkach wodnych - taki sobie... Kasę - niemałą, bo to markowe produkty - lepiej wydaj na dobrą izolację poziomą pod budynkiem. I hydroizolację i termoizolację...

 

Sądzisz, że to przesadne środki? To nie są drogie masy. Na cały fundament wydam w związku z nimi 1300 - 1500 zł. Za Bornit troszkę więcej, ale nie dużo bo to najtańszy ich produkt. Myślę, że warto położyć coś trochę lepszego niż dysperbit. Te masy jakąś tam domieszkę polimerów i kauczuku mają. 

Napisano

Jest obecnie odczuwalna w internecie straszna nagonka na ludzi mających czelność smarować ściany dysperbitem ;) Już sam się w tym gubię, która strona ma rację. Nie wspomnę już o odłamie tych, którzy twierdzą, że pionowa hydroizolacja w ogóle nie ma sensu i żeby skoncentrować się na poziomej. Chciałem zastosować coś pomiędzy. 

Napisano (edytowany)

Tak z ciekawości... a co jest nie tak z tym dysperbitem?

 

Nie Ty, tylko majstry będą smarować :)

 

 

Wody nie zatrzymasz, trzeba by fundament w jakiejś gumowej foremce postawić

Edytowano przez usiek (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie wiem, według niektórych znika po kilku latach i jest tylko placebo. Z kolei budowlańcy, architekci, kier. bud., w większości twierdzą, że dysperbit wystarczy. 90% domów stoi od lat sucha, a smarowana była dysperbitem. Teraz zgadnij kto ma rację, kto ma w czym interes i gdzie leży prawda. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...