Skocz do zawartości

Ogrzewanie szkieletówki - gaz + PV czy elektryczne + PV


Recommended Posts

Napisano

Szanowni forumowicze,
Przygotowuję się do realizacji projektu niewielkiego domu w technologii szkieletowej, najpewniej bedzie to projekt indywidualny w oparciu o "gabaryty" domu w malinówkach 2.
Czym wiecej informacji czytam dot.ogrzewania w domach szkieletowych tym mam większy zgryz  wstępnie zakładałem ogrzewanie elektryczne (kocioł + zasobnik CWU np.kospel ma takie systemy) - dogrzewanie w G12 zimą+ panele PV.
Większość wykonawców domów z którymi rozmawiam twierdzi że tradycyjny gaz wychodzi taniej i takie podłączenia wykonują w standardzie..
Przez to rozważam również kocioł gaz + zasobnik CWU z grzałką - do dogrzewania przez PV (reszta prądu na bieżące zużycie lub zwrot do sieci).
Kolejna kwestia to czy warto na parterze zakładać podłogówkę? (jeden wykonawca stwierdził że w domu szkieletowym nie ma możliwości osiągnąć efektu "ciepłej" podłogi przez niska akumulacyjność) a na poddaszu kaloryfery?
Dom bedzie dobrze ocieplony, wartość U ściany zewnętrznej na poziomie 0,17 W/(m²K). Na pewno jestem przekonany do założenia rekuperacji, oraz bardzo chciałbym PV - uważam że fotowoltaika ma najwieksza przyszłość jesli chodzi o zastosowanie w domach, również biorąc pod uwage wzrosty cen energii oraz obecnie oferowaną dotacje.
Bardzo proszę o opinie/porady jakie rozwiązanie byłoby optymalne (celowo nie używam "najtańsze i najlepsze" ) zarówno jeśli chodzi o eksploatacje jak i wkład inwestycyjny przy budowie?
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi,

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Ocieplenie ścian jest najważniejsze , przy każdej ekonomii.Minimum 40 cm -Sciana , dobrze aby z delatacją . Jeśli nie to musi być gruba i dobra izolacja zewnątrz /Felcowana /. Opierając się dzisiaj na dostawach energii tylko jednego dostawcy będziemy mieli stres .Gaz jest naj lepszym kalorycznie i szybko uzupełnia straty energii, ROPA zbyt powolna , ale fajnie mieć do tego kominek .Ale FOTOWOLTAJKA kusi wynikami i tu jest pies pogrzebany .Bo na zachodzie , gdzie mam jeszcze kolegów związanych umowami , po 20tu latach wygasła umowa i pies z kulawą nogą nie podpisze następnej umowy , ani nie przedłuży .A każde lusterko z roku na rok zmniejsza ilość energii emitowanej , o czym wykonawca , czy sprzedawca nie informuje nabywcy .A czasem te piękne kulki gradowe dobiją nasze lusterka i sprzedawca nie wymieni za darmo , bo w umowie nie wpisał takiej opcji.To tylko jedno . Sprzedają zdotacją ,ale Przetwornice łączące z siecią zewnętrzną lubią się popsuć , / lepsza jest droższa , więc kupuj klijencie tańszą , to skomplikowany komputerek / jest w twojej gestji/- , chyba że udowodnisz , że sprzedawcy . Jeśli ma się opłacić korzystanie , to założyć całkowite korzystanie z energji wyprodukowanej , więc Akumulatory , a to podraża inwestycję , natomiast spłata kredytu z energii wyprodukowanej i zużytej jest szybko czytelna i widoczna . Wszelkie rozliczenia z siecią miejską , po kilku latach dają odczyt ujemny , lub zerowy , chyba , że produkujemy ponad 100 procent więcej , a to nie zawsze się opłaca naszej kieszeni .Ogrzewam cały dom podłogówką , niestety w każdym pomieszczeniu musi być jeszcze kaloryfer , - standard . Temperatura podłogi nie może przekroczyć 30 stopni , bo parzy w stopy, i tylko kaloryfer wyrówna straty extremalnych spadków temperatury .Dodatkowo , dla własnego widzimisie mam jeszcze zdublowanie kablem grzewczym , ale SIEĆ dostawcza nie wyrobi pełnego grzania elektrycznie . Przy najnowszych osiągnięciach budowlanych ocieplenie DACHU I PODPIWNICZENIA powinny posiadać 30 cm ocieplenia , aby wyzerować straty . Przy mojej izolacji 10cm z przed wielu lat piwnica jest zimna , ale dobrze , w lato moge się ochłodzić , lub przedmuchać na górę kanałkami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...