Skocz do zawartości

Ogrzewanie szkieletówki - gaz + PV czy elektryczne + PV


Recommended Posts

Napisano

Szanowni forumowicze,
Przygotowuję się do realizacji projektu niewielkiego domu w technologii szkieletowej, najpewniej bedzie to projekt indywidualny w oparciu o "gabaryty" domu w malinówkach 2.
Czym wiecej informacji czytam dot.ogrzewania w domach szkieletowych tym mam większy zgryz  wstępnie zakładałem ogrzewanie elektryczne (kocioł + zasobnik CWU np.kospel ma takie systemy) - dogrzewanie w G12 zimą+ panele PV.
Większość wykonawców domów z którymi rozmawiam twierdzi że tradycyjny gaz wychodzi taniej i takie podłączenia wykonują w standardzie..
Przez to rozważam również kocioł gaz + zasobnik CWU z grzałką - do dogrzewania przez PV (reszta prądu na bieżące zużycie lub zwrot do sieci).
Kolejna kwestia to czy warto na parterze zakładać podłogówkę? (jeden wykonawca stwierdził że w domu szkieletowym nie ma możliwości osiągnąć efektu "ciepłej" podłogi przez niska akumulacyjność) a na poddaszu kaloryfery?
Dom bedzie dobrze ocieplony, wartość U ściany zewnętrznej na poziomie 0,17 W/(m²K). Na pewno jestem przekonany do założenia rekuperacji, oraz bardzo chciałbym PV - uważam że fotowoltaika ma najwieksza przyszłość jesli chodzi o zastosowanie w domach, również biorąc pod uwage wzrosty cen energii oraz obecnie oferowaną dotacje.
Bardzo proszę o opinie/porady jakie rozwiązanie byłoby optymalne (celowo nie używam "najtańsze i najlepsze" ) zarówno jeśli chodzi o eksploatacje jak i wkład inwestycyjny przy budowie?
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi,

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Ocieplenie ścian jest najważniejsze , przy każdej ekonomii.Minimum 40 cm -Sciana , dobrze aby z delatacją . Jeśli nie to musi być gruba i dobra izolacja zewnątrz /Felcowana /. Opierając się dzisiaj na dostawach energii tylko jednego dostawcy będziemy mieli stres .Gaz jest naj lepszym kalorycznie i szybko uzupełnia straty energii, ROPA zbyt powolna , ale fajnie mieć do tego kominek .Ale FOTOWOLTAJKA kusi wynikami i tu jest pies pogrzebany .Bo na zachodzie , gdzie mam jeszcze kolegów związanych umowami , po 20tu latach wygasła umowa i pies z kulawą nogą nie podpisze następnej umowy , ani nie przedłuży .A każde lusterko z roku na rok zmniejsza ilość energii emitowanej , o czym wykonawca , czy sprzedawca nie informuje nabywcy .A czasem te piękne kulki gradowe dobiją nasze lusterka i sprzedawca nie wymieni za darmo , bo w umowie nie wpisał takiej opcji.To tylko jedno . Sprzedają zdotacją ,ale Przetwornice łączące z siecią zewnętrzną lubią się popsuć , / lepsza jest droższa , więc kupuj klijencie tańszą , to skomplikowany komputerek / jest w twojej gestji/- , chyba że udowodnisz , że sprzedawcy . Jeśli ma się opłacić korzystanie , to założyć całkowite korzystanie z energji wyprodukowanej , więc Akumulatory , a to podraża inwestycję , natomiast spłata kredytu z energii wyprodukowanej i zużytej jest szybko czytelna i widoczna . Wszelkie rozliczenia z siecią miejską , po kilku latach dają odczyt ujemny , lub zerowy , chyba , że produkujemy ponad 100 procent więcej , a to nie zawsze się opłaca naszej kieszeni .Ogrzewam cały dom podłogówką , niestety w każdym pomieszczeniu musi być jeszcze kaloryfer , - standard . Temperatura podłogi nie może przekroczyć 30 stopni , bo parzy w stopy, i tylko kaloryfer wyrówna straty extremalnych spadków temperatury .Dodatkowo , dla własnego widzimisie mam jeszcze zdublowanie kablem grzewczym , ale SIEĆ dostawcza nie wyrobi pełnego grzania elektrycznie . Przy najnowszych osiągnięciach budowlanych ocieplenie DACHU I PODPIWNICZENIA powinny posiadać 30 cm ocieplenia , aby wyzerować straty . Przy mojej izolacji 10cm z przed wielu lat piwnica jest zimna , ale dobrze , w lato moge się ochłodzić , lub przedmuchać na górę kanałkami

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...