Skocz do zawartości

Wybór ościeżnicy, niestandardowa wysokość otworów


Recommended Posts

Cześć wszystkim.

Jestem zielona w temacie montażu drzwi i innych remontowych rzeczy. Chciałabym zasięgnąć porady.

Chcę zamontować drzwi w łazience oraz pokoju, aktualnie w obu pomieszczeniach znajdują się drzwi przesuwne. 

Nie ma zamontowanych ościeżnic. 

Wymiary otworu łazienki: 217 x 74 x 10 cm. Jak uzupełnić lukę, która powstałaby przy montażu ościeżnicy? 

Wymiary pokoju: bardzo gruby mur 40 cm, zupełnie nie wiem, jaka ościeżnica tutaj byłaby potrzebna, wysokość 210. A szerokość 95. Czy ktoś może mi to klarownie wyjaśnić, jakich ościeżnic potrzebuję i o jakich wymiarach? 

Edytowano przez karalabamba
Niedokończone (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W jakim stanie remontu jesteś? jak wykonczone są ściany - ta z otworem do łazienki z oby jej stron ( czy są plytki w łzience?) i ta z otworem do pokoju?

Otwór drzwi do łazienki trzeba poszerzyć żeby zamontować drzwi o skrzydle co najmniej 70 cm, mżna też spróbować takie 60 cm, jeśli tusza domowników na to pozwala...

Do pokoju weszły by drzwi 80 cm.

Oczywiście o ile mówimy o TYPOWYCH drzwiach, bo równie dobrze można zaprosić stolarza, który wystruga drzwi z ościeżnicami dokładnie do istniejących otworów.

Link do komentarza

Chcę tylko wstawić drzwi, żadnego innego remontu właściwie nie przewiduję. Zastanawiam się czy ościeżnica metalowa byłaby dobra w łazience? Czy są ode odpowiednio zabezpieczone przed wodą?  W łazience są płytki z jednej strony. Do łazienki chciałabym te 60 cm, nie byłby to problem najmniejszy. Szczerze mówiąc, to nawet nie wiem, jak są te ściany wykończone. Chciałabym też zrobić to w miarę niskim kosztem, dlatego myślę o metalowych kątowych ościeżnicach. Dobry pomysł?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...