Skocz do zawartości

Strop drewniany - prosze o pomoc


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich budujacych icon_smile.gif

Zwracam sie do Was z prosba o pomoc w kwestii wykonania odpowiedniej izolacji akustycznej stropu drewnianego miedzy parterem a uzytkowym poddaszem.
Belki stropowe w domku murowanym maja rozstaw ok. 40 cm i w tym momencie nie ma jeszcze zadnej warstwy podlogi.
Czytajac o problemach z akustyka stropow drewnianych i przegladajac rozne propozycje rozwiazania wybralem nastepujacy wariant ( wariant z wylewka betonowa raczej odpada ) :

Kolejnosc warstw od gory:

1. plytki ceramiczne lub panele
2. folia podkladowa pod panele
3. plyta g-k 12.5 mm
4. plyta g-k 12.5 mm
5. welna 4 cm
6. plyta osb-3 22 mm
7. welna miedzy belkami 15 cm ( wysokosc belek 16 cm )
8. plyta g-k od spodu na stelazu podwieszonym do belek stropowych

Czy ten wariant jest prawidlowy ? Ze wzgledu ze gorna warstwe podlogi bede wykonywal samodzielnie mam pytanie
odnosnie sposobu laczenia ze soba elementow w danej warstwie jak rowniez warstw miedzy soba.
Na poczatek na belki stropowe chce polozyc plyty OSB-3, 22 mm firmy Kronopol o plaskich brzegach. Wyczytalem, ze
miedzy takimi plytami na kazdym z bokow nalezy pozostawic 3 mm szczeliny zas przy scianie 15 mm. Planuje polozyc
na belki pianke PE ( taka jak pod panele 2 mm ), nastepnie plyte OSB i przybic ja do belek stropowych gwozdziami spiralnymi. Czy plyty powinny "stykac sie" ( z uwzglednieniem szczeliny ) miedzy soba na belce stropowej czy moga takze w przestrzeni miedzy belkami. W pierwszym przypadku bede musial je docinac, w drugim boje sie ze moga z czasem sie odksztalacac i mimo szczeliny ocierac o siebie powodujac skrzypienie. Jak wiec powinienem wykonac te warstwe i na co zwrocic uwage. Kolejna rzecz to polaczenie ze soba warstwy welny i plyty osb a pozniej plyt g-k. W jaki sposob je laczyc ?
Mysle, ze odpowiedz na te pytania moze pomoc wielu forumowiczom ktorym zalezy na dobrej akustyce miedzy parterem a uzytkowym poddaszem.

Pozdrawiam Andrzej
Napisano
Szanowni forumowicze, naprawde nikt nie moze mi pomoc w tym temacie ? icon_sad.gif Na poczatku grudnia chce rozpoczac prace i bardzo licze na podpowiedz.
Napisano
Przedstawiony układ warstw na stropie drewnianym można w zasadzie uznać za prawidłowy, zapewniający dobrą izolację akustyczną. Lepiej jednak zmodyfikować nieco rodzaj i grubość użytych materiałów.

Zamiast dwóch warstw płyt g-k stabilniejsze będą płyty gipsowo-włóknowe ułożone też w dwóch warstwach lub jednowarstwowe gr. 25 mm łączone na zakładkę.

Izolacji podposadzkowej z wełny mineralnej nie trzeba z niczym łączyć - kolejne warstwy układa się po prostu jedne na drugich z zachowaniem dylatacji od ścian. Płyta OSB przy tym rozstawie belek może być cieńsza - wystarczy 18 mm, a połączenia powinny być robione też na zakładkę. Wypełnienie przestrzeni między krokwiami wełną mineralną można zmniejszyć do 10 cm - powstała w ten sposób pustka powietrzna poprawi tłumienie dźwięków.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam duży problem a mianowicie muszę wypełnić otwór w suficie o głębokości ok 25-20 cm kotwą chemiczną najszczelniej jak się da. Aplikacja może odbyć się od dołu do góry...inaczej sie nie da. Dzióbek do aplikacji ma dlugość 10-15 cm  czyli zostanie pusta przestrzeń 10-15 cm .Jak to zrobić wg Was, żeby wcisnąć tę masę najdalej jak się da, najlepiej do samego końca pod górę. Myślałem, żeby jakimś kołkiem tam to wcinąć ale możnaby jakoś ten "dzióbek " przedłużyć ....? To taka nietypowa sytuacja, co radzicie ?Jakies pomysły ?    Drugie pytanie - czy znacie jakaś kotwę chemiczną dedykowaną do sufitów , dachów ? właśnie z dłuższym "dzióbkiem" do aplikacji? Czy wystarczy zwykła z marketu budowlanego? Aczkolwiek patrzyłem tam to bieda straszna  o doradztwie nie wspominam, bo co jeden sprzedawca to lepsze "porady" daje ...
    • Rozumiem że się niecierpliwisz, ale mnożenie tematów nie ma sensu. Ten pierwszy został zauważony przez tych którzy są na forum w weekendy, ale pewnie nikt nie czuje się na siłach, aby odpowiedzieć. Ja też Ci nie podpowiem, bo znam się na ogrzewaniu podłogowym elektrycznym, a prąd - jak wiadomo - płynie równo dobrze zarówno z górki jak i pod górkę, więc analogii z wodą tu nie ma.  Pewnie dopiero w poniedziałek pojawią się specjaliści.
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...