Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
3 godziny temu, Katarzyna Czerwinska napisał:

Jak uważacie z doświadczenia :

Jaka powinna być minimalna grubość ściany działowej murowanej jeśli jej wysokość ma 4 metry? Są to pomieszczenia biurowe.

Około 12 cm.

Napisano
5 godzin temu, Katarzyna Czerwinska napisał:

minimalna grubość ściany działowej murowanej

Te ściany są w linii prostej, czy przewidujesz załamania, a może jakieś punkty styczne ścian, krzyżowanie się ścian...

Napisano

Te ściany to głównie ściany toalet męska damska po jednym oczku, ściany korytarza 

scianki.JPG

Czyli mógłby być belit grubości 12 cm? Czy w przypadku ściany wysokości 4 metrów daje się jakieś wzmocnienia w postaci prętów? Jakie macie doświadczenie? 

 

Napisano

Zrób tak jak przewidział projektant i podpowiada wyżej mhtyl, czyli bloczki 12 cm.

Dodatkowe wzmocnienie jest niekonieczne na ścianie o długości poniżej 3m, tym bardziej, że wiązane będą do istniejących ścian i wiązane ponad ościeżami otworów drzwi 90-centymetrowych.

Napisano

Ściany nie są długie i przy dobrym wykonaniu  będzie wszystko dobrze.

12 cm bloczki + tynki dadzą te 15 cm, jakie masz w projekcie.

Napisano
20 godzin temu, Katarzyna Czerwinska napisał:

Tylko że projektant przewidział ściany g-k a jachce z tego zrobić ścianki murowane i nie wiem czy wystarczy po prostu.

 

Trzeba zadbać o dobre zakotwienie pustaków ścian działowych do ściany nośnej aby ścianka działowa trzymała się. Można to zrobić na dwa najczęściej stosowane sposoby, pierwszy to użyć taśmy do kotwienia 0_0_productGfx_4918c2844eec333c658ada3f7

ytong_wyk_dzialowe-2-170.jpgYtong%20(355).jpg

albo za pomocą kawałków prętów które wbija sie w ścianę nośna na wysokości bloczka ścianki działowej

6_rys_polaczenie+scianki+dzialowej.jpg

 

I ważne są przemurowania aby szczelina pionowa była przesunięta względem drugiego bloczka o 1/2 długości bloczka wtedy to powoduje że ściana będzie stabilna tak jak to pokazano na rysunku wyżej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...