Skocz do zawartości

pozwolenie na okno dachowe


Recommended Posts

Napisano
Witam.Zamierzam zamontować okno w dachu.Jest to budynek wielorodzinny zarządzany przez spółdzielnię mieszkaniową i w tejże spółdzielni powiedzieli mi że wystarczy ich zgoda i że nie muszę biegać do starostwa ani nigdzie indziej ale nie wiem czy na pewno bo słyszałem że jednak trzeba mieć zgodę z jakiegoś urzędu.Dodam że budynek nie jest w rejestrze zabytków a mieszkanie jest moją własnością
Napisano
Niby drobiazg, ale formalnie sprawa nie jest taka prosta. Właścicielem budynku jest spółdzielnia, natomiast inwestorem w sensie prawnym właściciel mieszkania. Zgoda spółdzielni na zamontowanie okna jest więc niezbędna (na piśmie) co nie zwalnia inwestora od obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam.
Może nieładnie, ale podłącze sie do pytania poprzednika.
Zatem: ma on zgode spoldzielni/wspolnoty, na zamontowanie okna
... pozwolenie na ową budowę otrzymał...

... czy teraz potrzebuje zatrudnić kierownika budowy w celu prowadzenie dziennika robót budowlanych?!

proszę wziąć pod uwagę fakt, iż prace przy oknie potrwają max 5 godzin
podobnie, czy przy stawianiu 2 ścianek działowych z płyt kartonowo-gipsowych - potrzebuje kierownika budowy?

Nadmienię, iż wszystkie te prace wykonać chce we własnym zakresie (nie są to skomplikowane prace).

Pozdrawiam
Grzesiek
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Więc okno mam zamontowane już dawno byłem w nadzorze budowlanym i tam powiedzieli mi ze jak nie zmieniam konstrukcji belek to nie potrzebuję żadnego pozwolenia na budowę.Mam tylko pozwolenie ze spółdzielni mieszkaniowej z podpisami mieszkańców mojej klatki schodowej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...