Skocz do zawartości

Uszczelnienie podstawy WC?


Recommended Posts

Cześć wszystkim!

 

Jako, że to mój pierwszy post, witam wszystkich serdecznie. Mam nadzieję dużo się od Was nauczyć.  

Jakiś czas temu zauważyłem, że spod toalety czasem wypływa woda. Co gorsza, jeśli zaczyna wypływać w trakcie korzystania, to wtedy nie jest to tylko woda ;)  
Docelowo łazienka w ciągu roku-dwóch prawdopodobnie pójdzie do remontu, ale do tego czasu chciałbym rozwiązać jakoś tę przykrą sytuację.
  

Odwiedzając rodziców zwróciłem uwagę, że u nich podstawa WC jest uszczelniona silikonem. Czy coś takiego byłoby rozwiązaniem tutaj?  
Jeśli nie, to co zrobić? I czym później wyczyścić podłogę (o ile to jeszcze możliwe...)?  

Pozdrawiam serdecznie!

IMG_20190823_151057_0.jpg

Link do komentarza

Najprawdopodobniej jest nieszczelna rura odpływowa, ale z opisu ani ze zdjęcia nic wiele nie można wywnioskować. Silikon jest dany nie po to aby uszczelnić tylko aby było estetyczne połączenie sedesu z podłogą.

Jakiego rodzaju jest ten sedes?Zrób fotkę całego kibelka oraz jego tylnej,dolnej części zaznacz czy opisz w którym miejscu przecieka.

który rodzaj masz tego kibelka? abyś wiedział o co pytam zapodałem obrazek, jak widzisz różnią sie one rurą odpływową i tak musisz szukać przyczyny nieszczelności,jest to rura o średnicy 110 mm.

Pierwszy kibelek to tzw warszawski a drugi tzw poznański.

53b25c32af2529c1_1056828.jpg&key=82917c1

 

Zajrzyj sobie jeszcze w temat

 

Link do komentarza
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Pierwszy kibelek to tzw warszawski a drugi tzw poznański.

53b25c32af2529c1_1056828.jpg&key=82917c1

 

A u mnie wujek Google jest innego zdania :zalamka:

 

poznanski.jpg.a8f896101aedd0093c5365d669a934f1.jpgwarszawski.jpg.b41de12dda096559b3622c2ad1c5a191.jpg

 

Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...

 

Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl -

5 godzin temu, mhtyl napisał:

aby było estetyczne połączenie sedesu z podłogą

i uważam na 99,9%, że

5 godzin temu, mhtyl napisał:

jest nieszczelna rura odpływowa

a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną.

Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany.

Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem :icon_mrgreen:

 

 

 

 

 

 

Ooooo...:icon_eek::icon_rolleyes::icon_eek:  :scratching:

 

W linkowanym temacie czytam:

Dnia 2.04.2017 o 13:43, mhtyl napisał:

To jest kompakt wc warszawski

857bbe85ffe78b592b20ad36b378bc24.jpg

To jest kompakt wc poznański

20120622090605-7313a319.jpg

53b25c32af2529c1_1056828.jpg

 

To chyba z rozpędu...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 godzinę temu, PoczątkującyPanDomu napisał:

Wielkie dzięki za odpowiedzi! :)
Odpływ jest poziomy z tego co widzę.
Cholercia, demontaż i "remontaż" wszystkiego, to już chyba jednak fachowca do tego wezmę.
Pytanie, czy weźmie też na siebie umycie podłogi :D 

Żadna filozofia, jak sie zabierzesz za to, to i to zrobisz. Jeżeli odpływ jest poziomy to nie musisz praktycznie nic rozbierać bo rura odpływowa jest poza sedesem. Być może wystarczy jak ją ponownie wciśniesz bo jeżeli kibelek nie jest przymocowany do posadzki to rura mogła się pod wpływem ruchów kibelka lekko wysunąć z kielicha.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
    • Taka praktyka, choć niestety dość powszechna w niektórych przypadkach, odbiega od standardów solidnego budownictwa.
    • Twoje pytanie jest bardzo szczegółowe i wymaga przeanalizowania zarówno wymiarów konstrukcji, obciążeń, jak i zastosowanych materiałów. Odpowiem na każde pytanie krok po kroku, aby pomóc Ci podjąć odpowiednie decyzje.   1. Czy belka HEB 140 wystarczy na dach z wymienionymi materiałami i obciążeniem śniegiem w strefie klimatycznej III? Analiza obciążenia: Dachówki ceramiczne: 50 kg/m² × 51 m² = 2550 kg Obciążenie sufitu (OSB lub MFP): 1470–1680 kg Obciążenie śniegiem (strefa III): około 0,9–1,2 kN/m², czyli 90–120 kg/m². Przy powierzchni dachu 51 m² to dodatkowe 4590–6120 kg. Suma obciążeń: Minimalne: 2550 + 1470 + 4590 = 8610 kg Maksymalne: 2550 + 1680 + 6120 = 10 350 kg Wytrzymałość HEB 140: HEB 140 ma wytrzymałość momentu zginającego w zakresie 72–80 kNm, co jest wystarczające dla takich obciążeń. Nośność na ściskanie osiowe i zginanie w konstrukcjach tego typu jest odpowiednia, ale wymaga potwierdzenia przez inżyniera projektowego, zwłaszcza przy małym nachyleniu dachu (7°). Wniosek: HEB 140 powinna spełnić wymagania, jednak warto dokładnie obliczyć obciążenia lokalne (punkty podparcia i sposób mocowania).   2. Ile sztuk HEB 140 będzie potrzebnych? Przy rozpiętości 6,12 m sugeruję: Ułożyć belki w rozstawie co około 1,5 m, aby zapewnić odpowiednią nośność i stabilność dla sufitu i dachu. Dla wymiarów 6,5 × 6,5 m potrzebne będą 4 belki HEB 140 (rozstaw 1,5–1,6 m).   3. Czy można zastąpić HEB 140 tańszym materiałem, np. HEA 140? Porównanie: HEA 140 jest lżejsza (24,7 kg/m zamiast 33,7 kg/m) i ma niższą wytrzymałość zginania (ok. 65 kNm w porównaniu do HEB 140 – 72 kNm). HEA 140 może być wystarczająca, ale tylko przy mniejszych rozstawach (np. co 1,2 m zamiast 1,5 m). Wniosek: Możesz zastąpić HEB 140 na HEA 140, ale zwiększy się liczba potrzebnych belek: 5 sztuk HEA 140 zamiast 4 HEB 140.   4. Który materiał będzie bardziej odpowiedni: OSB czy MFP? Porównanie OSB i MFP: OSB (Oriented Strand Board): Lepsza odporność na wilgoć i mniej podatna na pęcznienie. Lżejsza – co może mieć znaczenie dla konstrukcji (42 kg na płytę). Częściej stosowana w budownictwie do dachów i stropów. MFP (Multi-Functional Panel): Wytrzymalsza na ściskanie i rozciąganie. Cięższa – co zwiększa obciążenie na konstrukcję (48 kg na płytę). Gładka powierzchnia – może być przydatna, jeśli nie planujesz wykończenia sufitu dodatkowymi warstwami. Wniosek: Dla dachu i stropu bardziej praktyczne będzie OSB ze względu na mniejszy ciężar i lepszą odporność na wilgoć.   5. Czy materiały zostały dobrze dobrane? Ogólnie: Twoje założenia są dobrze przemyślane, ale warto skonsultować projekt z inżynierem budowlanym, aby upewnić się, że belki (HEB lub HEA) zostaną odpowiednio rozmieszczone i wytrzymają lokalne obciążenia (np. śnieg, podparcie dachówki). Podsumowanie: HEB 140 jest bezpiecznym wyborem, HEA 140 może być alternatywą przy gęstszym rozstawie. OSB to lepszy wybór dla sufitu. Rozstaw belek 1,5 m dla HEB 140 lub 1,2 m dla HEA 140 zapewni stabilność. Jeśli masz dodatkowe pytania, śmiało pisz! 😊
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...