Skocz do zawartości

Ile za malowanie elewacji?


Recommended Posts

Cytat

W przedziale cenowym 5 zł to najniższa półka, za robociznę. Znam ludzi, którzy krzyczą sobie nawet 8 zł więc nie trafiłeś źle. Co do farby to zależy jaki tynk się maluje. Osobiście polecam silikonową.


A u mnie tynk jest tradycyjny - cementowo-wapienny.czy nadaje się pod tę farbę?Czy ta farba silikonowa "oddycha"? To dla nas ważne.
Link do komentarza
Czytałam na forum, że tzw. oddychanie ścian (- czyli też farby, które oddychają) nie ma większego zanczenia jeżeli chodzi o wentylację (zaledwie kilka procent). A przeciez po to właśnie robimy ściany - nie zaklejając ich styropianem i malujemy farbami tzw. oddychającymi -bo wtedy wilgotność wewnątrz domu jest mniejsza - jaka jest prawda?
Link do komentarza
Cytat

Wielu inwestorów, pozostaje pod wpływem mitu tzw. "oddychania ścian". W rzeczywistości - ściany - bez względu na ich rodzaj - biorą znikomy udział w procesach "transportowania" pary wodnej poza budynek. Zadaniem podstawowym ścian zewnętrznych jest - poza tworzeniem konstrukcji budynku - ochrona użytkowników przed czynnikami zewnętrznymi: atmosferycznym (deszcz, śnieg, wiatr, zimno, ciepło) i hałasem. Stosowane dzisiaj w budownictwie rozwiązania materiałowe są zorientowane na minimalizowanie start ciepła (oszczędności energii, ochrona środowiska). A udział nawet dość słabo izolowanej ściany (np. 0,5W/m2K) w wyprowadzeniu, koniecznej do usunięcia z budynku pary wodnej wynosi mniej niż 10%. A co z resztą...??? Tu w głównej roli musi wystąpić dobrze zaprojektowany, sprawny system wentylacji. Rolą projektanta budynku jest napisanie scenariusza, czyli zaprojektowanie takiego układu wentylacji, który dostarczy użytkownikom obiektu wymaganą ilość świeżego powietrza (mikrowentylacja w stolarce okiennej) i wyprowadzi "powietrze zużyte" oraz nadmiar pary wodnej wygenerowanej w procesach użytkowania obiektu. W systemie thermomur th250 (0,28W/m2K) i th300 (<0,20W/m2K) wystarczy w zupełności tradycyjna wentylacja grawitacyjna (podkreślamy jeszcze raz: sprawna i dobrze zaprojektowana). Systemy th400 i th450 (można by do tej grupy włączyć też system th300) pozwalają praktycznie "wyzerować" straty ciepła na powierzchniach ścian. Niestety straty te generuje także grawitacyjny system wentylacji. I tu - aby nadać budynkowi charakter ekstremalnie energooszczędnego dobrze jest zastosować wentylację mechaniczną (nawiewno-wywiewną) z odzyskiem ciepła (tu: rola rekuperacji). Można oczywiście - korzystając z systemów najcieplejszych - th400 czy th450 - realizować budynki pasywne (szeroko opisywane na wielu stronach www) - trzeba jednak liczyć się z większymi nakładami na urządzenia techniczne (np. pompy ciepła, solary) i rozwiązania materiałowe (np. w obszarze stolarki okiennej), które praktycznie wyeliminują straty ciepła.



Tyle wyszperana przeze mnie wypowiedz Szymona Cieślika cytownana przea Redakcję na forum. Temat wypowiedzi:"W jakiej technologii stawiać dom?"
Forum Budujemy Dom > Od fundamentów po lustro w łazience > Z życia wzięte...
Link do komentarza
Czyli że lepiej zakleić ściany styropianem i pomalować jakąś nieoddychającą farbą, bo to nie ma znaczenia? Bo mniej się wtedy płaci za ogrzewanie?
A jak wytłumaczyć zależność między ścianami zaklejonymi styropianem i skraplającą się na oknach parą wodną - a ścianami np. z Ytonga bez styropianu pomalowanymi "oddychającą" farbą i brak skraplającej sie pary wodnej ?????????
Link do komentarza
Zaczynam się martwić. po co ktoś rozpuszcza jakieś nowiny o tym że oddychanie ścian , oddychające farby itd. a później okazuje się że to jakaś kicha i niczemu nie służy.
Ale co jakiś czas pojawiaja się jakieś super rewelacje na temat materiałów budowlanych - ludzie w to wierzą, kupują i okazuje się że wszystko jest grubymi nićmi szyte. Niedobrze się robi.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Cytat

Najlepiej farbami organicznymi, tzn.silikonowymi albo akrylowymi



Stosuje się różne żywice do farb jednak jak na razie najtrwalszą z nich jest Akryl i latex, nie ulegają one starzeniu tak jak inne farby. Oczywiście to że jest na puszce napisane akryl to nie znaczy że te żywice tam są w odpowiedniej ilości oraz odpowiedniej jakości. Od razu dodam że są to drogie żywice i jak widzę farbę 10Litrów za 40 zł to można sie domyślać co to za akryl i jaka jest jego ilość.
Podobnie zresztą z farbami wewnętrznymi co z tego ze na opakowaniu jest napisane latex jak tam prawie nie ma latexu i jest słabej jakości? Podobnie jak z benzyną na jednej samochód jeździ lepiej i więcej przejedzie na innej nie.
Jak już mam coś doradzać to tylko amerykańską chemię!
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
A ja polecam niemiecką solidność firmy KNAUF. Silikonowa farba seria MARMORIT zyskała uznanie w wielu oczach naszych klientów.
Wszelkie informacje na temat farby dostępne na www.euven.pl

Obecnie prowadzimy wyprzedaż magazynową.

Cena za litr tylko 10 zł!!
Wiaderko 12,5 l - 125 zł!!
Link do komentarza
  • 5 lata temu...
Pamiętajmy że warto najpierw zagruntować powierzchnię, zmniejszy to też ilość później nakładanej farby na tynk oraz zwiększy przyczepność i wyeliminuje problemy z kryciem. Ja malowałem farbami akrylowymi z bekerfarb wychodzi około 25zł za litr. Z robocizną to już zależy od rejonu ew. jakiś znajomy znajomego który ma agregat icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Czyli że lepiej zakleić ściany styropianem i pomalować jakąś nieoddychającą farbą, bo to nie ma znaczenia? Bo mniej się wtedy płaci za ogrzewanie?
A jak wytłumaczyć zależność między ścianami zaklejonymi styropianem i skraplającą się na oknach parą wodną - a ścianami np. z Ytonga bez styropianu pomalowanymi "oddychającą" farbą i brak skraplającej sie pary wodnej ?????????



Jeżeli wentyalcja w domu jest odpowiednio wykonana, woda skraplać się nie będzie i "oddychanie" ścian nie ma tutaj nic do rzeczy.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...