Skocz do zawartości

Historia edycji

aaaa

aaaa

Przeglądam te uaktualnione dane i dalej mi nie pasuje. O ile ściany już są ok, to na pewno nie jest możliwe, żeby było tylko te 5cm wełny - jeśli faktycznie tam ma być tylko 5cm, to musi być dodatkowo izolowany dach. Kalkulator nie uwzględnia takiej opcji, więc ilość izolacji z dachu dodaj do izolacji stropu pomiędzy poddaszem a piętrem. (swoją drogą, nie wiem dlaczego tak to masz w projekcie - jeśli poddasze ma być nieużytkowe, to tańszym rozwiązaniem jest izolacja samego strop nad piętrem, niż ocieplanie całego dachu - chyba że jest coś o czym nie wiem)

Kolejna rzecz - izolacja podłogi na gruncie. 5cm to dużo za mało, wg WT musi być sporo więcej. Nie pamiętam jakie jest aktualne minimum

tutaj https://www.budujemydom.pl/podlogi-i-posadzki/10558-podloga-na-gruncie

pisze, że jak nie ma podłogówki to 15cm. tutaj z kolei http://www.e-izolacje.pl/a/ocieplenie-podlogi-na-gruncie-8150.html

piszą o 10cm, ale też że warto dać dużo więcej. Straty ciepła pokazuje ci a nie inaczej, bo dalej tam są źle podane grubości izolacji.

 

Wrzuć jakąś mapkę z naniesionym budynkiem i granicami działki (i zaznaczonymi wymiarami), wtedy będzie można oszacować czy jest możliwość wykonania kolektora poziomego. Tutaj kluczową kwestią jest też rodzaj gruntu. Pewnie miałeś robione badania geotechniczne, więc napisz jaki masz grunt. Najlepszy grunt pod wymiennik poziomy to glina i/lub wysoki poziom wód gruntowych. Wtedy można zrobić mniejszy wymiennik....

 

Co do dodatkowego kotła elektrycznego - nie za bardzo to ma sens. Większość lub prawie wszystkie PC posiadają grzałki elektryczne. Są one wykorzystywane do wygrzewania zasobnika lub w razie "W". Albo gdy pompa jest niedowymiarowana i brakuje mocy. Więc moim zdaniem, to nie jest konieczne. Dużo większym problemem jest długotrwały brak prądu - warto sprawdzić jak sytuacja wygląda w rejonie gdzie się zamierza budować, czy nie ma często kilkugodzinnych wyłączeń. Dobrze też wiedzieć, że nowe domy bardzo powoli tracą temperaturę - w domach szkieletowych trochę inaczej to wygląda, bo mają dużo mniejszą akumulację cieplną, ale w murowanych spadek temperatury przy mrozach i wyłączonym CO to 0,5-1C na dobę.

Jak ktoś bardzo chce mieć te awaryjne źródło ciepła - to najprostszy możliwy kominek albo koza. Albo nawet biokominek. Bo wydać można na to naprawdę dużo, a z doświadczenia mojego i moich znajomych, to w kominku na początku gdy jest nową zabawką pali się dużo, a w miarę upływu czasu coraz rzadziej.....

 

 

Jeszcze jedna kwestia mi się nasunęła - dom szkieletowy ma swoje uwarunkowania. PC najlepiej pracuje z podłogówką. W domu szkieletowym zrobienie podłogówki na piętrze jest jak najbardziej możliwe, może trochę kłopotliwe - warto poczytać wcześniej coś o tym.

aaaa

aaaa

Przeglądam te uaktualnione dane i dalej mi nie pasuje. O ile ściany już są ok, to na pewno nie jest możliwe, żeby było tylko te 5cm wełny - jeśli faktycznie tam ma być tylko 5cm, to musi być dodatkowo izolowany dach. Kalkulator nie uwzględnia takiej opcji, więc ilość izolacji z dachu dodaj do izolacji stropu pomiędzy poddaszem a piętrem. (swoją drogą, nie wiem dlaczego tak to masz w projekcie - jeśli poddasze ma być nieużytkowe, to tańszym rozwiązaniem jest izolacja samego strop nad piętrem, niż ocieplanie całego dachu - chyba że jest coś o czym nie wiem)

Kolejna rzecz - izolacja podłogi na gruncie. 5cm to dużo za mało, wg WT musi być sporo więcej. Nie pamiętam jakie jest aktualne minimum

tutaj https://www.budujemydom.pl/podlogi-i-posadzki/10558-podloga-na-gruncie

pisze, że jak nie ma podłogówki to 15cm. tutaj z kolei http://www.e-izolacje.pl/a/ocieplenie-podlogi-na-gruncie-8150.html

piszą o 10cm, ale też że warto dać dużo więcej. Straty ciepła pokazuje ci a nie inaczej, bo dalej tam są źle podane grubości izolacji.

 

Wrzuć jakąś mapkę z naniesionym budynkiem i granicami działki (i zaznaczonymi wymiarami), wtedy będzie można oszacować czy jest możliwość wykonania kolektora poziomego. Tutaj kluczową kwestią jest też rodzaj gruntu. Pewnie miałeś robione badania geotechniczne, więc napisz jaki masz grunt. Najlepszy grunt pod wymiennik poziomy to glina i/lub wysoki poziom wód gruntowych. Wtedy można zrobić mniejszy wymiennik....

 

Co do dodatkowego kotła elektrycznego - nie za bardzo to ma sens. Większość lub prawie wszystkie PC posiadają grzałki elektryczne. Są one wykorzystywane do wygrzewania zasobnika lub w razie "W". Albo gdy pompa jest niedowymiarowana i brakuje mocy. Więc moim zdaniem, to nie jest konieczne. Dużo większym problemem jest długotrwały brak prądu - warto sprawdzić jak sytuacja wygląda w rejonie gdzie się zamierza budować, czy nie ma często kilkugodzinnych wyłączeń. Dobrze też wiedzieć, że nowe domy bardzo powoli tracą temperaturę - w domach szkieletowych trochę inaczej to wygląda, bo mają dużo mniejszą akumulację cieplną, ale w murowanych spadek temperatury przy mrozach i wyłączonym CO to 0,5-1C na dobę.

 

Jeszcze jedna kwestia mi się nasunęła - dom szkieletowy ma swoje uwarunkowania. PC najlepiej pracuje z podłogówką. W domu szkieletowym zrobienie podłogówki na piętrze jest jak najbardziej możliwe, może trochę kłopotliwe - warto poczytać wcześniej coś o tym.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tu żadna taśma uszczelniająca nie pomoże. Bo jakie połączenie mamy uszczelnić za jej pomocą? Zrobimy izolację poziomą na chudziaku (izolacja podłogi). Ale izolacji poziomej pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą nadziemia tam nie ma. Dorobienie izolacji pionowej na ścianach zaś nic nie da, bo i tak nie odcina podciągania kapilarnego pomiędzy ścianą fundamentową i ścianą nadziemia. Wilgoć i woda pod chudziakiem i tak  nadal tam będą, zmniejszy się tylko jej ilość. Zrobienie drenażu obniży poziom wody, jednak nie przerwie podciągania kapilarnego przez grunt poniżej chudziaka. Dlatego nie uważam drenażu za uzasadniony pomysł.  Żeby wszystko było zrobione zgodnie ze sztuką to należałoby zatrudnić specjalistyczną firmę zajmującą się dodawaniem/odtwarzaniem izolacji poziomej fundamentów w istniejących budynkach. Oni mają odpowiedni sprzęt żeby przeciąć styk ściany fundamentowej i nadziemia (tzw. podcinanie fundamentów). następnie w szczelinę wsuwa się izolację. Tę łączy się następnie z izolacją poziomą na chudziaku. W ten sposób mamy ciągłą barierę odcinającą podciąganie wilgoci z gruntu. 
    • da się to zrobić, kwestia czasu i pieniędzy
    • Istnieją przecież taśmy do uszczelnień połączeń poziomych i pionowych, więc to raczej nie problem.  Ale co z tego.. gdy nie to jest problemem
    • Odkuć/wykuć i tak trzeba... Moim zdaniem nie trzeba dawać tych 90 stopni - a wymagane 60 stopni - bo z pierwszego zdjęcia widać, że samo usunięcie  sztucera sprzed trójnika spowoduje, że oś czarnego kolana znajdzie się niemal dokładnie w odpowiednim miejscu...   Myślę, że ten fragment rury, wyglądający na zdjęciach 2 i 3 wprost ze ściany, to jest część leżącego trójnika 110x50 - tak jak pokazuje załączony przez @baba i remont plan, zatem nie ma co ingerowałć w układ odprowadzający wodę z wanny i umywalki, bo nie ma takiej potrzeby...     Bardzo celna uwaga!!!   A jest tam to ogrzewanie?  
    • Cześć,   dach mam już w 99% zamknięty. Wszystko udało się ładnie rozmierzyć i ułożyć tak jak założyłem (określa to instrukcja dachówki/producenta). Do tej pory bez problemów. Na konieć zostawiłem sobie kosze - i jak spojrzycie na zdjęcia to, odrazu napisze że wiem, że bedzie mi trudniej to ukłądać z uwagi na mniejszy dostęp ale chciałem/musiałem przykryć łaty przed deszczem.   W koszach pojawił się mały problem i o ile (chyba) wiem jak to rozwiązać to zastanawia mnie co zrobiłem źle na poprzednich etapach. Mam nadzieje że mi to wytkniecie  Ale do rzeczy. Poglądowo miejsce pracy wygląda tak jeśli chodzi o szerokość szczeliny w koszu robie 7 cm na stronę, tzn. odmierzam przedłużając dolną krawędz dachówki do osi kosza odejmuje 7 cm. Tak samo na górze i dole, łącze linie sznurem traserskim i strzał. Zdziwienie pojawiło się jak okazało się ze tutaj zielony i czerwony wymiary nie są takie same. roznica 2,5 cm (czerowny dłuzszy). W obu przypdkach Wymiar od osi kosza to lini dachówki to 59 cm, wiec odsuniecie osi wydaje sie być równi.   Co zrobiłem źle? Żeby to ogarnąc, to co robie to docinam dachówke na oko zeby weszła do kosza, odbijam sznurem i przycinam docelowo - troche z tym latania ale innego sposobu skoro kąty mi się rozjechały nie widze.   pozdr
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...