Skocz do zawartości

Historia edycji

PiotrR

PiotrR

@aaaa

Część danych mogła być źle wpisana, to fakt, nie miałem wszystkich danych i część, jak np grubość ścian wpisałem jak mi się zdawało.

Zgodnie z projektem, jeśli dobrze rozumiem, to grubość ścian to 29cm (w tym będzie wełna) + styropian z zewnątrz.

Na dole wrzuciłem link z bardziej doszlifowanymi danymi.

 

To co z kolei teraz mnie zaczęło zastanawiać, to jest izolacja poddasza i podłogi od fundamentu. Nie jestem pewien czy i co tam faktycznie będzie (muszę spytać), ale jest szansa, ze będzie to 5cm wełny. Wtedy nowe wyniki są dużo gorsze niż te poprzednie, tj. pokazuje mi teraz, że będę tracił 40% ciepła przez poddasze i 15% ciepła przez podłogę. Wydaje mi się to sporo, więc muszę to sprawdzić.

 

Jeśli chodzi o gruntową pompę ciepła, to jaka mniej więcej powierzchnia jest potrzebna dla tej poziomej? Przedstawiciel z jednej z firm z którymi rozmawiałem powiedział mi, ze u mnie na działce 1000m nie ma szans na poziomą, bo za mało miejsca na działce, tylko pionowa i 3 odwierty po 90m (chyba). Ogólnie za odwierty itp wyszło drugie tyle co za pompę.

 

Dzięki za ostatni akapit. Każda taka informacja jest dla mnie bardzo ważna i coś dodaje do tego co juz wiem o pompach. Postaram się też to brać pod uwagę przy wybieraniu odpowiedniego producenta i pompy.

To chyba tak samo działa jak w przypadku samochodów, mówi się, ze stare samochody były bardziej niezawodne bo miały mniej elektroniki, z drugiej strony ta elektronika ma swoje funkcje i ma w czymś jednak pomagać, albo coś optymalizować ;) także tak źle i tak niedobrze.

Wiem też jak to działa na przykładzie telewizorów, ojciec całe życie naprawiał. Kiedyś telewizory były wielkie, ale też czasem wystarczyło wymienić zwykły kondensator, teraz telewizory są płaskie jak obraz, ale cała elektronika jest na 3 układach scalonych, na których jeśli coś pójdzie, to trzeba wymieniać całą płytkę :) ale jednak cos kosztem czegoś.

 

Wyniki z uaktualionymi danymi:

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4rts

 

@Chaton, pompa ma być u mnie jedynym źródłem ciepła i też zastanawiałem się nad tym co sie stanie jak np padnie mi pompa..

Jakie w ogóle są alternatywy do tego, zeby się zabezpieczyć na taką ewentualność? Tzn mówimy o czymś, co niekoniecznie musi być tanie w esploatacji jak już trzeba to bedzie użyć, bo ma służyć jedynie jako źródło awaryjne, ale skoro to ma być tylko opcja awaryjna, to dobrze by było też nie inwestować w to początkowo bardzo dużo.

PiotrR

PiotrR

Część danych mogła być źle wpisana, to fakt, nie miałem wszystkich danych i część, jak np grubość ścian wpisałem jak mi się zdawało.

Zgodnie z projektem, jeśli dobrze rozumiem, to grubość ścian to 29cm (w tym będzie wełna) + styropian z zewnątrz.

Na dole wrzuciłem link z bardziej doszlifowanymi danymi.

 

To co z kolei teraz mnie zaczęło zastanawiać, to jest izolacja poddasza i podłogi od fundamentu. Nie jestem pewien czy i co tam faktycznie będzie (muszę spytać), ale jest szansa, ze będzie to 5cm wełny. Wtedy nowe wyniki są dużo gorsze niż te poprzednie, tj. pokazuje mi teraz, że będę tracił 40% ciepła przez poddasze i 15% ciepła przez podłogę. Wydaje mi się to sporo, więc muszę to sprawdzić.

 

Jeśli chodzi o gruntową pompę ciepła, to jaka mniej więcej powierzchnia jest potrzebna dla tej poziomej? Przedstawiciel z jednej z firm z którymi rozmawiałem powiedział mi, ze u mnie na działce 1000m nie ma szans na poziomą, bo za mało miejsca na działce, tylko pionowa i 3 odwierty po 90m (chyba). Ogólnie za odwierty itp wyszło drugie tyle co za pompę.

 

Dzięki za ostatni akapit. Każda taka informacja jest dla mnie bardzo ważna i coś dodaje do tego co juz wiem o pompach. Postaram się też to brać pod uwagę przy wybieraniu odpowiedniego producenta i pompy.

To chyba tak samo działa jak w przypadku samochodów, mówi się, ze stare samochody były bardziej niezawodne bo miały mniej elektroniki, z drugiej strony ta elektronika ma swoje funkcje i ma w czymś jednak pomagać, albo coś optymalizować ;) także tak źle i tak niedobrze.

Wiem też jak to działa na przykładzie telewizorów, ojciec całe życie naprawiał. Kiedyś telewizory były wielkie, ale też czasem wystarczyło wymienić zwykły kondensator, teraz telewizory są płaskie jak obraz, ale cała elektronika jest na 3 układach scalonych, na których jeśli coś pójdzie, to trzeba wymieniać całą płytkę :) ale jednak cos kosztem czegoś.

 

Wyniki z uaktualionymi danymi:

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4rts

 

 

@Chaton, pompa ma być u mnie jedynym źródłem ciepła i też zastanawiałem się nad tym co sie stanie jak np padnie mi pompa..

Jakie w ogóle są alternatywy do tego, zeby się zabezpieczyć na taką ewentualność? Tzn mówimy o czymś, co niekoniecznie musi być tanie w esploatacji jak już trzeba to bedzie użyć, bo ma służyć jedynie jako źródło awaryjne, ale skoro to ma być tylko opcja awaryjna, to dobrze by było też nie inwestować w to początkowo bardzo dużo.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...