Skocz do zawartości

Historia edycji

Jani_63

Jani_63

13 godzin temu, zenek napisał:

Pierwsze słyszę - to znaczy ściana typowa dawniej 38 cm już jest na pograniczu tej wartości, gdy się nie izoluje od zewnątrz. A niby jak - od wewnątrz? 

To że o czymś nie słyszałeś nie znaczy że nie istnieje... coraz bardziej lubię to powiedzenie. :icon_biggrin:

Izolacja od wewnątrz w tym przypadku wydaje się najbardziej uzasadniona ze względów technologicznych, ekonomicznych i nie wykluczone że również formalno-prawnych.

 

Opierając się na opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków woj Mazowieckiego.

Cytat

... nie jest dopuszczalne ocieplenie od strony zewnętrznej obiektu wpisanego do rejestru zabytków o bogatym wystroju architektonicznym, dlatego należy rozważyć inną możliwość jego termomodernizacji.
I tak, w celu ocieplenia budynku od wewnątrz, należy przede wszystkim wykonać obliczenia cieplne przegrody. Ocieplenie nie może mieć parametrów, które doprowadzą do wyziębienia przegrody, co może skutkować degradacją elementów budynku. Ponadto termomodernizację obiektów zabytkowych należy analizować poprzez bilans energetyczny całego budynku.
Ocieplenie budynku zabytkowego od zewnątrz styropianem, zastosowanie szczelnych okien, brak wentylacji to wszystko może doprowadzić do jego szybkiej degradacji poprzez zawilgocenie.

 

Cytat

Stare kamienice, których grubość murów przekracza 40 cm, nie wymagają ocieplenia, niezależnie od wystroju, ponadto wyłączone są z obowiązku wykonania audytu energetycznego.
Można ewentualnie zastosować tynki termoizolacyjne od zewnątrz ściany przy renowacji starych budynków.

Dobrze jest mieć swoje zdanie, ale niekoniecznie musi ono za każdym razem podważać opinię ekspertów w danej dziedzinie,

mimo że ostatnio można zauważyć taki trend w przestrzeni publicznej.

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

I co ma do tego akumulacja ciepła????? Ta raczej zostaje zniwelowana w wypadku ocieplania od wewnątrz, co nie jest korzystne.

 

:zalamka:

Czy aby na pewno?... zawsze i wszędzie.

To kilkaset ton cegły do ogrzania (prawie 1,5 tony/m2 ściany).

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

Nie sugerowałem 5 cm styropianu.

Sugerowalem:

Przy skromnych 5 cm grubości sugerowalem pianki typu 0.022 i lepiej (np. rezolowa sie zdaje sie nazywa). Poza tym jeśli konserwator pozwoli na takie pogrubienie tynku - to pianka zawsze będzie nawet przy zwyklym styropianie 2 razy lepsza. Właśnie przy takich malych grubościach zysk na ograniczeniu strat ciepła jest stosunkowo duży.

 

Co do zysków izolacyjności względem grubości - pełna zgoda.

Tyle że,

płyty z piany fenolowej z obustronnym welonom szklanym są to płyty zamknięto komórkowe (>90%), czyli o znacznie mniejszej dyfuzyjności niż styropian który nigdy nie był zaliczany do materiałów "oddychających". Więc znowu na pierwszy plan wysuwa się problem degradacji przegrody (80cm) przez zawilgocenie.

Dokładanie do tego szczeliny wentylacyjnej to pomieszanie technologii.

No i na koniec zasadność takiego rozwiązania ze względów ekonomicznych.

Płyty rezolowe do najtańszych nie należą i koszt ocieplenia nimi całego młyna może być astronomiczny

 

 

13 godzin temu, zenek napisał:

czyżbyś Jani zmienił zdanie?

Chodzi ci o ten wpis

Dnia 16.11.2013 o 12:52, Jani_63 napisał:

...7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
 

Nie, nie zmieniłem zdania.

Tyle że - każdą renowację/termomodernizację zabytku rozpatruje się indywidualnie.

A zakładamy że budynek z 1900 roku do takich może być zaliczony.

Jani_63

Jani_63

11 godzin temu, zenek napisał:

Pierwsze słyszę - to znaczy ściana typowa dawniej 38 cm już jest na pograniczu tej wartości, gdy się nie izoluje od zewnątrz. A niby jak - od wewnątrz? 

To że o czymś nie słyszałeś nie znaczy że nie istnieje... coraz bardziej lubię to powiedzenie. :icon_biggrin:

Izolacja od wewnątrz w tym przypadku wydaje się najbardziej uzasadniona ze względów technologicznych, ekonomicznych i nie wykluczone że również formalno-prawnych.

 

Opierając się na opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków woj Mazowieckiego.

Cytat

... nie jest dopuszczalne ocieplenie od strony zewnętrznej obiektu wpisanego do rejestru zabytków o bogatym wystroju architektonicznym, dlatego należy rozważyć inną możliwość jego termomodernizacji.
I tak, w celu ocieplenia budynku od wewnątrz, należy przede wszystkim wykonać obliczenia cieplne przegrody. Ocieplenie nie może mieć parametrów, które doprowadzą do wyziębienia przegrody, co może skutkować degradacją elementów budynku. Ponadto termomodernizację obiektów zabytkowych należy analizować poprzez bilans energetyczny całego budynku.
Ocieplenie budynku zabytkowego od zewnątrz styropianem, zastosowanie szczelnych okien, brak wentylacji to wszystko może doprowadzić do jego szybkiej degradacji poprzez zawilgocenie.

 

Cytat

Stare kamienice, których grubość murów przekracza 40 cm, nie wymagają ocieplenia, niezależnie od wystroju, ponadto wyłączone są z obowiązku wykonania audytu energetycznego.
Można ewentualnie zastosować tynki termoizolacyjne od zewnątrz ściany przy renowacji starych budynków.

Dobrze jest mieć swoje zdanie, ale niekoniecznie musi ono za każdym razem podważać opinię ekspertów w danej dziedzinie,

mimo że ostatnio można zauważyć taki trend w przestrzeni publicznej.

 

 

11 godzin temu, zenek napisał:

I co ma do tego akumulacja ciepła????? Ta raczej zostaje zniwelowana w wypadku ocieplania od wewnątrz, co nie jest korzystne.

 

:zalamka:

Czy aby na pewno?... zawsze i wszędzie.

To kilkaset ton cegły do ogrzania (prawie 1,5 tony/m2 ściany).

 

 

11 godzin temu, zenek napisał:

Nie sugerowałem 5 cm styropianu.

Sugerowalem:

Przy skromnych 5 cm grubości sugerowalem pianki typu 0.022 i lepiej (np. rezolowa sie zdaje sie nazywa). Poza tym jeśli konserwator pozwoli na takie pogrubienie tynku - to pianka zawsze będzie nawet przy zwyklym styropianie 2 razy lepsza. Właśnie przy takich malych grubościach zysk na ograniczeniu strat ciepła jest stosunkowo duży.

 

Co do zysków izolacyjności względem grubości - pełna zgoda.

Tyle że,

płyty z piany fenolowej z obustronnym welonom szklanym są to płyty zamknięto komórkowe (>90%), czyli o znacznie mniejszej dyfuzyjności niż styropian który nigdy nie był zaliczany do materiałów "oddychających". Więc znowu na pierwszy plan wysuwa się problem degradacji przegrody (80cm) przez zawilgocenie.

Dokładanie do tego szczeliny wentylacyjnej to pomieszanie technologii.

No i na koniec zasadność takiego rozwiązania ze względów ekonomicznych.

Płyty rezolowe do najtańszych nie należą i koszt ocieplenia nimi całego młyna może być astronomiczny

 

 

11 godzin temu, zenek napisał:

czyżbyś Jani zmienił zdanie?

Chodzi ci o ten wpis

Dnia 16.11.2013 o 12:52, Jani_63 napisał:

...7-8cm tynku perlitowego odpowiada 2,5-3,5cm styropianu/wełny, co jak przyznasz jest dojść smarkatą izolacją.
 

Nie, nie zmieniłem zdania.

Tyle że - Każdą renowację/termomodernizację zabytku rozpatruje się indywidualnie.

A zakładamy że budynek z 1900 roku do takich może być zaliczony.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • kroki jakie wykonałem: - jak masz możliwość wejścia do sąsiadów i wykonania fotek łazienki to byłoby przydatne ale nie konieczne - zgłosiłem sprawę do dewelopera jako reklamacje - deweloper przekazał sprawę zarządcy - ustalane było czy była zgoda na takie przeróbki - była wizja lokalna zarządcy (wiadomo że potwierdziło się że rury są w ścianie) - zarządca po wizji nakazał sąsiadce przywrócić ściany do stanu pierwotnego (sąsiadka zlała temat) - zgłosiłem zgłosiłem sprawę do Nadzoru budowlanego przez Epuap - nadzór wykonał wizje lokalną u sąsiadki oczywiście potwierdziło się wkucie - wykonałem na własną rękę jeszcze ekspertyzę/orzeczenie techniczne  ściany które wykazało że masa ściany jest za mała(rzeczoznawca budowlany) - był sprawdzane projekty czy ktoś czasem nie zezwolił na zmianę usytuowania rur itd. z tego co wiem w PINB'ach takich spraw zaczyna przybywać właściwie są zalewani tego typu sprawami. u nas ludzie dopiero zaczynają dochodzić swoich praw jeśli chodzi o sprawy akustyki we własnych mieszkaniach, mój brat który jest inżynierem budownictwa w Niemczech mówi że tam akustyka to bardzo poważny temat i nie wmawia się ludzia takich głupot jak to że mogli sobie wybudować dom, Ogólnie na forach u nas opisując takie sprawy możemy napotkać tylko i wyłącznie hejt. powołałem się na: - Co do zasady w obiektach wielorodzinnych obowiązuje zakaz pogarszania akustyki już po wybudowaniu budynku mieszkalnego. - instrukcji użytkowania lokalu(w regulaminie mamy wpisane że jest zakaz wkuwania) oraz na: rt. 5.pkt 1 Ustawy Prawo Budowlane a w szczególności rozdział IX Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie i stanowią wadę trwałą w tej części obiektu. Zgodnie z § 323. 1 W.T . Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane i wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i sen w zadowalających warunkach. PS:staram się aktualizować temat na forach aby pomóc innym jak sobie z tym radzić. mogę powiedzieć tylko tyle że na pewno nie odpuszczę nawet jakby to miało trwać jeszcze 5 lat
    • Witam  wszystkich chciałbym się poradzić gdyż robię dla dziecka pokój  w starym pomieszczeniu przylegającym do domu  i będę dostawial ściankę porothermu 10  przy starej ścianie zewnętrznej.   Z hasioka ogólnie całość jest z zewnątrz ocieplona styropianem ,pytanie moje brzmi czy murujc nowa ścianę jest konieczność dania dodatkowej izolacji między ścianami jakąś wełną 50 czy nie trzeba?
    • Co to za działanie, jak od początku listopada ciemno, głucho i ponuro.
    • Napisaliśmy obszerny artykuł o działaniu instalacji fotowoltaicznej w zimie + wykres wydajności instalacji przez cały rok. Zapraszamy do lektury: https://evolive.pl/fotowoltaika-zima/   Poniżej wykres dla instalacji 6,3kW:
    • @podczytywacz Trafne spostrzeżenie. Dzięki. Fakt. Praktyki brak. Może najpierw spróbuję ogarnąć jedną ścianę i zobaczę jak to będzie się zachowywało. Bo nie śpieszy mi się z tym, żebym musiał zrobić wszystko za jednym podejściem. Ewentualnie wezmę jakąś farbę bliżej matu, ale żeby to nie był 100% mat. To co miałem w głowie to chyba "eggshell" a nie satyna. Tak czy siak. Dzięki za czujność i oczywiście za dobre spostrzeżenie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...