Skocz do zawartości

Ściana działowa- międzymieszkaniowa


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Ponieważ dzieci zamieszkały w sporym mieszkaniu ( wcześniej składającym się z trzech lokali) i mają zamiar podzielić je na 2 części tak, aby każde małżeństwo mieszkało osobno, a ja jestem laikiem w sprawach budowlanych, mam pytanie dotyczące postawienia ściany międzymieszkaniowej- działowej.
Otóż do podziału pozostało im najmniejsze z trzech mieszkań, które zostało pozbawione wszystkich ścian działowych o wymiarach 6,6 x 4,8 m.
Z jakiego elementu silikatowego lub cementu komórkowego byłoby najkorzystniej postawić ścianę działową, tak aby nie narażać się na zwiększone koszty, a jednocześnie zapewnić komfort wyciszenia i stabilność, a także w jaki sposób zakotwiczyć taką ścianę i czy potrzebne byłoby również do niej dozbrojenie lub inne zabezpieczenie, gdyż wysokość mieszkania wynosi 2,8 m. ?
Który z wymienionych materiałów byłoby najkorzystniejszym wyborem, a może są ciekawsze propozycje o których nic nie wiem.
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję.
Napisano
W ściankach działowych długości do 5 m nie trzeba układać zbrojenia w spoinach poziomych. Jeśli jednak murowane są z elementów o grubości do 10 cm, warto umieścić 2-3 pręty zbrojeniowe o średnicy 8 mm w odstępach ok. 1 m. Dłuższe ścianki powinny być zbrojone prętami lub płaskownikiem z blachy tzw. bednarką, umieszczonymi w spoinach poziomych co 2-3 warstwę. Zbrojenie ścianek działowych musi być zakotwione w ścianach nośnych.


Polecamy także artykuł pt. Z czego ścianka działowa?

https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/882-z-czego-scianka-dzialowa
Napisano
witam
Jeżeli chcemy wyciszyć pomieszczenie to 10 cm przegroda tradycyjna tego nie załatwi. Wyciszenie wymaga ciężkiego materiału ściany gr. ok 40 cm lub ściany z membraną wewnętrzną odbijającą fale dźwiękowe - np.
ściana 12 cm z cegły silikatowej 25x12x6 za nią papa izolacyjna(od sufitu do podłogi w pionie na zakładkę) mocowana na obie strony do listwy drewnianej, listwa przymocowana do ostatniego rzędu cegieł lub do sufitu. Następnie zamykamy membranę drugą ścianą z cegły silikatowej gr. 12 w odstępie od poprzedniej ściany na grubość membrany pod sufitem - ścian między sobą nie przewiązujemy, tylko wymagane zbrojenie podłużne. Tynkujemy obustronnie tynkiem cementowo-wapiennym, malujemy. Ewentualnie między opisane ściany zamiast papy wkładamy 2 cm płyty spilśnionej miękkiej. pozdr. piotrekk
Napisano
Cytat

Witam,
Ponieważ dzieci zamieszkały w sporym mieszkaniu ( wcześniej składającym się z trzech lokali) i mają zamiar podzielić je na 2 części tak, aby każde małżeństwo mieszkało osobno, a ja jestem laikiem w sprawach budowlanych, mam pytanie dotyczące postawienia ściany międzymieszkaniowej- działowej.
Otóż do podziału pozostało im najmniejsze z trzech mieszkań, które zostało pozbawione wszystkich ścian działowych o wymiarach 6,6 x 4,8 m.
Z jakiego elementu silikatowego lub cementu komórkowego byłoby najkorzystniej postawić ścianę działową, tak aby nie narażać się na zwiększone koszty, a jednocześnie zapewnić komfort wyciszenia i stabilność, a także w jaki sposób zakotwiczyć taką ścianę i czy potrzebne byłoby również do niej dozbrojenie lub inne zabezpieczenie, gdyż wysokość mieszkania wynosi 2,8 m. ?
Który z wymienionych materiałów byłoby najkorzystniejszym wyborem, a może są ciekawsze propozycje o których nic nie wiem.
Za ewentualną pomoc z góry dziękuję.


Siemka.Sprawa dotyczy ściany działowej tak więc chodzi o lekką konstrukcję.Ściana zostaje w rodzinie

więc można się pokusić o ściankę z karton-gipsu ,wygłuszoną wełną mineralną i może jeszcze specjalną okładziną dżwiękochłonną,zrób ściankę z podwójnej płyty na słupkach 100mm.Mam tak u siebie i jest ok.Całuski:-)
Napisano
Masz rację, że najprościej jest zrobić scianę karton-gips niemniej jak zapewne wiesz też, z rodziną najlepiej wychodzi sie na zdjęciach icon_smile.gif A poważnie, to raczej chodzi mi o scianę międzymieszkaniową, tak by w razie czego każde z nich mogło sprzedać mieszkanie, a wiadomo, że ze ścianką k-g byłby problem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Polecałbym raczej przeanalizowanie kosztów robocizny z użyciem różnych materiałów:
Wygląda na to, że zamiast konstrukcji k-g lekkie ścianki działowe lepiej postawić z bloczków Ytong Interio. Zgadzam się jednak z przedmówcami, ze nie ma jak to na swoim, nawet wynajetym mieszkaniu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...