Skocz do zawartości

Renowacja ścian wewnętrznych


Recommended Posts

Napisano

Praktycznie każda ściana wymaga co kilka lat odświeżenia. Renowacja może się ograniczyć do odmalowania, ale czasami niezbędny będzie poważniejszy remont – naprawa tynku bądź położenie zupełnie nowej okładziny. Warto wykorzystać te okazję, aby wyraźnie poprawić estetykę wnętrz.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/remonty-i-modernizacje/a/21369-renowacja-scian-wewnetrznych

Gość Marcin
Napisano
Na prawdę ciekawy poradnik! Przyda mi się, gdy będę chciał robić renowację ścian
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowni Państwo,
Stosowanie do remontu dobrych materiałów bezpośrednio przekłada się nie tylko na pożądany efekt końcowy, lecz również łatwość pracy. Aby zapewnić stabilność podłoża, warto stosować grunt polimerowy ACRYL-PUTZ® GP 40. Do wyrównania i wygładzania ścian służą gładzie szpachlowe ACRYL-PUTZ® – łatwe w aplikacji i obróbce, odporna na pękanie, tworzące idealne gładką powierzchnię.

                                                                                          

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Warto pamiętać, że jeśli ktoś ma zamontowane na ścianie nasze płytki (gipsowe lub betonowe) to w łatwy sposób może odświeżyć ich wygląd lub całkowicie zmienić klimat. Wystarczy płytki dokładnie oczyścić (najlepiej odkurzaczem lub szczotką) z kurzu i pyłu. Następnie należy płytki i fugi zagruntować "Gruntem STEGU". Po odpowiednim zagruntowaniu płytki można przemalować dowolną farbą i na dowolny kolor. W większości przypadków najlepszy efekt uzyskamy, wykorzystując metodę natryskową malowania :)

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Powłoka wykańczająca powierzchnię ścian, to ostatni etap prac. Bez względu na to co ostatecznie wybierzemy do udekorowania -farbę, płytki ceramiczne, okładzinę drewnianą, tapetę czy panele, remontowana ściana powinna być właściwie przygotowana i naprawiona. Pęknięcia, zagrzybienie czy łuszczące się powłoki, jeśli nie zostaną naprawione to dadzą o sobie znać wcześniej czy później. Bardzo przydatny artykuł.

 

Pozdrawiam serdecznie

E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 2 miesiące temu...
Gość Ciekawski
Napisano
Witam, dlaczego w artykułach o tynkowaniu, odnawianiu pomieszczeń nie wspomina się już o tynkach wapiennych i bieleniu wapnem. Na wsiach kiedyś bielono chałupę wapnem i robactwo uciekało, o grzybach też nikt nie wspominał. Teraz czytam, że najlepiej dać płyty G-K, zaszpachlować i pomalować. Szybko, tanio, nowocześnie. Czy tynki wapienne już zostały wyparte z rynku przez nowsze technologie?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Zaczynając nieco od końca pytania. Nie jest tak, że tynki oparte o wapno nie są częścią nowszych technologii oferowanych na rynku. Wyroby te musiano dostosować do wymagań techniczno - prawnych obowiązujących na rynkach UE. Czyli są one zazwyczaj workowane oraz w stanie, który wymaga dodania do nich jedynie wody w odpowiednich proporcjach.

Oczywiście najbardziej znane są tynki cementowo - wapienne, ale praktyczne ich stosowanie ogranicza się obecnie zazwyczaj do pomieszczeń mokrych. To ograniczenie wynika głównie z łatwości stosowania oraz szybkości wykonania, które są cechą tynków gipsowych. Tynki gipsowe są więc technologią, która ma najwięcej cech pożądanych dla wykonawcy robót budowlanych, lecz niekoniecznie dla przyszłego użytkowania pomieszczeń. Na tynku cementowo - wapiennym można wykonać gładź wapienną i korzystać z aseptycznych właściwości wapna. Należy jednak pamiętać, że wtedy należy dobrać odpowiednią farbę, która nie będzie niwelować charakterystycznej dla wapna dobrej paroprzepuszczalności.

Jednak pytanie dotyczyło tynków wapiennych więc teraz kilka słów o nowoczesnych  zaprawach wapiennych. Są one mniej popularne obecnie niż tynki cementowo - wapienne, ale są najczęściej oparte nie tylko o wapno wiążące powietrzne, czyli to wiązane z tradycją wiejską, ale także o wapno wiążące hydrauliczne. Dodatkowo w tych wyrobach są obecne domieszki i dodatki charakterystyczne dla współczesnej chemii budowlanej. Jednak te wyroby są dedykowane do zabytków lub specyficznych rodzajów nowoczesnego budownictwa, chociaż mogą być także stosowane na standardowe podłoża.

Nie tracą te wyroby pozytywnych właściwości wapna, ale ich stosowanie jest nieco bardziej czasochłonne i droższe niż wykończenie oparte na gipsie. Dodatkowo, aby zachować właściwości związane z wapnem trzeba stosować odpowiednie gładzie wapienne i farby, które nie będą tak łatwo zmywalne jak reklamowane w telewizji. Jest więc coś za coś.

Przechodząc do klimatów rustykalnych, wspomnianych na początku pytania to inny był wtedy rodzaj ściany, rodzaj tynku i oczekiwania eksploatacyjne. Ściany były drewniane, tynk oparty na wapnie powietrznym, te składowe razem dawały o wiele lepszą paroprzepuszczalność jak i właściwości aseptyczne. Jednak bielenie wapnem powtarzane co roku nie byłoby obecnie pożądaną czynnością. Jest zawsze coś za coś, ale nie jest tak, że zawsze trzeba stosować technologie standardowo używane na rynku.

 

Pozdrawiam,

Paweł Bałos

Ekspert SPW

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...