Skocz do zawartości

Historia edycji

staruszek

staruszek

Cytat

 

Chyba raczej obniżyć dolną krawędź otworu - wyciąć, wyrównać  - to nie jest wielki problem, ale trochę czasu zabiera.

Oczywiście musi kosztować - nic za darmo.

60 cm lciepłego parapetu - wg mnie - też niewiele. Ja bym dał min. 10 cm twardego xps + pianka montażowa.

A 30 mm ocieplenia pod parapetem - to prawie nic, zwłaszcza - jeśli tam jest wneka na kaloryfer.

 

 

 Dbajmy o to, żeby forum było rzeczywistą pomocą dla szukających porady a nie pisaniem o niczym, więc jeszcze raz:

Takie rzeczy ustala się przed podpisaniem umowy! 

Monterzy przybywają na budowę w konkretnym celu: zamontować stolarkę tak, jak zapisano w umowie i oczywiście zgodnie ze sztuką budowlaną.

Nie są przygotowani, aby się bawić w podkuwanie czy wyrównywanie pod parapety, których nawet ze sobą nie mają!  Wybierając się na montaż w tzw. stanie surowym budynku, nie wożą też że sobą zaprawy czy kleju aby wyrównywac otwory. Przeciez po takim wyrównaniu należy odczekać kilka dni...

Ciepłe parapety zamawia się zwykle pod konkretny system okienny, więc nikt nie trzyma nieograniczonych stanów magazynowych- bo może "komuś się zachce...." 

Cytat

 

No i jeszcze jedno - okna na fotce montowane w ścianie - jednak zalecenia są montażu w warstwie ocieplenia. Wtedy i ta sfera parapetowa inaczej działa, bo nie jest w (na ) murze, tylko przylega do niego. Ale też jest konieczność ocieplenia go wewnątrz pomieszczenia pod parapetem wewnetrznym. Wg mnie. 

 

Jak wyżej!

Sposób montażu i wysunięcie powinien określać projekt bądź ustalenia z inwestrorem i zapisane w umowie.

Monter nie jest od tego, żeby gdybać na budowie, gdzie posadowić okno.

staruszek

staruszek

Cytat

 

Chyba raczej obniżyć dolną krawędź otworu - wyciąć, wyrównać  - to nie jest wielki problem, ale trochę czasu zabiera.

Oczywiście musi kosztować - nic za darmo.

60 cm lciepłego parapetu - wg mnie - też niewiele. Ja bym dał min. 10 cm twardego xps + pianka montażowa.

A 30 mm ocieplenia pod parapetem - to prawie nic, zwłaszcza - jeśli tam jest wneka na kaloryfer.

 

 

 Dbajmy o to, żeby forum było rzeczywistą pomocą dla szukających porady a nie pisaniem o niczym, więc jeszcze raz:

Takie rzeczy ustala się przed podpisaniem umowy! 

Monterzy przybywają na budowę w konkretnym celu: zamontować stolarkę tak, jak zapisano w umowie i oczywiście zgodnie ze sztuką budowlaną.

Nie są przygotowani, aby się bawić w podkuwanie czy wyrównywanie pod parapety, których nawet ze sobą nie mają!  Wybierając się na montaż w tzw. stanie surowym budynku, nie wożą też że sobą zaprawy czy kleju aby wyrównywac otwory. Przeciez po takim wyrównaniu należy odczekać kilka dni...

Ciepłe parapety zamawia się zwykle pod konkretny system okienny, więc nikt nie trzyma nieograniczonych stanów magazynów- bo może "komuś się zachce...." 

Cytat

 

No i jeszcze jedno - okna na fotce montowane w ścianie - jednak zalecenia są montażu w warstwie ocieplenia. Wtedy i ta sfera parapetowa inaczej działa, bo nie jest w (na ) murze, tylko przylega do niego. Ale też jest konieczność ocieplenia go wewnątrz pomieszczenia pod parapetem wewnetrznym. Wg mnie. 

 

Jak wyżej!

Sposób montażu i wysunięcie powinien określać projekt bądź ustalenia z inwestrorem i zapisane w umowie.

Monter nie jest od tego, żeby gdybać na budowie, gdzie posadowić okno.

staruszek

staruszek

4 godziny temu, zenek napisał:
Cytat

 

TChyba raczej obniżyć dolną krawędź otworu - wyciąć, wyrównać  - to nie jest wielki problem, ale trochę czasu zabiera.

Oczywiście musi kosztować - nic za darmo.

60 cm lciepłego parapetu - wg mnie - też niewiele. Ja bym dał min. 10 cm twardego xps + pianka montażowa.

A 30 mm ocieplenia pod parapetem - to prawie nic, zwłaszcza - jeśli tam jest wneka na kaloryfer.

 

Dbajmy o to, żeby forum było rzeczywistym pomocą dla szukających porad a nie pisaniem o niczym, więc jeszcze raz:

Takie rzeczy ustala się przed podpisaniem umowy! 

Monterzy przybywają na budowę w konkretnym celu: zamontować stolarkę tak, jak zapisano w umowie i oczywiście zgodnie ze sztuką budowlaną.

Nie są przygotowani, aby się bawić w podkuwanie czy wyrównywanie pod parapety, których nawet ze sobą nie mają!  Wybierając się na montaż w tzw. stanie surowym budynku, nie wożą też że sobą zaprawy czy kleju aby wyrównywac otwory. Przeciez po takim wyrównaniu należy odczekać kilka dni...

Ciepłe parapety zamawia się zwykle pod konkretny system okienny, więc nikt nie trzyma nieograniczonych stanów magazynów- bo może "komuś się zachce...." 

Cytat

No i jeszcze jedno - okna na fotce montowane w ścianie - jednak zalecenia są montażu w warstwie ocieplenia. Wtedy i ta sfera parapetowa inaczej działa, bo nie jest w (na ) murze, tylko przylega do niego. Ale też jest konieczność ocieplenia go wewnątrz pomieszczenia pod parapetem wewnetrznym. Wg mnie. :12_slight_smile:

Jak wyżej!

Sposób montażu i wysunięcie powinien określać projekt bądź ustalenia z inwestrorem i zapisane w umowie. Monter nie jest od tego, żeby gdybać, gdzie posadowić okno.

 

 

staruszek

staruszek

4 godziny temu, zenek napisał:
Cytat

 

TChyba raczej obniżyć dolną krawędź otworu - wyciąć, wyrównać  - to nie jest wielki problem, ale trochę czasu zabiera.

Oczywiście musi kosztować - nic za darmo.

60 cm lciepłego parapetu - wg mnie - też niewiele. Ja bym dał min. 10 cm twardego xps + pianka montażowa.

A 30 mm ocieplenia pod parapetem - to prawie nic, zwłaszcza - jeśli tam jest wneka na kaloryfer.

 

Dbajmy o to, żeby forum było rzeczywistym doradcą a nie pisaniem o niczym, więc jeszcze raz:

Takie rzeczy ustala się przed podpisaniem umowy! 

Monterzy przybywają na budowę w konkretnym celu: zamontować stolarkę tak, jak zapisano w umowie i oczywiście zgodnie ze sztuką budowlaną.

Nie są przygotowani, aby się bawić w podkuwanie czy wyrównywanie pod parapety, których nawet ze sobą nie mają!  Wybierając się na montaż w tzw. stanie surowym budynku, nie wożą też że sobą zaprawy czy kleju aby wyrównywac otwory. Przeciez po takim wyrównaniu należy odczekać kilka dni...

Ciepłe parapety zamawia się zwykle pod konkretny system okienny, więc nikt nie trzyma nieograniczonych stanów magazynów- bo może "komuś się zachce...." 

Cytat

No i jeszcze jedno - okna na fotce montowane w ścianie - jednak zalecenia są montażu w warstwie ocieplenia. Wtedy i ta sfera parapetowa inaczej działa, bo nie jest w (na ) murze, tylko przylega do niego. Ale też jest konieczność ocieplenia go wewnątrz pomieszczenia pod parapetem wewnetrznym. Wg mnie. :12_slight_smile:

Jak wyżej!

Sposób montażu i wysunięcie powinien określać projekt bądź ustalenia z inwestrorem i zapisane w umowie. Monter nie jest od tego, żeby gdybać, gdzie posadowić okno.

 

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...