Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pytanie z formularza ze stronyhttps://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady

Mieszkam w domu wybudowanym w 1997 roku z cegły. Wewnątrz ściany jest MAX, izolacja 2 x 3 cm styropian na zakładkę i modularna zewnątrz. Tynk pokrywa ściany z obu stron. Dwa lata temu wymieniłem ogrzewanie na gazowe i wymieniłem okna. Od tamtej pory myślę o dociepleniu domu z zewnątrz. Co zapytam wykonawców o poradę to mam inną odpowiedź. Jedni mówią, żeby tego nie robić a inni, że min. 10 cm styropianu. Proszę o opinię, bo nie mogę nigdzie znaleźć porady.Są domy z kamienia, pełnej cegły lub z izolacją powietrzną.

Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Szanowny Panie,

ocieplenie ścian zewnętrznych budynku pozwoli ograniczyć koszty jego ogrzewania i pozytywnie wpłynie na komfort użytkowania obiektu. To, jaki materiał ociepleniowy wybrać zależy m.in. od tego, jaki jest stan ścian zewnętrznych.

Najlepszym rozwiązaniem jest wybór kompletnego systemy jednego producenta – dzięki temu wszystkie jego elementy będą do siebie dopasowane. Jeśli zdecyduje się Pan na ocieplenie ze styropianu lub wełny mineralnej, to polecam skorzystanie z oferty FOVEO TECH. Polecam kontakt z przedstawicielem tej marki . Dane kontaktowe można znaleźć pod adresem: https://www.foveotech.pl/kontakt/przedstawiciele

Pozdrawiam serdecznie
E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Opisywana przez Pana ściana wydaje się być już dostatecznie ciepła, jednak finalna decyzja o tym, czy stosować dodatkową warstwę zewnętrznej izolacji powinna być oparta na rzetelnej kalkulacji obecnego oporu cieplnego ściany i jej współczynnika przenikania ciepła U. Czy w ścianie jest dodatkowa pustka powietrzna? Jaki rodzaj styropianu miałby być zastosowany dodatkowo (o jakim współczynniku lambda)? Warto również pamiętać, że zbyt szczelne ściany i okna mogą w dalszym czasie wymagać wspomagania wentylacji.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...