Skocz do zawartości

wymiana pokrycia dachowego na garażu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam do wymiany pokrycie dachu, dach jest płaski o minimalnym spadku. Dach jest deskowany pokryty papą, niestety cały przegnił i jest cała konstrukcja do wymiany (konstrukcja totalna amatorka z żerdzi). Zastanawiam się czy położyć z powrotem papę i deskować czy wystarczy płyta osb, czy blachę trapezową? A może jakieś inne rozwiązanie ktoś poleca. Garaż ma wymiary 4,5x8m, wiadomo takie czasy że koszta są ważne, ale ważniejsze jest aby to było solidnie i na lata.  Więc był bym wdzięczny o poradę jakie pokrycie wykonać i jaką konstrukcję do tego, co ile krokwie i inne przydatne szczegóły. Z góry dziękuję.

Edytowano przez Tomasz Sztynyk (zobacz historię edycji)
Napisano

Jeżeli deski zgniły to i krokwie też zapewne doskonałe nie są. Więc raczej wszystko do wymiany podejrzewam że z murłatami włącznie. Krokwie co 90-100 cm, jeżeli chcesz robić deskowanie to rób ale jeżeli jak piszesz koszta są ważne dla Ciebie to połóż membranę, kontrłaty musisz dać a łaty co 30-35 cm ze względu na mały spadek, blacha trapez T18 ocynk albo kolor (zależy gdzie znajdziesz blachę ale cenowo są podobne), i doradzę nie kupuj T18 z przetłoczeniem PLUS tylko normalna T18.

Rynny o ile będziesz chciał dać to ocynk, najtańszy z metalowych rynien. No i jeszcze pytanie czy chciałbyś docieplić dach tego garażu.

Napisano

Nie planowałem go ocieplać, ponieważ mam w planach postawienie nowego garażu. A ten spełniał by funkcję miejsca na rowery, taczkę,betoniarkę itp. Ale mógł bym ocieplić, ponieważ nigdy nie wiadomo jak się plany  ułożą. A lepiej to zrobić teraz. A i jeszcze jedna kwestia co obróbek. jedna ściana garażu przylega do wyższego budynku gospodarczego. Widziałem że jedni dają blachę na obróbkę przyścienną a inni pod, a także można przykręcić obróbkę do ściany albo w nią w puścić. Ma to jakąś znaczącą różnicę? Dzięki za dotychczasowe informacje, przydadzą się na pewno.

Napisano

Jeżeli chodzi o ocieplenie dachu garażu to możesz kupić odpady przemysłowe wełny mineralnej, nie są drogie a do takiego celu super się nadadzą.

Opierzenie przyścienne najlepiej dać na tzw wcinkę, czyli nacinasz bruzdę w ścian ie i wpuszczaj w nią opierzenia a dolną powierzchnię opierzenia przykręcasz do blachy farmerami. Dając opierzenie na wkręty do ściany czołowej istnieje ryzyko pomimo że takie połączenie uszczelnia się silikonem dekarskim, że może dostawać się pod nie woda przy zacinającym deszczu, wiec  to pierwsze rozwiązanie jest lepsze.

Napisano

a

18 godzin temu, Tomasz Sztynyk napisał:

O.K.  zrobię jak napisałeś, jeszcze jedno mnie interesuje, garaż jest długi na 4.5m to jakie wymiary powinny mieć krokwie. i ile je wypuścić poza ścianę frontową?

Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

Gość Razmes
Napisano
  • 25 minut temu, mhtyl napisał:

    a

    Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

    16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Napisano

a

1 godzinę temu, Razmes napisał:
  • 16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Napisałem coś około, czyli 8X16 np tez może być a 8X18 to już na pokrycie ciężkie typu dachówka ceramiczna/betonowa.

Jestem zdania że lepiej dać mocniejsze, większy przekrój aby nie było w przeszłości niespodzianek, a rozbieżność cenowa między tymi przekrojami jakie zaproponowaliśmy nie jest ogromna.

Gość Razmes
Napisano

No dokładnie. Ale zauważ, że jeżeli mamy już wybierać pomiędzy takimi samymi przekrojami powierzchniowo (np 16 x 10 =160, to lepiej zamienić to na 20 x 8) w obu wersjach zapłacisz za tarcicę tyle samo. A wytrzymałość za ugięcie będzie znacząca. Przy płaskim dachu nie musisz zimą bać się o śnieg :)

Tak samo, jak 18 x 6 i 16 x 8. W pierwszym przypadku wyjdzie taniej, ale i otrzymamy wytrzymalszy przekrój.

Napisano

Wiem, powiem inaczej, bardziej obrazowo:icon_biggrin: Łatwiej złamiesz belkę o przekroju 10X10 cm niż deskę 3X10 cm stawiając oczywiście na wysoki kant przy próbie łamania.

Gość Razmes
Napisano

Noooo powiedzmy, że uwzględniamy ciężar tej belki :)

Wzór do wykucia na moment bezwładności to (bh^3)12 gdzie b to szerokość belki prostokątnej, h- wysokość. 10 x 10 odpowiada w przybliżeniu 15 x 3 :) Taka dygresja.

Wracając do tematu. Jeżeli dach rzeczywiście prawie płaski, to na 4,5 m pod blachę dałbym 16 x 6 co 80-90cm dla świętego spokoju, choć pewnie i 14 x 6 by wystarczyło. Dawniej same dwunastki co 1,10 montowali na skośnych i stoi od lat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, Tło: Kupiłem miesiąc temu mieszkanie z 2008-go roku. To co dziś zauważyłem, to niepokojące czarne/szare kropki w szczelinach w ściankach kamiennych. Te ścianki są dekoracyjne, nie wiem co to za materiał - jakiś kamień. Jedna ze ścian to ściana zewnętrzna budynku (tzn. nie ma sąsiada już od tej strony). Druga ściana to ścianka działowa. Moje obawy dotyczą - czy to nie wilgoć? Co to może być? W mieszkaniu ogólnie nie czuć ani wilgoci ani innego podejrzanego zapachu. Nie widzę też nigdzie śladów wilgoci (na moje oko i mój nos). Natomiast może te kropki to ślady kleju? Nadmienię - te kropki są tylko w pomiędzy niektórymi "kafelkami" kamienia, ale jeśli są to tylko pomiędzy (na brzegach).  
    • 🏡 Twoja wizja. Nasza realizacja.   Masz projekt lub dopiero planujesz budowę domu? Zajmujemy się kompleksową organizacją budowy domów jednorodzinnych – od pierwszego telefonu po stan deweloperski. Jesteśmy generalnym wykonawcą – współpracujemy ze sprawdzonymi podwykonawcami, ale cały proces trzymamy w ryzach i kontakt z Tobą prowadzimy od początku do końca.   Budujemy w standardzie: ✔️ SSO – stan surowy otwarty ✔️ SSZ – stan surowy zamknięty ✔️ stan deweloperski   Technologie, w których pracujemy: 🔹 murowana 🔹 szkieletowa drewniana 🔹 CLT (Cross Laminated Timber)   📍 Działamy na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Realizujemy maksymalnie kilka budów rocznie – nie idziemy w masówkę, tylko stawiamy na dopilnowanie każdej inwestycji.   📞 Zadzwoń: 698 200 139 📧 Napisz: sprzedaz@rewelacyjnydom.pl 🌐 www.rewelacyjnydom.pl   ✅ Bezpłatna wycena Twojej budowy – w 48 godzin! Napisz lub zadzwoń – wszystko zaczyna się od rozmowy. Zobaczmy, czy do siebie pasujemy.
    • W sypialni zrobiłem sufit napinany, to teraz chciałbym wyprowadzić sufit w salonie, ale czymś innym.   Wygląda to tak, malowane 5 razy najtańszym Decoralem akrylowym 60zł/5L. Podłoże to tynk, bez gładzi.   Czym można to pomalować aby było ładnie? Farba strukturalna, czy może jakaś premium ultra matowa wystarczy?   Potrzebuję inspiracji. Może ktoś ma jakiś pomysł, np. kasetony, tapeta, fornir kamienny itp. Lubię niestandardowe rozwiązania.
    • Chciałabym serdecznie polecić firmę Hydraulik Jacek na terenie Łodzi, z której usług ostatnio korzystałam. Profesjonalne podejście, szybka realizacja i rozsądne ceny. Jacek zna się na rzeczy, naprawiał u mnie instalację wodną oraz montował nowy zestaw łazienkowy. Wszystko działa bez zarzutu, a prace zostały wykonane czysto i terminowo. Kontakt: 508 669 031 https://g.co/kgs/5T2GKHs
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...