Skocz do zawartości

wymiana pokrycia dachowego na garażu


Recommended Posts

Mam do wymiany pokrycie dachu, dach jest płaski o minimalnym spadku. Dach jest deskowany pokryty papą, niestety cały przegnił i jest cała konstrukcja do wymiany (konstrukcja totalna amatorka z żerdzi). Zastanawiam się czy położyć z powrotem papę i deskować czy wystarczy płyta osb, czy blachę trapezową? A może jakieś inne rozwiązanie ktoś poleca. Garaż ma wymiary 4,5x8m, wiadomo takie czasy że koszta są ważne, ale ważniejsze jest aby to było solidnie i na lata.  Więc był bym wdzięczny o poradę jakie pokrycie wykonać i jaką konstrukcję do tego, co ile krokwie i inne przydatne szczegóły. Z góry dziękuję.

Edytowano przez Tomasz Sztynyk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jeżeli deski zgniły to i krokwie też zapewne doskonałe nie są. Więc raczej wszystko do wymiany podejrzewam że z murłatami włącznie. Krokwie co 90-100 cm, jeżeli chcesz robić deskowanie to rób ale jeżeli jak piszesz koszta są ważne dla Ciebie to połóż membranę, kontrłaty musisz dać a łaty co 30-35 cm ze względu na mały spadek, blacha trapez T18 ocynk albo kolor (zależy gdzie znajdziesz blachę ale cenowo są podobne), i doradzę nie kupuj T18 z przetłoczeniem PLUS tylko normalna T18.

Rynny o ile będziesz chciał dać to ocynk, najtańszy z metalowych rynien. No i jeszcze pytanie czy chciałbyś docieplić dach tego garażu.

Link do komentarza

Nie planowałem go ocieplać, ponieważ mam w planach postawienie nowego garażu. A ten spełniał by funkcję miejsca na rowery, taczkę,betoniarkę itp. Ale mógł bym ocieplić, ponieważ nigdy nie wiadomo jak się plany  ułożą. A lepiej to zrobić teraz. A i jeszcze jedna kwestia co obróbek. jedna ściana garażu przylega do wyższego budynku gospodarczego. Widziałem że jedni dają blachę na obróbkę przyścienną a inni pod, a także można przykręcić obróbkę do ściany albo w nią w puścić. Ma to jakąś znaczącą różnicę? Dzięki za dotychczasowe informacje, przydadzą się na pewno.

Link do komentarza

Jeżeli chodzi o ocieplenie dachu garażu to możesz kupić odpady przemysłowe wełny mineralnej, nie są drogie a do takiego celu super się nadadzą.

Opierzenie przyścienne najlepiej dać na tzw wcinkę, czyli nacinasz bruzdę w ścian ie i wpuszczaj w nią opierzenia a dolną powierzchnię opierzenia przykręcasz do blachy farmerami. Dając opierzenie na wkręty do ściany czołowej istnieje ryzyko pomimo że takie połączenie uszczelnia się silikonem dekarskim, że może dostawać się pod nie woda przy zacinającym deszczu, wiec  to pierwsze rozwiązanie jest lepsze.

Link do komentarza

a

18 godzin temu, Tomasz Sztynyk napisał:

O.K.  zrobię jak napisałeś, jeszcze jedno mnie interesuje, garaż jest długi na 4.5m to jakie wymiary powinny mieć krokwie. i ile je wypuścić poza ścianę frontową?

Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

Link do komentarza
Gość Razmes
  • 25 minut temu, mhtyl napisał:

    a

    Ze względu na mały spadek krokwie powinny mieć coś około 10X16 cm. Za ścianę frontową możesz wypuścić około 80 cm tak abyś miał od razu daszek nad wejściem do garażu, a od ściany bocznej około 40-50 cm.

    16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Link do komentarza

a

1 godzinę temu, Razmes napisał:
  • 16 cm wysokości jak najbardziej, 10 szer to za bogato :)  Lepiej już 18x8 :) 

Napisałem coś około, czyli 8X16 np tez może być a 8X18 to już na pokrycie ciężkie typu dachówka ceramiczna/betonowa.

Jestem zdania że lepiej dać mocniejsze, większy przekrój aby nie było w przeszłości niespodzianek, a rozbieżność cenowa między tymi przekrojami jakie zaproponowaliśmy nie jest ogromna.

Link do komentarza
Gość Razmes

No dokładnie. Ale zauważ, że jeżeli mamy już wybierać pomiędzy takimi samymi przekrojami powierzchniowo (np 16 x 10 =160, to lepiej zamienić to na 20 x 8) w obu wersjach zapłacisz za tarcicę tyle samo. A wytrzymałość za ugięcie będzie znacząca. Przy płaskim dachu nie musisz zimą bać się o śnieg :)

Tak samo, jak 18 x 6 i 16 x 8. W pierwszym przypadku wyjdzie taniej, ale i otrzymamy wytrzymalszy przekrój.

Link do komentarza
Gość Razmes

Noooo powiedzmy, że uwzględniamy ciężar tej belki :)

Wzór do wykucia na moment bezwładności to (bh^3)12 gdzie b to szerokość belki prostokątnej, h- wysokość. 10 x 10 odpowiada w przybliżeniu 15 x 3 :) Taka dygresja.

Wracając do tematu. Jeżeli dach rzeczywiście prawie płaski, to na 4,5 m pod blachę dałbym 16 x 6 co 80-90cm dla świętego spokoju, choć pewnie i 14 x 6 by wystarczyło. Dawniej same dwunastki co 1,10 montowali na skośnych i stoi od lat.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...