Skocz do zawartości

Kocioł elektryczny EKCO.LN2p-4kw


Recommended Posts

Napisano
Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)
Gość czerwony łeb
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam. Mam podłogówkę położoną na całym parterze czyli 80m2. Chcę założyć kocioł elektryczny EKCO.LN2p 4kw mocy który będzie obsługiwał tylko tą podłogówkę i nic więcej. Rurki ogrzewania podłogowego nie pamiętam co ile cm są od siebie oddalone ale chyba co 13 cm około. Nie wiem ile litrów wody się mięsci w podłogówce. I dlatego mam pytanie czy ten kocioł wystarczy do podgrzania podłogówki do temperatury 35 stopni ? I czy oprucz tego kotła trzeba będzie montować jakieś naczynie wzbiorcze? (sam kocioł ma w sobie naczynie wzbiorcze 6litrowe ale czy to wystarczy?). Dziękuję za odpowiedzi:)


Podpinasz tego Kospela bezpośrednio pod rozdzialacz podłogówki bez żadnych dodatkowych osprzętów i cieszysz się ciepłem w domu.
W nowym domu temp.zasilania 35st.C będzie jedynie przy bardzo mocnych mrozach,raczej spodziewaj się,że 26-30st.C styknie. Edytowano przez czerwony łeb (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ? Edytowano przez belik1622 (zobacz historię edycji)
Gość czerwony łeb
Napisano
Cytat

Bo na jakimś filmie o tym kotle usłyszałem że jeśli tej wody do ogrzania jest więcej niż 60 litrów to trzeba dodatkowe większe naczynie wzbiorcze doinstalować a w mojej podłogówce nie wiem ile litrów może być ze 120 ? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Z drugiej strony taki kocioł będzie ciągle utrzymywał temperaturę jaką mu zadam np. 30 stopni więc nie powinien się chyba zrobić jakiś niekontrolowany wzrost ciśnienia to może dodatkowe naczynie wzbiorcze niepotrzebne jednak ?


Sądzę,że ten film dotyczył kwestii cwu.Nie wiem,nie widziałem go ale tenże Kospel podpiety bezpośrednio pod rozdzielacz podłogówki nie potrzebuje naczynia wzbiorczego żadnego.
  • 6 miesiące temu...
Napisano

Mam pewne wątpliwości, ponieważ hydraulik wspominał, że oddzielne układy grzewcze trzeba odpowiednio zabezpieczać i zapewnić odpowiednie ciśnienie w układzie.

Napisano

Instalator miał oczywiście rację. Każdy układ grzewczy należy zabezpieczyć przed wzrostem ciśnienia w instalacji c.o. W instalacji zamkniętej, przy ogrzewaniu grzejnikowym pojemność przeponowego naczynia wzbiorczego powinna wynosić orientacyjnie ok. 10% wody w całym układzie. Przy ogrzewaniu podłogowym orientacyjnie będzie to 5% zładu wody. Naczynie przeponowe, które znajduje się w kotłach EKCO.LN2, czy EKCO.MN2 wystarcza więc orientacyjnie do instalacji o pojemności 60 litrów przy ogrzewaniu grzejnikowym i ok. 120 litrów przy ogrzewaniu podłogowym.

Napisano (edytowany)

A jak mam sprawdzić ilość wody w poszczególnych układach, żeby mieć pewność, że naczynia przeponowe mają odpowiednią pojemność? Czy można zamontować dodatkowe naczynia przeponowe?

Edytowano przez Mati_88 (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Dane dotyczące pojemności naczynia przeponowego jakie powinno znaleźć się w instalacji powinny znajdować się w projekcie instalacji. Można również obliczyć pojemność wodną instalacji. Do tego jednak potrzebne są dane. Jeżeli rozmawiamy o ogrzewaniu podłogowym i znamy długość zastosowanych rur to wystarczy sprawdzić jaka jest pojemność metra rury. Jeżeli nie znamy długości to pozostaje nam szacowanie na podstawie informacji od instalatora, który instalację wykonywał. W przypadku instalacji grzejnikowej można szacować na podstawie pojemności wodnych zastosowanych grzejników konkretnego producenta i ich ilości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...