Skocz do zawartości

Pompa cieplna


Recommended Posts

Witam, zakładam ten wątek ponieważ przymierzam sie do budowy domu i zostala mi kwestia ocieplenia. Dom 2 pietrowy, ze strychem, bez piwnicy, ok 200 m2. Jak to jest z ta pompą cieplną? Czy tak wydatek zwraca się po iluś latach? Niestety nie mam sie kogos poradzić ze znajomych, a zanim pojde do budowlanego to chce miec pewne pojecie, zeby nie dac sie zrobic w bambuko. Bede wdzieczny za rady icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam, zakładam ten wątek ponieważ przymierzam sie do budowy domu i zostala mi kwestia ocieplenia. Dom 2 pietrowy, ze strychem, bez piwnicy, ok 200 m2. Jak to jest z ta pompą cieplną? Czy tak wydatek zwraca się po iluś latach? Niestety nie mam sie kogos poradzić ze znajomych, a zanim pojde do budowlanego to chce miec pewne pojecie, zeby nie dac sie zrobic w bambuko. Bede wdzieczny za rady icon_smile.gif


Co to znaczy "zwracać" ? W stosunku do czego,jak i czemu ?
Jaki wydatek ? Jaka pompa ciepła ? Jaki rodzaj czyli wymiennik ? Jaka moc grzewcza pod jakie zapotrzebowanie domu na ciepło ?
Pompy ciepła w zależności od rodzaju to koszt 15-40tys.zł a więc rozrzut duży. Cena zależy od domu w jakim ma grzać czyli jaka moc grzewcza i rodzaju wymiennika czyli powietrze-woda lub grunt-woda.
p-w sa tańsze w inwestycji niż węgiel i tańsze w eksploatacji niż węgiel zatem jeszcze raz pytanie,co,gdzie jaki,dlaczego piszesz,że pompa ma "się zwracać" ?
Link do komentarza
Gość arturo72
Na etapie przed budową zalecane jest wykonanie OZC czyli audytu energetycznego domu,z niego dowiesz się ile Twój dom na etapie projektu będzie potrzebował energii na ogrzewanie czyli jakie rachunki za ogrzewanie będziesz płacił oraz dowiesz się jaką moc grzewczą potrzebujesz na urządzenie do grzania.
Znając te dane i znając koszt jednostki energii każdego medium grzewczego możesz świadomie decydować i to sam czy zmniejszyć potrzebną ilość energii do ogrzania stosując lepszą izolację czy iść w stronę drozdzej inwestycji w system grzewczy ale za to przy niższym koszcie jednostki energii czyli niższych rachunkach za ogrzewanie.

Dlatego tak ważne jest wykonanie OZC przed budową i przed projektem nawet bo w trakcie adaptacji likwidujesz nie potrzebne elementy składowe danego systemu grzewczego czym oszczędzasz na budowie czyli np.komin,kotłownia,skład opału bo te elementy NIGDY się " nie zwrócą" icon_biggrin.gif

Koszt jednostki energii czyli kWh z:
-ekogroszka 0,15-0,20zl.
-pelletu 0,22zł
-gazu ziemnego 0,22-0,25zł
-prądu w taryfie G12 0,30zl
-pompy ciepła p-w w taryfie G12 0,10zł
-pompy ciepła g-w w taryfie G12 0,08zl

Będziesz znał ile Twój dom potrzebuje kWh czyli energii na ogrzewanie jak widzisz będziesz już w domu i wybierzesz świadomie sam bo koszty inwestycyjne systemów grzewczych bierze się z zapytań do firm,nie jednego zapytania bo niektórzy tak robią o dostają wycenę z kosmosu ale kilkanaście jak nie kilkadziesiąt.
Ale konkretnych zapytań z danymi dokładnymi domu z kW i kWh a nie m2 i nie "Panie ja chce pompę" icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
A żebyś miał już prawie wszystko czarno na białym to koszt inwestycji w systemy grzewcze na etapie przed budową:
-ekogroszek (kocioł+komin+akcesoria+montaż+zasobnik cwu+kotłownia ze skladem opału to 7+4+2+2+1+10=26tyś.zl
-pellet 10+4+2+2+1+10=29tyś.zł
-gaz ziemny przyłącze zewn.i wewn.+kocioł+montaż+zasobnik cwu+odpływ spalin 5+7+1+1+1-4=15-18tyś.zl
-prąd kocioł+zasobnik cwu+montaż 2,5+1+1=4,5tyś.zł
-pompa ciepła p-w+zasobnik cwu+montaż 15-21+2+3=19-26tyś.zl
-pompa ciepła g-w+wymiennik gruntowy+zasobnik cwu+montaż 17+7-15+2+3=29-37tyś.zl


Koszt eksploatacji masz wyżej czyli koszt jednostki energii kWh i do wyboru "zwracania" lub nie brakuje Ci jedynie ilości energii jaką potrzebuje Twój dom na ogrzewanie i mocy urządzenia grzewczego.
To teraz do boju icon_biggrin.gif

Wiem,jestem boski icon_biggrin.gif
Dla Twojej żony czy dziewczyny oczywiście bo z orientacji nie w głowie mi tecze icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam, zakładam ten wątek ponieważ przymierzam sie do budowy domu i zostala mi kwestia ocieplenia. Dom 2 pietrowy, ze strychem, bez piwnicy, ok 200 m2. Jak to jest z ta pompą cieplną? Czy tak wydatek zwraca się po iluś latach? Niestety nie mam sie kogos poradzić ze znajomych, a zanim pojde do budowlanego to chce miec pewne pojecie, zeby nie dac sie zrobic w bambuko. Bede wdzieczny za rady icon_smile.gif


Witam, zgodnie z postami kolegi wcześniej - podaj proszę zapotrzebowanie na moc, jak już się zdecydujesz na konkretne docieplenie - bo i tak wypada docieplić icon_smile.gif

Co do kosztów inwestycji - bo od tego wypada zacząć - masz jakiś określony budżet na ten cel? Jeśli pompa ciepła to najlepiej 100% ogrzewanie podłogowe - również to przekalkuluj.

Dobrze, że dopiero się przymierzasz do budowy -na tym etapie, na etapie projektu na wielu elementach można zaoszczędzić i zredukowac koszty inwestycyjne pod pompę ciepła - kilka elementów jest niepotrzebnych - warto zacząć planowac jak najwcześniej.
Z obsługi i komfortu użytkowania z pewnością będziesz zadowolony.

Link do komentarza
O matko, dzięki wielki za odpowiedz! W poprzednim projekcie dom miał byc 50 m2 mniejszy, i mialo byc 6 KW, ale troche sie pozmienialo, teraz to bedzie jakies 9 KW. Tak czy siak, dzieki za niezbedne dane do obliczen icon_biggrin.gif Decyduje sie na pompe ciepla p-w. Jestem niezmiernie wdzieczny Panowie ;)
Tak, arturo, jestes boski icon_biggrin.gif Edytowano przez budobob (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

O matko, dzięki wielki za odpowiedz! W poprzednim projekcie dom miał byc 50 m2 mniejszy, i mialo byc 6 KW, ale troche sie pozmienialo, teraz to bedzie jakies 9 KW. Tak czy siak, dzieki za niezbedne dane do obliczen icon_biggrin.gif Decyduje sie na pompe ciepla p-w. Jestem niezmiernie wdzieczny Panowie ;)
Tak, arturo, jestes boski icon_biggrin.gif



I na jaki model pompy się zdecydowałeś? Masz już może wykonawce?

PS. Bardzo dobra decyzja, która zaprocentuje na przyszłość icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

I na jaki model pompy się zdecydowałeś? Masz już może wykonawce?

PS. Bardzo dobra decyzja, która zaprocentuje na przyszłość icon_smile.gif



Zdecydowanie pompa ciepła + rekuperacja(żeby wyprodukowane ciepło nie uciekało kominem)+ klimakonwektory wodne zamiast ogrzewania płaszczyznowego( aby w 100% wykorzystać możliwości powietrznej pompy ciepła m.in. chłodzenie).
Jeśli chcesz się dowiedzieć, która pompa ciepła powietrze-woda najbardziej będzie odpowiednia do twojej inwestycji, poznać cenę kompleksowej instalacji to wypełnij formularz na naszej stronie: kalkulator inwestycji icon_biggrin.gif
Nam możesz zaufać montujemy takich pomp ciepła kilkanaście miesięcznie.
Pozdrawiamy Team Centrum Pomp Ciepła NTS-Energy Odwiedź naszą stronę
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Zdecydowanie pompa ciepła + rekuperacja(żeby wyprodukowane ciepło nie uciekało kominem)+ klimakonwektory wodne zamiast ogrzewania płaszczyznowego( aby w 100% wykorzystać możliwości powietrznej pompy ciepła m.in. chłodzenie).


Masakra...
Akurat przy pompie ciepła rekuperacja ma nie istotne znaczenie w porównaniu do strat ciepła na wentylację i kosztu tych strat z uwagi na niski koszt jednostki energii przy pompie.
Rekuperacja tylko i wyłącznie dla poprawienia komfortu sprawnej wentylacji mechanicznej.
Podłogówka jest m.in po to,żeby nie było badziewnych "grzmotów" na ścianie a takimi są również klimakonwektory.


Jak tak się doradza klientom to żal mi tych klientów icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie pompa ciepła + rekuperacja(żeby wyprodukowane ciepło nie uciekało kominem)+ klimakonwektory wodne zamiast ogrzewania płaszczyznowego( aby w 100% wykorzystać możliwości powietrznej pompy ciepła m.in. chłodzenie).
Jeśli chcesz się dowiedzieć, która pompa ciepła powietrze-woda najbardziej będzie odpowiednia do twojej inwestycji, poznać cenę kompleksowej instalacji to wypełnij formularz na naszej stronie: kalkulator inwestycji icon_biggrin.gif
Nam możesz zaufać montujemy takich pomp ciepła kilkanaście miesięcznie.
Pozdrawiamy Team Centrum Pomp Ciepła NTS-Energy Odwiedź naszą stronę


Jaja chyba sobie robisz.
Nie ucz ojca dzieci robić.
Doradzasz profesjonaliście od pomp ciepła a przy okazji reklamujesz swoją stronkę, bez tych linków porada Twoja była by jeszcze do przełknięcia. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Masakra...
Akurat przy pompie ciepła rekuperacja ma nie istotne znaczenie w porównaniu do strat ciepła na wentylację i kosztu tych strat z uwagi na niski koszt jednostki energii przy pompie.
Rekuperacja tylko i wyłącznie dla poprawienia komfortu sprawnej wentylacji mechanicznej.
Podłogówka jest m.in po to,żeby nie było badziewnych "grzmotów" na ścianie a takimi są również klimakonwektory.


Jak tak się doradza klientom to żal mi tych klientów icon_biggrin.gif



A czym chcesz chłodzić drogi arturo 72 może podłogówką? Czy założyć inne "grzmoty" w postaci splitów od klimy?
Jesteś przeciwny wentylacji z odzyskiem ciepła? To może jak już masz pc i budynek docieplony jak termos to wystarczy ci wentylacja grawitacyjna? To po co wydawać pieniądze w takim razie na docieplenie i pc? icon_biggrin.gif Zawsze można rozpalić ognisko lub wyjąć lód z zamrażarki i się obłożyć aby się schłodzić. icon_redface.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

A czym chcesz chłodzić drogi arturo 72 może podłogówką? Czy założyć inne "grzmoty" w postaci splitów od klimy?
Jesteś przeciwny wentylacji z odzyskiem ciepła? To może jak już masz pc i budynek docieplony jak termos to wystarczy ci wentylacja grawitacyjna? To po co wydawać pieniądze w takim razie na docieplenie i pc? icon_biggrin.gif Zawsze można rozpalić ognisko lub wyjąć lód z zamrażarki i się obłożyć aby się schłodzić. icon_redface.gif


Chłodzić można w cywilizowany sposób przez klimakonwektor sufitowy,mam reku ale to przy okazji WM a nie dlatego,żeby "oszczedzić" energię tym bardziej przy pompie ciepła,przy gazie,prądzie owszem,rekuperacja jest wskazana i zasadna bo jednostka energii jest droga.

Link do komentarza
Cytat

Chłodzić można w cywilizowany sposób przez klimakonwektor sufitowy,mam reku ale to przy okazji WM a nie dlatego,żeby "oszczedzić" energię tym bardziej przy pompie ciepła,przy gazie,prądzie owszem,rekuperacja jest wskazana i zasadna bo jednostka energii jest droga.



Nie każdy lubi klimakonwektory sufitowe niektórzy mają wtedy odczucia jak by nie mieszkali w domu lecz w hotelu.
Rekuperacja jest wskazana nie tylko przy gazie , prądzie...
Dziennik Ustaw z 13.08.2013r. wprowadził obowiązek stosowania rekuperacji dla budynków, w których wydatek przekracza 500 m3 powietrza. To duże budynki. W domach jednorodzinnych obowiązku takiego nie ma: to inwestor wciąż decyduje, jaką wentylację wykona.Jednocześnie rząd zaostrza wymagania dotyczące zapotrzebowania energetycznego dla budynków jednorodzinnych określając maksymalną wartość wskaźnika EP (energii pierwotnej) określanej w kWh/(m2*rok). I tak budynki jednorodzinne budowane do 1.01.2014 roku mogły mieć zuzycie na poziomie maksymalnie 120 kWh/(m2*rok). Obecnie parametry zaostrzono:
do 1.01.2017r. współczynnik EP będzie mógł mieć maksymalnie wartość 95 kWh/(m2*rok)
do 1.01.2021r. współczynnik EP będzie mógł mieć maksymalnie wartość 70 kWh/(m2*rok)
Rekuperacja jest jednym z trzech najszybszych sposobów uzyskania tych parametrów przez budynek (obok zwiększania izolacji budynku oraz trzyszybowych energooszędnych okien) z zarazem coraz mniej kosztownym. icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

O matko, dzięki wielki za odpowiedz! W poprzednim projekcie dom miał byc 50 m2 mniejszy, i mialo byc 6 KW, ale troche sie pozmienialo, teraz to bedzie jakies 9 KW. Tak czy siak, dzieki za niezbedne dane do obliczen icon_biggrin.gif Decyduje sie na pompe ciepla p-w. Jestem niezmiernie wdzieczny Panowie ;)
Tak, arturo, jestes boski icon_biggrin.gif



Witam,

Jeżeli nadal nie wybrał Pan powietrznej pompy ciepła do swojego budynku, polecam Panu pompę Logatherm WPL AR marki Buderus. Jest ona dostępna w zakresie mocy 6-14kW oraz występuje w czterech wariantach:
- z wbudowanym 184 litrowym zasobnikiem c.w.u. z wężownicą solarną
- z wbudowanym 190 litrowym zasobnikiem c.w.u bez wężownicy
- w wersji naściennej do samodzielnej pracy
- w wersji naściennej do współpracy z innym urządzeniem grzewczym. W naszej ofercie znajdują się również rekuperatory Logavent.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...