Skocz do zawartości

LK 433 / LK Projekt


adamkaspro

Recommended Posts

Napisano
Witam Jestem tu nowy . Moe ktos budowal wg. tego projektu ?

http://www.dom-jednorodzinny.pl/?Section0=...duct=416#bottom


W projekcie myske zmienic kilka szczegulow.
- powiekszyc lazienke o kotlownie
-przerobic garaz na pokoj
-powiekszyc kuchnie o szafy w wejsciu ( przeniesienie szaf na druga strone likwidujac drzwi kotlowni
-wykopac piwnice ok. 30 m² i przeznaczyc czesc pokoju ( garaz ) na zejscie ( zejscie od zewnatrz budynku.
- zlikwidowac scianke pomiedzy Pokój dzienny a Pokój goscinny ( uzyskac maksymalnie duzy salon )
- lekko dociagnac dach nad balkny .


+ Kolektory sloneczne ( 6 sztuk ) dopasowany dach
+bateria sloneczna z osprzetem ( 1 sztuka ) do pompy obiegowej
+wentylacja z odzyskiem ciepla ( brak info wiarygodnych na necie )
+ogrzewanie podlogowe ( gaz i panele sloneczne ) strata pieniedzy ?
+kominek z plaszczem wodnym z systemem wspomagania C.O
+ 30% wiecej izolacji

Prosze o opinie na ten temat .. lub kilka slow o kolektorach , wentylacji .
Serdecznie dziekuje .
Napisano
Kolektory, do dość droga woda użytkowa. Trzeba doliczyć koszty cyrkulacji, roztapiania śniegu...
Jeżeli chodzi o oszczędności to znacznie wieksze są przy niecentralnych małych termach i kranach bezdotykowych.
Wentylacja z odzyskiem , najlepiej krzyżowy wymiennik 300-400m3/h (max) i do 20mb rurowego GWC.
Zdecydowanie polecam też zaizolować dom, jak sprzedający nie podaje zużycia energi (E= ... kWh/m2 rocznie) to pewne jest, że nie ma się czym chwalić i dom nie mieści się w zalecanych normach zużycia energii. (polska 70kWh/m2 Norwegia Francja Szwecja .. 40 kWh/m2 rocznie)
Napisano
  Cytat

Kolektory, do dość droga woda użytkowa. Trzeba doliczyć koszty cyrkulacji, roztapiania śniegu...
Jeżeli chodzi o oszczędności to znacznie wieksze są przy niecentralnych małych termach i kranach bezdotykowych.
Wentylacja z odzyskiem , najlepiej krzyżowy wymiennik 300-400m3/h (max) i do 20mb rurowego GWC.
Zdecydowanie polecam też zaizolować dom, jak sprzedający nie podaje zużycia energi (E= ... kWh/m2 rocznie) to pewne jest, że nie ma się czym chwalić i dom nie mieści się w zalecanych normach zużycia energii. (polska 70kWh/m2 Norwegia Francja Szwecja .. 40 kWh/m2 rocznie)

Rozwiń  


kolektory będą zakupione w USA o wiele taniej niż na rynku europejskim liczę ze to będzie ok. 35-40 % taniej . . Grupuje klientów by przesyłka nie wyszła drogo . Co do izolacji nie będę oszczędzać. Z wymiennikiem myślę ze to dobry pomysł ale jeszcze nie wiem jaki .Dokładne obliczenia i zamówienia będę robić po przyjeździe do Polski . dzięki za odpowiedz .
Napisano
Kolektory nawet za darmo, mogą wyjść drozej, w naszym klimacie. Koszty pośrednictwa i utrzymania ciepła pod kranami są wyższe niż zużyta energia przy 5-cio 8-mio krotnym zmniejszeniu zużycia wody, a jak doliczymy koszty wody i ściaków, odśniezania... Dlatego dawno zrezygnowałem z kolektorów w domach izolowanych. Zupełnie nie pasują do domów 40kWh/m2 rocznie.
Napisano
każde źródło ciepła przelicza sie pod własny użytek .
Moim zdaniem mając lat 35 mogę zarobić na takie kolektory i w późniejszym czasie sie zwróci .
może sie mylę .
Napisano
Tak mylisz się. Kolektory słoneczne są nierozerwalnie związane z centralnym rozprowadzaniem ciepłej wody użytkowej. W skład systemu, wchodzi pompka cyrkulacyjna, podwójne rurki z ciepłą wodą, układ odśnieżania kolektora, duża centralna terma... . Teraz jeżeli utrzymanie tego w gotpwści do pracy będzie droższe niż sama energia do podgrzeania wody użytkowej, to im dłużej kolektor użytkujesz tym wiecej dokładasz!.
Może wyjaśnie na przykładzie.
Dom z trzyosobową rodziną ( 144m2) termy Atlantic dwie VMARC 75L nad łazienkami i PCSB 10L pod zlewozmywakiem, krany i prysznic bezdotykowe ORAS . Podlicznik założony na 3 termy pokazał po 30 dniach normalnego funkcjonowania rodziny, 89,2 kWh .

Dom niezamieszkały (prace wykończeniowe) trzy kolektory: wysokość: 2030 mm szerokość: 1025 mm (KN 2000) Do tego 300L zasobnik z 2kW grzałką elektryczną i cyrkulacja w izolowanych pianką rurkach. Krany jeszcze nie założone. Poprosiłem właściciela o uruchomienie systemu i założyłem na grzałkę i cyrkulację podlicznik. Po 30 dniach ... 92 kWh!!! Choć nikt z wody nie korzystał!

Jeżeli teraz dodamy kosztów energii kaszty samej wody i ścieków, to z daleka widać, bezsensowność kolektorów.
Sens ich montowania jest jeżeli mamy domek z basenem i najlepiej w Grecji. GORĄCO POLECAM!!!!
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Czesc,
Bardzo podoba mi sie twoje rozwiazanie. Ale co z kapielami w wannie?
  Cytat

Dom z trzyosobową rodziną ( 144m2) termy Atlantic dwie VMARC 75L nad łazienkami i PCSB 10L pod zlewozmywakiem, krany i prysznic bezdotykowe ORAS . Podlicznik założony na 3 termy pokazał po 30 dniach normalnego funkcjonowania rodziny, 89,2 kWh .

Rozwiń  

Z opisu wynika ze nie korzystasz /nie masz? wanny. W specyfikacji termy podany jest "rekordowo krotki" czas podgrzania 75 l wynoszacy 2 h. Pojemnosc wygodnej wanny to okolo 200litrow... Czy mozna normalnie korzystac z wanny przy tym systemie?

Pozdrawiam,
Szymon

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...