Skocz do zawartości

Remont schodów wewnętrznych


Recommended Posts

Napisano
Witam Was icon_smile.gif

Mam do wyremontowania schody wewnętrzne drewniane , mają one około 8 lat ich stan oceniam na bardzo dobry nie patrząc na pościerany lakier. Musze je wyremontować 9 same stopnie ) i przymierzam się do tego kupiłem szlifierkę oscylacyjną . Mój dylemat jaki papierem ściernym gramatura ? zacząć a jaki skończyć i jakiego użyć lakieru dekoracyjno = ochronnego bezbarwnego.

Może ktoś z Was już to robił lub wie jak łatwo i dobrze to zrobić ?
Gość stach
Napisano
Z jakiego drewna są te schody?

Zacznij od płótna ściernego o gradacji 60, a nawet - jeśli są mocno porysowane 40 - potem przeczyść 100 i wykończ 150, albo 180. Jeśli na dotyk uznasz, że jeszcze za mało gładkie popraw 220 icon_biggrin.gif .
Po każdym szlifowaniu dokładnie odkurz.
Po ostatnim szlifowaniu - i po odkurzeniu - lakieruj najpierw podkładowym, najlepiej kaponowym (capon - powoduje najlepsze zachowanie oryginalnego koloru drewna), potem wykończ dobrym nawierzchniowym. Lepiej wydać nieco więcej na dobry lakier - wytrzyma więcej niż kolejne 8 lat.

Pamiętaj o przetarciu papierem ściernym pomiędzy warstwami. A już koniecznie po pierwszej - unoszą się włókna i trzeba je delikatnie zeszlifować.
Napisano
Cytat

Z jakiego drewna są te schody?

Zacznij od płótna ściernego o gradacji 60, a nawet - jeśli są mocno porysowane 40 - potem przeczyść 100 i wykończ 150, albo 180. Jeśli na dotyk uznasz, że jeszcze za mało gładkie popraw 220 icon_biggrin.gif .
Po każdym szlifowaniu dokładnie odkurz.
Po ostatnim szlifowaniu - i po odkurzeniu - lakieruj najpierw podkładowym, najlepiej kaponowym (capon - powoduje najlepsze zachowanie oryginalnego koloru drewna), potem wykończ dobrym nawierzchniowym. Lepiej wydać nieco więcej na dobry lakier - wytrzyma więcej niż kolejne 8 lat.

Pamiętaj o przetarciu papierem ściernym pomiędzy warstwami. A już koniecznie po pierwszej - unoszą się włókna i trzeba je delikatnie zeszlifować.




Schody nie są zniszczone wystarczy je dobrze zmatować i można kłaść lakier 2 w 1 zaoszczędzę roboty icon_smile.gif a dwa czytałem że nie szlifuje się schodów na gładko bo lakieru musi się czegoś trzymać icon_smile.gif

Wykonane są chyba z buku są bardzo jasne
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Schody nie są zniszczone wystarczy je dobrze zmatować i można kłaść lakier 2 w 1 zaoszczędzę roboty icon_smile.gif a dwa czytałem że nie szlifuje się schodów na gładko bo lakieru musi się czegoś trzymać icon_smile.gif

Wykonane są chyba z buku są bardzo jasne


O jakim lakierze 2w1 piszesz?
W przypadku położenia nowej warstwy lakieru będziesz musiał wszystko zmatowieć i użyj papieru 150-200, a szlifierka powinna mieć regulacje obrotów abyś nie "przypalił" lakieru. Schody szlifuje się po to aby powierzchnia była porowata i powiązał się z nią dobrze nowy lakier.
Użyj lakieru poliuretanowego dobrej jakości, do malowania nie używaj pędzla tylko wałek a raczej wałeczek malarski, wtedy lakier rozprowadzisz równo niczym malowałbyś pistoletem.

I jeszcze jedno, maluj lakierem o powierzchni - połysk.
Napisano
Cytat

O jakim lakierze 2w1 piszesz?
W przypadku położenia nowej warstwy lakieru będziesz musiał wszystko zmatowieć i użyj papieru 150-200, a szlifierka powinna mieć regulacje obrotów abyś nie "przypalił" lakieru. Schody szlifuje się po to aby powierzchnia była porowata i powiązał się z nią dobrze nowy lakier.
Użyj lakieru poliuretanowego dobrej jakości, do malowania nie używaj pędzla tylko wałek a raczej wałeczek malarski, wtedy lakier rozprowadzisz równo niczym malowałbyś pistoletem.

I jeszcze jedno, maluj lakierem o powierzchni - połysk.




ok tak też zrobię icon_smile.gif szlifierka oscylacyjna nie posiada regulacji obrotów więc będę uważał .... schody na szczęście nie są zniszczone tylko i aż lakier się połuszczył / odpadł. Zmatowie całe schody i nałożę dwie warstwy lakieru. Powinno być ok....

A ile może kosztować taka usługa jakbym ją komuś zlecił ?
Napisano
Cytat

ok tak też zrobię icon_smile.gif szlifierka oscylacyjna nie posiada regulacji obrotów więc będę uważał .... schody na szczęście nie są zniszczone tylko i aż lakier się połuszczył / odpadł. Zmatowie całe schody i nałożę dwie warstwy lakieru. Powinno być ok....

A ile może kosztować taka usługa jakbym ją komuś zlecił ?


Warstw powinno być trzy. Farba łuszczy się bo zapewne była użyta bylejaka. Lakier poliuretanowy o którym wspomniałem wcześniej wymaga położenia trzech warstw aby efekt był satysfakcjonujący. Ja malowałem schody Domalux Super Gold. I kup w pojemniku o poj 1 l bo ten lakier to taki jest, że jak go zostanie to za jakiś czas już go nie użyjesz bo pomimo szczelnego zamknięcia twardnieje/zasycha.
Nie mam pojęcia ile takie coś może kosztować.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...