Skocz do zawartości

Wilgoć i grzyb na ścianach działowych


miskov

Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie

Mieszkam w starym budownictwie - na parterze i do tego jedna ściana budynku jest w kontakcie z kamiennym średniowiecznym murem miejskim... W takim przypadku nie jest trudno o wilgoć icon_smile.gif

Kilka lat temu, aby pozbyć się wilgoci od strony zewnętrznej (okna) i wewnętrznej (od muru) został położony styropian i na to zaprawa i na tych ścianach nic niepokojącego się nie pojawiło. Jednak na dwóch pozostałych ścianach - działowych wychodzi wilgoć i przeradza się już na jednej ścianie w pleśń...

Za około 2 lata wyprowadzam się już na stałe z tego mieszkania, jednak chciałbym przez ten czas bezpiecznie i czysto mieszkać... i tutaj pojawia się moje pytanie:

-> Czy wyczyszczenie ścian z wierzchu, przemycie detergentem a następnie przykręcenie płyt regipsowych wodoodpornych mogłoby zapewnić spokój z wilgocią przez najbliższe 2 lata?

Dodam jeszcze, że bardzo niepożądane byłoby skuwanie tynku, odizolowanie ścian działowych od podłoża - zwyczajnie jest to kwestia kosztów, a nie zamierzam wpompowywać pieniędzy w pokój, który zamierzam opuścić.

Pozdrawiam
Michał
Napisano
Cytat

Witam serdecznie

Mieszkam w starym budownictwie - na parterze i do tego jedna ściana budynku jest w kontakcie z kamiennym średniowiecznym murem miejskim... W takim przypadku nie jest trudno o wilgoć icon_smile.gif

Kilka lat temu, aby pozbyć się wilgoci od strony zewnętrznej (okna) i wewnętrznej (od muru) został położony styropian i na to zaprawa i na tych ścianach nic niepokojącego się nie pojawiło. Jednak na dwóch pozostałych ścianach - działowych wychodzi wilgoć i przeradza się już na jednej ścianie w pleśń...

Za około 2 lata wyprowadzam się już na stałe z tego mieszkania, jednak chciałbym przez ten czas bezpiecznie i czysto mieszkać... i tutaj pojawia się moje pytanie:

-> Czy wyczyszczenie ścian z wierzchu, przemycie detergentem a następnie przykręcenie płyt regipsowych wodoodpornych mogłoby zapewnić spokój z wilgocią przez najbliższe 2 lata?

Dodam jeszcze, że bardzo niepożądane byłoby skuwanie tynku, odizolowanie ścian działowych od podłoża - zwyczajnie jest to kwestia kosztów, a nie zamierzam wpompowywać pieniędzy w pokój, który zamierzam opuścić.

Pozdrawiam
Michał



a nie prościej ????
pozostawić jak jest i wroga widzieć ?????
potraktować chemią i znów chwila spokoju ????
przykryjesz znaczy zablokujesz dopływ powietrza , znaczy ściana nie będzie obsuszana przez powietrze , znaczy poprawisz mu warunki bytowe , on będzie się rozwijał w lepszych warunkach , a Ty nawet nie będziesz wiedział w o ile lepszych .
a swoje i tak zapłacisz czy to w kosztach zablokowania wilgoci czy w rachunkach za chemię i ogrzewanie - bilans będzie na 0

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...