Skocz do zawartości

Naprawa schodów zewnętrznych betonowych


Recommended Posts

Witam.
Przeglądając fora na temat naprawy schodów zewnętrznych betonowych nie znalazłem (a może nie skutecznie szukałem) odpowiedzi na mój problem jak rozwiązać problem ze schodami.
Może krotko opiszę : otóż w/w schody były już reanimowane uzupełnieniem betonu i nic to nie dało. zaczęły na nowo pękać i wykruszać się. Teraz należałoby naprawić kładąc płytki lub kostkę albo jeszcze coś lepszego i nie drogiego.
Proszę o porady co zastosować

Pozdrawiam marvip
Link do komentarza
Nic Ci nie podpowiem jak nie zobaczę, zresztą inni Ci to samo powiedzą. Schody mogą być naprawiane na 1000 sposobów, a my tu niby jak mamy wiedzieć jak były one reanimowane i jak one wyglądają.
Na "dzień dobry" to mogę podpowiedzieć , skuj wszystko co odłazi, zaszaluj i zrób od nowa wylewkę, a potem połóż na to płytki.
Tak więc wrzuć kilka fotek tych schodów to sobie pogadamy konkretniej icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Nic Ci nie podpowiem jak nie zobaczę, zresztą inni Ci to samo powiedzą. Schody mogą być naprawiane na 1000 sposobów, a my tu niby jak mamy wiedzieć jak były one reanimowane i jak one wyglądają.
Na "dzień dobry" to mogę podpowiedzieć , skuj wszystko co odłazi, zaszaluj i zrób od nowa wylewkę, a potem połóż na to płytki.
Tak więc wrzuć kilka fotek tych schodów to sobie pogadamy konkretniej icon_biggrin.gif



Dzięki za szybka odpowiedź
Tak masz rację powinienem pokazać na zdjęciu jak to wygląda

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez marvip (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jeśli te schody wylewane były bezpośrednio na gruncie, bez jakiejś izolacji od podłoża - a jest tak na 99% - to nadlewanie i ułożenie płytek nic nie da na dłuższą metę icon_rolleyes.gif - woda kapilarnie powolutku sobie podejdzie i te płytki za jakiś czas (nie za długi) wysadzi przy pomocy słońca i mrozu icon_rolleyes.gif

Jeśli chcesz mieć porządnie zrobione schody wykończone płytkami, powinieneś te obecne rozwalić, wylać na nowo, z izolacją od gruntu i zdylatowane od ściany, po wysezonowaniu wylewki zrobić hydroizolację i na to kłaść płytki.

Równie dobrym pomysłem jest ułożenie tych schodów z kostki brukowej i krawężników - jest to trwalsze niż oklejanie płytkami i mniej wrażliwe na błędy wykonawcze.

dopisałem: pomyśl przy okazji o wykonaniu podjazdu dla wózka (dziecinnego, bo tych innych Ci nie życzę icon_confused.gif ) Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ewentualnie zrobić fundament, dać izolację i schody wymurować z bloczków betonowych fundamentowych.
Potem można układać płytki czy inne podobne schodowe cuda icon_biggrin.gif



Tak, ale generalnie zacząć od nowa icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Tak, ale generalnie zacząć od nowa icon_rolleyes.gif




Witam.
Myślę że będzie trzeba zacząć od nowa bo jeśli skujemy pod kostkę to one sie rozlecą. Prawie jest pewne że wszystkie śmieci są pod schodami.Jak skujemy boki to wszystko sie wyjaśni
Dziękuję za opinie i dobre rady.Gdy będa te schody naprawiane to podzielę się spostrzeżeniami na forum.
Pozdrawiam marvip

Cytat

Ewentualnie zrobić fundament, dać izolację i schody wymurować z bloczków betonowych fundamentowych.
Potem można układać płytki czy inne podobne schodowe cuda icon_biggrin.gif



Myślę że to bedzie najrozsądniej od nowa z bloczków betonowych
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...