Skocz do zawartości

Jaki dom za 200.000 zl


Gość Guest_Agnieszka_*

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czesc :-)

Chciałbym wybudować dom mały parterówke do 100 m2 najlepiej jakby miała 3 sypialnie nie duze moga byc po 8 m2 -10 m2, kuchania, salon, lazienka oraz garaz na jedno auto oprocz tego mysle tez nad podpiwniczeniem tylko nie wiem jakie są tego koszty chce brac kredyt 200.000 w tej kwocie mam zamiar jeszcze zakupic działke niewielka z 600 m2 i pytanie czy te 200.000 zl mi wystarczy ??? icon_confused.gif chodzi mi o stan "pod klucz" i jak w ogole kształtują sie koszty podpiwniczenia ???.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

Agnieszka



co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

co prawda bez garażu, troszkę mniej niż 100m2, ale za 200 tys wybudować się da -np. projekt SOSENKA III icon_wink.gif
a dokładnie za 170tys. (pod klucz) wszystkim zajmuje się firma, materiały + robocizna do tego będzie studnia i oczyszczalnia ścieków i sami musieliśmy robić drogę dojazdową... więc akurat wyjdzie jakieś 200 tys. icon_wink.gif


Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny: A czemu to wytłumaczę ,po pierwsze piszesz za 170 tys bo wszystkim zajmuje się firma - to rozumiem,że masz umowę podpisaną z owa firmą na określoną kwotę i zakres robót a po drugie to zajrzałem w Twój dziennik budowy i widzę ,że budowa domku już idzie czyli to pytanie też uważam ,że jest po fakcie. No i co do drogi to też jest ona jak zauważyłem zrobiona do dwóch domków przez Was budowanych,więc nie wiem czy koszty dzieli się na dwa czy jest to koszt doliczony tylko do jednego domu?
Ale cóż pytanie padło to trza odpowiedzieć icon_biggrin.gif , systemem gospodarczym to na pewno by się udało co do budowania przez firmę to różnie jak kupi tanie materiały to może i się uda ,ale przy lepszych materiałach to raczej nie możliwe.No i jeszcze napisz co rozumiesz "pod klucz" bo pod tym pojęciem tez kryją się duże rozbieżności.
Napisano
Cytat

Wybacz ,ale nie rozumiem Twojego pytania :bezradny:



nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

nie rozumiesz - bo go nie zadałam icon_smile.gif

chcesz podyskutować to prosze bardzo icon_smile.gif

jak przeczytasz jeszcze raz poprzedni post to zauważysz że nie ma tam pytania, a odpowiedź na zacytowany wczesniej post... czyli odpowiedź dla tych którzy zadają pytania czy za 200 tys można wybudować dom... jasno to wyjaśniłam?

a co do domu rodziców to jest już w czasie budowy...
mają podpisaną umowę z firmą, na kwotę 152 tys na chwile obecną do stanu deweloperskiego w tym jest już materiał, robocizna + solary, kocioł, ogrzewanie podłogowe itp. na koniec podpisana będzie druga umowa na wykończenie, czyli położenie paneli, kafelek i malowanie ścian. i można się wprowadzać. czyli mowa tu o stanie pod klucz - razem wyniesie 170 tys i nie jest to robione najtańszym kosztem, a materiałami które są w projekcie icon_smile.gif
dodatkowo 16 tys za drogę, 15 tys za oczyszczalnie i 5 tys za studnie.

z tym że nie każdy musi robić 140m drogi wiec owe 16 tys odpada czyż nie?
w naszym wypadku dzieli sie drogę, oczyszczalnie i studnie na 2 domy więc wychodzi jeszcze taniej icon_smile.gif

jasno to wyjaśniłam? icon_smile.gif


:ih: Sorki,ale wstyd icon_redface.gif Napisałem tak bo czytałem post Guest_Agnieszka_ na który odpowiadałaś a potem dałem odpowiedź do Twojego posta czyli odpowiedzi. No cóż fajnie to wyszło icon_lol.gif Podyskutować zawsze można icon_mrgreen.gif A tak przez pomyłkę dowiedziałem się troszkę o Waszej budowie. Domki jak i lokalizacja są super a ten widok z góry na cała okolicę jest the best,po prostu jest czego pozazdrościć tongue.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...