Skocz do zawartości

jaki klej do terakoty?


minix

Recommended Posts

Napisano
Czy sam będziesz kleił tę terakotę? Jeśli nie, niech zadecyduje "układacz" - przeważnie fachowcy mają swoją ulubioną i wypraktykowaną chemię i nie bardzo lubią, jak się im wpycha towar polecany przez sprzedawcę w jakimś markecie icon_rolleyes.gif
Jeśli sam - uzależnij wybór od rodzaju płytki, jej wielkości.
Ja robiłem od dłuższego czasu na produktach Atlasa i inny klej stosowałem do mniejszych (np. 33x33, 30x30 cm), inny do większych formatów, inny do gresu, inny do terakoty (płytki ceramiczne), jeszcze inny do gresów polerowanych... Kierowałem się ceną (żeby klient niepotrzebnie nie przepłacał i nie poszedł z torbami) i zastosowaniem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

czy ktoś z was ma już za sobą położenie płytek ceramicznych w kuchni? Jakiego kleju najlepiej użyć?



Zaprawę klejową dobiera się odpowiednio do rodzaju płytek oraz z uwzględnieniem ogrzewania podłogowego. Płytki jakie możemy znaleźć na rynku to ceramika, terakota, klinkier, gres i kamień naturalny. Z trzema pierwszymi radzą sobie zwykle nawet najbardziej podstawowe kleje do płytek. Z pozostałymi już nie jest tak łatwo.

Jeżeli mamy jakieś wątpliwości, poprośmy o pomoc sprzedawcę/doradcę, którzy na pewno chętnie udzielą nam informacji.

Warto pamiętać, że płytki gresowe to materiał o bardzo ograniczonej nasiąkliwości. Jego powierzchnia jest bardzo gładka. Powoduje to, że okładzina wymaga kleju modyfikowanego specjalnymi dodatkami zwiększającymi przyczepność zaprawy do powierzchni płytki.
Na opakowaniu kleju trudno znaleźć informacje o szczegółowym składzie, dlatego najlepiej zwrócić uwagę na zapis dotyczący stosowania danego wyrobu (a nie tylko na napisy, znajdujące się na froncie opakowania). Każdy producent dokładnie określa, do jakich podłoży oraz płytek nadaje się zaprawa klejowa.

W przypadku płytek kamiennych nie należy oszczędzać na kleju. Najlepiej wybrać produkt do tego przeznaczony. Powinien on bazować raczej na białym cemencie i mieć specjalne dodatki ograniczające możliwość przebarwień.
Napisano
Oooo, Redakcja bierze się za wykopki icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Zaprawę klejową dobiera się odpowiednio do rodzaju płytek oraz z uwzględnieniem ogrzewania podłogowego. Płytki jakie możemy znaleźć na rynku to ceramika, terakota, klinkier, gres i kamień naturalny. Z trzema pierwszymi radzą sobie zwykle nawet najbardziej podstawowe kleje do płytek. Z pozostałymi już nie jest tak łatwo.

Jeżeli mamy jakieś wątpliwości, poprośmy o pomoc sprzedawcę/doradcę, którzy na pewno chętnie udzielą nam informacji.

Warto pamiętać, że płytki gresowe to materiał o bardzo ograniczonej nasiąkliwości. Jego powierzchnia jest bardzo gładka. Powoduje to, że okładzina wymaga kleju modyfikowanego specjalnymi dodatkami zwiększającymi przyczepność zaprawy do powierzchni płytki.
Na opakowaniu kleju trudno znaleźć informacje o szczegółowym składzie, dlatego najlepiej zwrócić uwagę na zapis dotyczący stosowania danego wyrobu (a nie tylko na napisy, znajdujące się na froncie opakowania). Każdy producent dokładnie określa, do jakich podłoży oraz płytek nadaje się zaprawa klejowa.

W przypadku płytek kamiennych nie należy oszczędzać na kleju. Najlepiej wybrać produkt do tego przeznaczony. Powinien on bazować raczej na białym cemencie i mieć specjalne dodatki ograniczające możliwość przebarwień.



Pomocne rady, przydadzą się.
Napisano
No to naciśnij plus osobie dobrze doradzającej icon_lol.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

czy ktoś z was ma już za sobą położenie płytek ceramicznych w kuchni? Jakiego kleju najlepiej użyć?



Polecam sprawdzić kleje do glazury i terakoty Soudal (występują w kilku wersjach wagowych, więc spokjnie idzie dobrać optymalną). Używałem ich podczas remontu w kuchni - wydajny, bardzo dobra przyczepność, nie ma zapachu (u mnie przy małych dzieciakach to było kluczowe). Produkt jest gotowy, więc odpada też babranina z rozrabianiem itd. W zalezności od miejsca i opakowania (ja najtaniej znalazłem na http://www.piankisklep.pl/) ceny są od 12 zl za mniejsze paczki do 80 za największe, to jednak zapewne dobra inwestycja w jakość, czas i porządek.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...