Skocz do zawartości

Ile płacicie za piach do fundamentów


Recommended Posts

Cytat

?????
pierwsze słyszę .... :scratching:




Ale co pierwsze słyszysz? Chyba to nie jest nietypowe, ze fundament się zasypuje piachem i utwierdza warstwa po warstwie? Ziemia zmienia swoją objętość pod wpływem wilgoci i może to spowodować pęknięcia płyty dlatego się stosuje piach. Ja mam podłoże gliniste swoiste i to chyba tez na to wpływa
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie ile płacicie za piach do wypełnienia fundamentów. Mam ofertę 900zl za wanienkę 25 ton. Wydaje mi się kosmiczna. Piach przyzwoity a kierownik powiedział ze na moim podłożu to wazne?

Proszę o opinie


Jak cna kosmiczna to policz sobie ile wychodzi tona - 36 zł i teraz zadaj sobie pytanie czy za 36 zł ładowałabyś tą tonę ręcznie? o cenie materiału już nie wspomnę i transporcie.
Cena dobra a sprecyzuj do czego ten piach ma być,czy do podsypania pod przyszłym fundamentem czy do wypełnienia podsypki między ścianami fundamentowymi pod posadzkę ślepą.
Link do komentarza
Cytat

Jak cna kosmiczna to policz sobie ile wychodzi tona - 36 zł i teraz zadaj sobie pytanie czy za 36 zł ładowałabyś tą tonę ręcznie? o cenie materiału już nie wspomnę i transporcie.
Cena dobra a sprecyzuj do czego ten piach ma być,czy do podsypania pod przyszłym fundamentem czy do wypełnienia podsypki między ścianami fundamentowymi pod posadzkę ślepą.




Może trochę źle się wyraziłem chodzi o wypełnienie podsypki miedzy ścianami fundamentowymi pod płytę? Ławy już są wysłane i postawione ściany fundamentowym z bolączką i izolacja wykonana. Teraz trzeba czymś wnętrze wypełnić. Dlatego piach. Niestety potrzebuje dużo bo obrysem fundamentów duży. Edytowano przez Claudio (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Może trochę źle się wyraziłem chodzi o wypełnienie podsypki miedzy ścianami fundamentowymi pod płytę? Ławy już są wysłane i postawione ściany fundamentowym z bolączką i izolacja wykonana. Teraz trzeba czymś wnętrze wypełnić. Dlatego piach. Niestety potrzebuje dużo bo obrysem fundamentów duży.


Co mogę Ci doradzić to to,że nie każdy "piach" nadaje się do wypełnienia wewnątrz ścian fundamentowych oraz pamiętaj o dobrym zagęszczeniu piasku żebyś potem nie zadawał pytania jak ślepa Ci popęka.
Link do komentarza
Cytat

Co mogę Ci doradzić to to,że nie każdy "piach" nadaje się do wypełnienia wewnątrz ścian fundamentowych oraz pamiętaj o dobrym zagęszczeniu piasku żebyś potem nie zadawał pytania jak ślepa Ci popęka.




No właśnie wiem bo mogłem kupic tańszy piach ale facet przywiózł koloru brązowego i mówił ze to doby piach więc go odeslalem żeby sobie to zabrał. Dlatego chyba nie pozostaje nic innego tylko płacić slono za piach....ale dobry

A nawiązując do zagęszczanie to napisz coś wiecej

Dzięki
Link do komentarza
Cytat

No właśnie wiem bo mogłem kupic tańszy piach ale facet przywiózł koloru brązowego i mówił ze to doby piach więc go odeslalem żeby sobie to zabrał. Dlatego chyba nie pozostaje nic innego tylko płacić slono za piach....ale dobry

A nawiązując do zagęszczanie to napisz coś wiecej

Dzięki


Nie kolor piasku jest odpowiedzialny za jego jakość.
A co do zagęszczania to filozofii nie ma.Sypiesz warstwę około 20-30 cm po całości i ubijasz,przy ścianach zewnętrznych musisz uważać i za mocno i nie cisnąć zagęszczarka abyś murów nie wypchnąć. Jeżeli jest piasek sypki to po rozsypaniu warstwy można go polać wodą aby przy zagęszczaniu nie "mielił". I tak warstwa po warstwie aż do danej wysokości.
Link do komentarza
Cytat

Nie kolor piasku jest odpowiedzialny za jego jakość.
A co do zagęszczania to filozofii nie ma.Sypiesz warstwę około 20-30 cm po całości i ubijasz,przy ścianach zewnętrznych musisz uważać i za mocno i nie cisnąć zagęszczarka abyś murów nie wypchnąć. Jeżeli jest piasek sypki to po rozsypaniu warstwy można go polać wodą aby przy zagęszczaniu nie "mielił". I tak warstwa po warstwie aż do danej wysokości.




Rozumiem a czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stopnia zagęszczenie. Innymi słowy jak stwierdzić czy wystarczająco zagescilem???

Drugie pytanie. Jakie urządzenie użyć? Skoczka czy stopę? Co radzicie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...