Skocz do zawartości

Montaż paneli przed czy po montażu drzwi gdy ościeżnice nieregulowane pomozcie!!!!!!


majka001

Recommended Posts

Napisano
MONTAŻ PANELI PRZED CZY PO MONTAŻU DRZWI GDY OŚCIEŻNICE NIEREGULOWANE

CZY PRZY TEGO TYPU FUTRYNIE MOŻNA CZY NIE MOŻNA ZAMONTOWAĆ FUTRYNĘ A POTEM PANELE, TAK ŻEBY PANELE BYŁY OSADZONE POD OŚCIEŻNICA

WYDAJE MI SIĘ ZE TO ROZWIAZANIE MA TYL*KO ZASTOSOWANIE GDY OŚCIEŻNICA REGULOWANA, ALE OŚWIEĆCIE MNIE PROSZE
Napisano
Ościeżnica montuje a raczej powinno się montować przed położeniem podłóg i malowaniem ścian z uwzględnieniem wysokości końcowej podłogi tak aby nie podcinać drzwi po zamontowaniu podłogi.
Napisano
Podcięcie to jedna sprawa a druga jeżeli są to ościeżnice nie regulowane to czeka Cie jeszcze obróbka tynkarska i dlatego warto to zrobić przed malowaniem ścian i położeniem podłóg.
Napisano
problem tkwi nie konkretnie w tym co pierwsze położyć....tylko czy ...
czy panele ułożone przy ościeżnicy powinny do niej dochodzić i do niej być przycięte?
czy powinny być schowane pod ościeżnice- (tak aby była ona nad panelami) co uniknęło by nieestetycznych przerw między nimi...?
wiadomo przy ścianie taki mankament likwiduje isę listwą ale przy ościeżnicy nie ma możliwości....


ościeżnice śą na tyle długie że można je dociąć....





oczywiście co do obróbki tynkarskiej i malowania- zupełna racja!
Napisano
Listwa przypodłogowa zakryjesz praktycznie do samej ościeżnicy o przejście z jednego pomieszczenia do drugiego zamaskuje próg aluminiowy w kolorze paneli albo inny jak sobie wybierzesz.Przycinanie ościeżnicy tak aby pan el się schował to ciężka sprawa ,bo ościeżnice musisz wypoziomować a jak to zrobisz jak jest ona za wysoka? Jeszcze rozwiązanie jest takie ,że montujesz teraz ościeżnice obrabiasz ja a przy kładzeniu paneli podcinasz ościeżnice na wysokości podłogi tak aby panel się pod nią schował.Lepiej dociąć mniej dwa,trzy razy aniżeli raz a za dużo.
Napisano
Cytat

ościeżnice śą na tyle długie że można je dociąć....


Ościeżnica zazwyczaj jest dłuższa aniżeli skrzydło drzwiowe. Aby się przekonać na ile jest dłuższa ,ale wątpię aby była zbyt długa ,przyłóż ja do otworu drzwiowego i skrzydło wtedy się przekonasz ile masz zapasu do ewentualnego podcięcia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ościeżnice zawsze możesz dociąć na konkretny wymiar i zrobią to w Castoramie nawet, tak samo przycięcie drzwi zrobią Ci na miejscu. Najpierw połóż panele uwzględniając jednak wysokość drzwi, lepiej dla pewności dołożyć 0,5 cm i wstawić listwę w progu niż obcinać drzwi, a z ościeżnicami aż takiego problemu nie ma bo tak jak napisałam - bez problemu je dotniesz na żądany wymiar.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...