Skocz do zawartości

Układanie płytek - po jakim czasie odpalić kominek


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Ogrzewam mieszkanie kominkiem. Chciałabym ułożyć na nim płytki. Kupiłam klej atlas plus odksztalcalny. Jak położę na kominku płytki koło południa to czy po kilku godzinach mogę zapalić w kominku? Czy coś się stanie?
Napisano
jeżeli wszystko wykonałeś prawidłowo to obudowa nie ma prawa sie przegrzewać. W tym przypadku mozesz użyć dowolnej ceramiki ,jest odporna na temperatury. Klej najzwyklejszy , ma za zadanie zwiazać płytki z podłożem i spełni je. Kiedyś widziałem taki kominek ale wyszedł bardzo ładnie , wnętrze było projektowane ale jakoś dziwnie to wyglądało bardziej jak piec kaflowy. Może to kwestia gustu. Osobiście lubie kamień i drewno idealne połączenie i nie gryzie sie z jakimkolwiek wnętrzem.
Napisano
No nie do końca mi o to chodziło icon_biggrin.gif Mam klej odpowiedni do tego - Atlas plus - pisze na nim ze jest i do podłogówki i do kominków i do płyt k-g wiec wszystko sie zgadza icon_smile.gif
http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...s.html?sef=hcfp
Klej dobry kupiłam. Jeśli chodzi o kominek to nie ja go robiłam tylko jakiś tam "fachowiec" i kominek powyżej wkładu się nagrzewa i mogę nawet stwierdzić ze czasami jest gorący icon_smile.gif Ale mniejsza o to icon_smile.gif
Ja chce na nim kleić płytki i już po kilku godzinach zapalić w kominku gdzie od spodu będzie temperatura i boje się, że coś się stanie... nie wiem... płytki podpadają czy coś icon_biggrin.gif Wiem, że klej jakiś czas tam wiąże i wogóle... Pisze na nim, ze dopiero po 24 godzinach można chodzić po płytkach i fugować. A po 3 dobach można dać pełne obciążenie. I ja właśnie nie wiem czy mam czekać te 24 godziny czy 3 doby. A pisze, że temperatura w trakcie prac powinna nie przekraczać 25 stopni (no i nie bedzie przekraczała). I tu moje pytanie: A co jak zapale po 3 godzinach? Stanie się coś? Płytki poodpadają? Czy może nawet pomoże to w szybszym wysychaniu i wiązaniu kleju icon_smile.gif
Napisano
No właśnie zastanawiam się czy nie lepiej poczekać do odpowiedniej pogody i wtedy ułożyć icon_smile.gif Ale będę dzisiaj płytki na ścianach w kuchni kładła i pomyślałam wczoraj, że przy okazji (żeby już się nie babrać z płytkami potem) położyłabym te kilka płytek na około kominka i miałabym z głowy icon_smile.gif Ale boje się ze jak zapale wieczorem w kominku to mi wy odpadają, ale z drugiej strony wydaje mi się ze jak bedzie ciepło to klej szybciej wyschnie icon_biggrin.gif I już nie wiem co mam robić...
Napisano
Cytat

No właśnie zastanawiam się czy nie lepiej poczekać do odpowiedniej pogody i wtedy ułożyć icon_smile.gif Ale będę dzisiaj płytki na ścianach w kuchni kładła i pomyślałam wczoraj, że przy okazji (żeby już się nie babrać z płytkami potem) położyłabym te kilka płytek na około kominka i miałabym z głowy icon_smile.gif Ale boje się ze jak zapale wieczorem w kominku to mi wy odpadają, ale z drugiej strony wydaje mi się ze jak bedzie ciepło to klej szybciej wyschnie icon_biggrin.gif I już nie wiem co mam robić...


Szybkie wysychanie kleju nie jest wskazane gdyż klej który chcesz zastosować jest robiony na bazie cementu a cement do właściwego wiązania / utwardzania / potrzebuje wody . Jeśli woda za szybko odparuje nie zajdą właściwe procesy chemiczne i w konsekwencji płytki mogą Tobie poodpadać czego Ci nie życzę.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dokładnie jak w powyższym poście,szybkie wysychanie kleju nie jest wskazane,więc z odpaleniem kominka po prostu by, poczekał jeszcze przez jakis czas. Trudno dac tutaj wytyczne odnośnie ile dokładnie. Tak mniej więcej jeśli uznasz,że już wszystko jest gotowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...