Skocz do zawartości

Wilgoć przy drzwiach zewnętrznych


Recommended Posts

Napisano
Witam,
od czasu wymiany drzwi zewnętrznych na metalowe z metalowymi futrynami, co zimę powraca problem wilgoci przy drzwiach. Zbiera się ona w postaci kropelek wody na progu, futrynie, drzwiach i co najgorsze - ścianach, które szybko po tym pokrywają się grzybem. Czy można coś na to poradzić?

Poniżej zdjęcia:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
od czasu wymiany drzwi zewnętrznych na metalowe z metalowymi futrynami, co zimę powraca problem wilgoci przy drzwiach. Zbiera się ona w postaci kropelek wody na progu, futrynie, drzwiach i co najgorsze - ścianach, które szybko po tym pokrywają się grzybem. Czy można coś na to poradzić?
........
Pozdrawiam




temat nieco bardziej skomplikowany niż się wydaje na 1 rzut oka
odpowiedź pierwsza kiepskie drzwi lub kiepsko zamontowane
odpowiedź kolejna:
szczelne drzwi brak nawiewu wzrost wilgotności w mieszkaniu a na najchłodniejszym się wykrapla.
przeprowadź obrzęd gromniczny jak na tym forum zostało to nazwane zbierzesz więcej danych
pozdrawiam Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

przeprowadź obrzęd gromniczny jak na tym forum zostało to nazwane zbierzesz więcej danych
pozdrawiam



popieram - pozwoli ci to wyeliminować lub potwierdzić jedną przyczynę....
Napisano
Jak zamontowana była ościeżnica - czy wypełniona jest betonem, jest w większości objętości pusta, czy też całkowicie wypełniona jest pianką?
Na czwartym zdjęciu pokazałeś otwarte drzwi i nie wyglądają one, jakby były wejściowymi z zewnątrz budynku, tylko na klatkę schodową... Jeśli są wewnątrz budynku, to wszystko wskazuje na to, że masz OLBRZYMIĄ wilgotność w mieszkaniu i chyba kompletny brak wentylacji :(
Poprzednie, stare drzwi pewnie były mocno nieszczelne, wentylowały mieszkanie, po wymianie zamkąłeś "puszkę" mieszkania i taki jest efekt...
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak zamontowana była ościeżnica - czy wypełniona jest betonem, jest w większości objętości pusta, czy też całkowicie wypełniona jest pianką?
Na czwartym zdjęciu pokazałeś otwarte drzwi i nie wyglądają one, jakby były wejściowymi z zewnątrz budynku, tylko na klatkę schodową... Jeśli są wewnątrz budynku, to wszystko wskazuje na to, że masz OLBRZYMIĄ wilgotność w mieszkaniu i chyba kompletny brak wentylacji :(
Poprzednie, stare drzwi pewnie były mocno nieszczelne, wentylowały mieszkanie, po wymianie zamkąłeś "puszkę" mieszkania i taki jest efekt...



Ościeżnica jest w większości pusta. Wbrew pozorom są to drzwi zewnętrzne :-) Edytowano przez Piotrek_Wroc (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam,
od czasu wymiany drzwi zewnętrznych na metalowe z metalowymi futrynami, co zimę powraca problem wilgoci przy drzwiach. Zbiera się ona w postaci kropelek wody na progu, futrynie, drzwiach i co najgorsze - ścianach, które szybko po tym pokrywają się grzybem. Czy można coś na to poradzić?



Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam


A czy to pomieszczenie jest ogrzewane?
Cudów teraz nie zdziałasz. Wypełnij futrynę jak masz możliwość pianką ,od zewnątrz możesz dać ozdobna oblamówkę ze styropianu - powinno to ocieplić futrynę no i drzwi zapewne są blaszane bez ocieplenia i tu tylko wymiana by uratowała sytuację icon_biggrin.gif
Może to co napisałem (oprócz wymiany drzwi) pomoże albo zminimalizuje skutki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...