Skocz do zawartości

woda


rafall

Recommended Posts

Dziendobry mam pewien problem ponieważ jestem na etapie przyłącza wody do budynku ale niestety nie zostawilismy ani w budynku ani pod ławom żadnej rury gdzie woda miała byc w pięta w środku mam już wylewki zrobione prosze mi napisac czy jest jakaś inna możliwość niż kopanie pod fundament i rozkopywanie w budynku wylewki i kopanie dziury czy niemożna jej poprowadzic w ławie fundamentowej wiertając sie wiem ze chodzi o zamarzanie wody ale czy niema sposobu aby jom ocieplic lub obłożyć czyms aby nie zamarzało prosze o porade
Link do komentarza
Cytat

Dziendobry mam pewien problem ponieważ jestem na etapie przyłącza wody do budynku ale niestety nie zostawilismy ani w budynku ani pod ławom żadnej rury gdzie woda miała byc w pięta w środku mam już wylewki zrobione prosze mi napisac czy jest jakaś inna możliwość niż kopanie pod fundament i rozkopywanie w budynku wylewki i kopanie dziury czy niemożna jej poprowadzic w ławie fundamentowej wiertając sie wiem ze chodzi o zamarzanie wody ale czy niema sposobu aby jom ocieplic lub obłożyć czyms aby nie zamarzało prosze o porade


Jak masz zrobić to zrób raz a dobrze. Czy wiercenie itd to o czy piszesz to myślisz ,że mniej roboty aniżeli kopanie pod ławą?
W miejscu gdzie ma wyjść rura wystarczy jak rozkujesz otwór tak aby wiertło (takie jak wierci się pod słupki pod ogrodzenie) weszło a od strony zewnętrznej robisz podkop pod ławę (i tak musisz kłaść rurę na co najmniej 1,2m ) jak się już podkopiesz pod ławę to z góry wiertlem na dół. W ten otwór dobrze jak dasz rurę osłonowa np 110 od kanalizy poziomo i pionowo (pionową część zakończ redukcją 110/50 i 50 wyjdź ponad posadzkę) łącząc ją dwoma kolanami 45 stopni tak aby wyszedł Ci kąt 90 stopni ale o łagodnym załamaniu. A potem tylko przepchnąć rurę od wody i gitara. Ta rura osłonowa przyda Ci się na przyszłość w razie jakieś awarii ,nie będziesz już musiał kuć posadzki aby wymienić rurę.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...