Skocz do zawartości

Panele do poprawki


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Tydzień temu zostały położone panele - 22 m2 - w pomieszczeniu o zarysie prostokątnym 5.5x4m. Poprzednio były panele klejone (jedne z pierwszych na rynku), nie uginały się, nie było żadnego problemu. Po położeniu panele zaczęły się uginać w kilku miejscach (punktowo).
Na beton została położona pianka 2mm. Dyslacje ściana-panele zachowane na poziomie 10-20 mm. Po ściągnięciu paneli dzisiaj zauważyłem nierówności na posadzce, wgłębienia.

I teraz pytanie jak zniwelować nierówności posadzki, podłożyć grubszą piankę czy od razu robić podkład z płyty OSB. Dodam, że wylewka nie wchodzi w grę mieszkanie jest używane na co dzień, a wylewka powinna schnąć do 6 tygodni zanim położy się panele.

Poniżej zamieszczam zdjęcia oraz film z ugięciem paneli, w miejscu gdzie jest to najbardziej głębokie.

http://www.youtube.com/watch?v=IkDUEZypKAg...eature=youtu.be

http://img827.imageshack.us/img827/6080/pooone.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/9032/dyslacja.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/6788/podkad1.jpg


Położone panele, specyfikacja :

http://www.castorama.pl/panel-time-dab-richmond-ac3-gr-7-mm. html#full-prod-specs

Proszę o pomoc
Napisano
Cytat

Witam,

Tydzień temu zostały położone panele - 22 m2 - w pomieszczeniu o zarysie prostokątnym 5.5x4m. Poprzednio były panele klejone (jedne z pierwszych na rynku), nie uginały się, nie było żadnego problemu. Po położeniu panele zaczęły się uginać w kilku miejscach (punktowo).
Na beton została położona pianka 2mm. Dyslacje ściana-panele zachowane na poziomie 10-20 mm. Po ściągnięciu paneli dzisiaj zauważyłem nierówności na posadzce, wgłębienia.

I teraz pytanie jak zniwelować nierówności posadzki, podłożyć grubszą piankę czy od razu robić podkład z płyty OSB. Dodam, że wylewka nie wchodzi w grę mieszkanie jest używane na co dzień, a wylewka powinna schnąć do 6 tygodni zanim położy się panele.


A kto te panele Ci układał?
Na 1m dopuszczalne jest do 2 -3 mm nierówności podłoża (jak dobrze pamiętam) wydaje mi się,że coś za cienką tę piankę położyłeś.
A po co od razu wylewka? Jest coś takiego jak posadzka wyrównująca,pod warunkiem musisz zmierzyć jakie są duże nierówności.
Nic nie piszesz o folii pod piankę,dawałeś?
Napisano
Cytat

A kto te panele Ci układał?
Na 1m dopuszczalne jest do 2 -3 mm nierówności podłoża (jak dobrze pamiętam) wydaje mi się,że coś za cienką tę piankę położyłeś.
A po co od razu wylewka? Jest coś takiego jak posadzka wyrównująca,pod warunkiem musisz zmierzyć jakie są duże nierówności.
Nic nie piszesz o folii pod piankę,dawałeś?




Sam układałem.
Nie dawałem żadnej folii pod piankę, sugerowałem się poprzednimi panelami i pianką. Niestety poprzednie były grube klejone.
Ściągnąłem kilka rzędów paneli przyłożyłem belkę do posadzki, aby sprawdzić poziom - są "dziury". Między belką, a posadzką występują szczeliny 5-6 mm - w tym miejscu co na filmie. Reszta wgłębień nie przekracza 4-5 mm.
Napisano
Cytat

Sam układałem.
Nie dawałem żadnej folii pod piankę, sugerowałem się poprzednimi panelami i pianką. Niestety poprzednie były grube klejone.
Ściągnąłem kilka rzędów paneli przyłożyłem belkę do posadzki, aby sprawdzić poziom - są "dziury". Między belką, a posadzką występują szczeliny 5-6 mm - w tym miejscu co na filmie. Reszta wgłębień nie przekracza 4-5 mm.


Duże różnice, powiedziałbym za duże,ale mówimy o wgłębieniach na długości 1m.A te jakie są grube ? Jak dla mnie to wylałbym posadzkę samopoziomującą,najlepsze rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Duże różnice, powiedziałbym za duże,ale mówimy o wgłębieniach na długości 1m.A te jakie są grube ? Jak dla mnie to wylałbym posadzkę samopoziomującą,najlepsze rozwiązanie.



Panele 7 mm.
A płyty MFP 10 - 15 mm ?
Napisano
Cytat

Panele 7 mm.
A płyty MFP 10 - 15 mm ?


Co do płyty to efekt szybszy od zastosowania wylewki ale jak chodzi Ci o jakość to polecam wylewkę a jeżeli szybko to płyta. No i cenowo jak jedno ma się do drugiego.Co do płyty to 10 mm ,po co więcej.
Napisano
Cytat

Co do płyty to efekt szybszy od zastosowania wylewki ale jak chodzi Ci o jakość to polecam wylewkę a jeżeli szybko to płyta. No i cenowo jak jedno ma się do drugiego.Co do płyty to 10 mm ,po co więcej.



Postanowiłem, że zrobię w ten sposób :
wyrównam lokalne wgłębienia zaprawą wyrównującą, następnie położę folię z pianką (0,2mm folia + 2 mm pianka) i na to przykryję pianką tą którą mam obecnie 2mm. Myślę, że powinno być OK.

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Pamiętaj, że producent paneli daje na nie gwarancje tylko wtedy gdy są ułożone dokładnie z instrukcją więc jeżeli to nie jest tania podłoga może lepiej poprosić o pomoc fachowca.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Pamiętaj, że producent paneli daje na nie gwarancje tylko wtedy gdy są ułożone dokładnie z instrukcją więc jeżeli to nie jest tania podłoga może lepiej poprosić o pomoc fachowca.



a nie brałes pod uwagę, ze może ten podkład jest za cienki i trzeba wziąc jakiś grubszy?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

a nie brałes pod uwagę, ze może ten podkład jest za cienki i trzeba wziąc jakiś grubszy?


Tez jestem tego samego zdania grubszy podklad by sie lepiej spisal

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...