Skocz do zawartości

Izolacja SuperQuilt


Recommended Posts

Napisano
Cześć.

Dostałem od polskiego dystrybutora ofertę na izolację jak w temacie. Podaję link:
http://www.ybsinsulation.com/superquilt14.htm
Podobno zastępuje ona 20 cm wełny. Była (podobno) używana w Nasa do izolacji poszyć przed wynalezieniem czegoś lepszego. Na ile wiarygodne są informacje nt tego produktu? Cena: ok. dwa razy drożej niż wełna o tej samej izolacyjności. Wada (jak dla mnie) to pewnie słaba izolacyjność akustyczna. Zastosowanie głównie w dachach.

Co o tym sądzicie?
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Napisano
A kosztuje jak 30 cm wełny. Z tymi materiałami jest tak jak z liczeniem sprawności pieców, czy pokazywaniem ucieczki ciepła z domu. Przyjmuje się dziwne założenia i definicje, potem na nich się opiera wyliczenia i mamy takie kwiatki jak sprawność 110% czy ociplanie budynku = ocieplanie ścian (izolacja to termos) By tak ślicznie było to sprawność pieca nie jest (wbrew potocznej opinji) stosunkiem tego co poszło w komin do tego co w domu zastało. A by uzasadnić ociplanie ścian KAPE zakłada, że do gruntu ucieka 3-6% ciepła ( http://skrzypczak.pl/broszura_termo.pdf ) co jest totalną bzdurą!!!!
A jak to się liczy przy tego typu foliach?
Ciepło jest emitowane przez przewodzenie konwekcję i podczerwień oczywiście w różnym procencie w zależności od rodzaju materiału izolacyjnego i rodzaju odbiorników. Jak się manipuluje danymi?
Mamy sumaryczną wartość U jakiegoś materiału np U=1.5 W/m2 xC I teraz zakładamy,wyssane z palca dane tak jak w przypadku broszury Pana Skrzypczaka, że podczerwień 50% przewodzenie 30% konwekcja 20%. No to po dolejeniu foli aluminiowej podzerwień spada do zera i U =0.75W/m2xC. Ale jezeli założymy, że podzerwień jest 10% przewodzenie i konwekcja po 45% to taka folia ma znikone znaczenie. To manipulacja jak w statystyce!!!
Napisano
Cytat

To manipulacja jak w statystyce!!!



Ta folia kosztuje tyle co 40 cm wełny - to tak na marginesie icon_smile.gif

Czy Pana zdaniem jest sens stosować wełnę z folią aluminiową? Na folie często daje się bezpośrednjio płyty G-K, więc efekt odbicia promieniowania p-czerwonego jest marginalny w stosunku do przewodzenia ciepła (aluminium dobrze przewodzi). W folii Super Quilt zaleca się dylatację powietrzną 25 mm do płyt G-K.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Folia odblaskowa ma sens gdy jest 5 cm przestrzeni. Zupełnie nie ma sensu gdy styka się np. z płytą g/k nie ma tam wtedy co odbijać bo jest tylko przewodzenie. Ale jestem pewien, że lepiej dołozyć 5 cm wełny, da to większy efekt niż folia + przerwa.
Napisano
Ale z kolei powyżej 4 cm dylatacji występuje zjawisko konwekcji, wykorzystywane zresztą do wentylacji poszczególnych warstw przegród. Konwekcja wywinduje ciepło pod kalenicę. Czy dysponuje Pan jakimiś danymi nt procentowej "zawartości" ilości energii przesyłanej przez przewodzenie, konwekcję, promieniowanie? W kontekście domów, oczywiście. Proszę mi pomóc, fizykę skończyłem w szkole średniej (na studiach tylko fizyka falowa).
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Pisałem o foli odblaskowej od strony pomieszczenia i g-k nie o wentylacji nad wełną w dachu.
%-towymi danymi nie dysponuję i chyba nikt tego nie robi, stąd każdy moze robić w/w manipulacje. Ja daję 50 cm wełny w dachu (teraz to już zresztą dyrektywaUE) i uważam, że konwekcja, przewaodzenie i promieniwanie są tak znikome, że ich procenty pomijam.
Podobnie nie było badań (do zeszłego roku) dotyczących wpływu wilgoci na przewodność cieplną materiałów z których domy budujemy i dane były tylko do idealnie suchego Ytonga , wełny , czy styropianu.
Napisano
Cytat

Podobnie nie było badań (do zeszłego roku) dotyczących wpływu wilgoci na przewodność cieplną materiałów z których domy budujemy i dane były tylko do idealnie suchego Ytonga , wełny , czy styropianu.



Pan żartuje. Ja od dzieciństwa wiedziałem, że wełna mokra nie izoluje (jak zmokłem na deszczu), a niby czemu inaczej miałoby być z innymi zaporami cieplnymi?

Czy mogę prosić o wyniki tych badań?
Gość Wentylek
Napisano
To Pan wiedział, ale nie "Fizyka Budowli " Prof J.A.Pogorzelskiego.
Która firma Panu podaje dane w zależności od wilgoci Ytong Organika...???
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Do 1% wilgoci 100% izolacyjności ale już przy 4 % wilgoci 50% izolacyjności.
Gość Gość
Napisano
w folię bąbelkową to można zapakować n.p. kasetę magnetofonową żeby ją wysłać w kopercie pocztą

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...