Skocz do zawartości

Jak ocieplić dom od środka?


Gość Guest_Łukasz_*

Recommended Posts

Polecamy artykuł pt. Ocieplanie ścian, w całości zamieszczony pod adresem https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/795-czym-i-kiedy-ocieplac-sciany-zewnetrzne

Poniżej znajduje się fragment tego artykułu:

Metoda ocieplania ścian od wewnątrz

Układanie izolacji termicznej od środka domu to ostateczność. I najczęściej polega to na wybudowaniu wewnątrz budynku dodatkowych ścian szkieletowych, prawie takich jak w kanadyjczyku lub, jak w metodzie lekkiej-suchej. Ramy wykonuje się z listew drewnianych. Systemowych profili blaszanych (od ścianek działowych) nie powinno się stosować, ponieważ tworzyłyby mostki termiczne. Przestrzenie pomiędzy słupkami (listwami rusztu) wypełnia się materiałem termoizolacyjnym – najczęściej wełną mineralną lub włóknami celulozy. Od strony ściany mocuje się izolację wiatrochronną, a od środka pomieszczeń paroizolację, listwy dystansowe i okładzinę wewnętrzną z płyt gipsowo-kartonowych, paneli ściennych, desek boazeryjnych itp.

W budynkach ze ścianami o dobrej paroprzepuszczalności, czyli wykonanych z drewna, gliny czy muru pruskiego, tę dodatkową ściankę wewnętrzną należy ustawić w odległości 2-3 cm od właściwej przegrody. Utworzona w ten sposób szczelina powietrzna powinna być wentylowana. Jej zadaniem jest niedopuszczenie do zawilgocenia termoizolacji oraz zapewnienie naturalnych, w miarę stałych, warunków cieplno-wilgotnościowych ścianie zewnętrznej.

W budynkach ze ścianami o niskiej paroprzepuszczalności, np. murowanych z kamieni albo obłożonych cegłą klinkierową, można nie stosować szczeliny wentylacyjnej. Wtedy wystarczy dostawić zwykłą ściankę gipsowo-kartonową (może być na profilach blaszanych). Trzeba jednak pamiętać o zabezpieczeniu termoizolacji przed parą wodną znajdującą się w pomieszczeniach. Konieczne jest zatem ułożenie szczelnej paroizolacji oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń.

Na co zwrócić uwagę?

Podczas ocieplania ścian starych domów najważniejsze jest zapewnienie ciągłości termoizolacji na połączeniach z innymi elementami budynku. Chodzi tu oczywiście o ściany fundamentowe lub piwniczne, podłogi na gruncie, stropy nad ostatnią kondygnacją czy dachy, jak również o właściwe wykonanie ocieplenia wokół otworów okiennych i drzwiowych. Jest to dość łatwe i niejako naturalne przy układaniu izolacji na zewnątrz budynku. Natomiast przy ocieplaniu domu od środka, właściwe rozwiązania zależą od wielu czynników i dlatego, za każdym razem powinny być opracowane indywidualnie. Najlepiej, żeby wszystkie detale były rozrysowane przez projektanta. W przeciwnym razie bardzo łatwo o błąd, który oznacza powstanie mostków termicznych. Jeśli będą to mostki liniowe np. na styku ze ścianą fundamentową, czy stropem to może się okazać, że cały wysiłek organizacyjny i finansowy, włożony w ocieplenie ścian, nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Temperatura w pomieszczeniach zapewne nieco wzrośnie, ale jednocześnie w miejscach mostków termicznych może wykraplać się woda, powodując zawilgocenie ścian i termoizolacji.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Dlaczego ekspert twierdzi,że w domach izolowanych PRAWIDŁOWO czyli od środka , ważne jest cytat" oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń" czy w domach ocieplanych wentylacja jest mniej Ważna!!!!
Mostki termiczne!!! Toż to już jest parodia. Przecież w szkielecie udaje się pozbyć mostków termicznych przy oknach i drzwiach!!! To czemu to ma być trudne w domach izolowanych. A jak ekspert widzi pozbycie się mostka termicznego między izolacją termiczną poziomą w podłodze i pionową w ścianie!!! przy ociepleniu z zewnątrz. Czy fundament nie odprowadzi ciepła pod dom? Czy pierwsza warstwa ściany nie będzie miała temperatury fundamentu??
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość Gość
dom murowany można ocieplić od środka przyklejając do ściany płyty z wełny mineralnej lub ze styropianu podobnie jak to robimy od zewnątrz, przy prawidłowo działającej wentylacji ewszystko będzie O.K.
Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Nie załatwi!!! Wentylacja ma zapewnić komfort i nie powinna byc zbyt silna. A tylko przy zbyt suchym powietrzu wykraplanie "przeniesie" się za ścianę. Zawsze nalezy dać hydroizolacje.
Link do komentarza
Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.

Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Nie ma co się bać, to jest pewne.
Natomiast co do zdjęć, kilka pytań : Przy jakiej temperaturza na zewnątrz i wewnątrz były robione. Czy równa temperatura dotyczyła wewnętrznej czy zawnętrznej powierzchni ściany i jaka to była temperatura (ile stC)?
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Cytat

Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.

Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy.


Nie ma czego, w przypadku Ytonga wystarczy zadbać po prostu o izolację przeciwwilgociową na fundamentach, np. z papy, zapewniając tym samym ochronę murów przed podciąganiem wilgoci.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepisy ppoż. mówią, że tak blisko granicy nie wolno stawiać domu. O płocie niczego nie mówią.  A skoro dom się jednak postawił, to niech teraz dom się martwi przepisami. Płot nie musi.
    • Najwyższy czas zlikwidować tę służebność, niestety to droga sadowa. Pamiętaj jednak, ze działka ze służebnością mocno zmniejsza swoją wartość.
    • Nie mam zamiaru się gniewać z sąsiadem, ma służebność nie wiadomo po co, ponieważ posuada swój własny wjazd z innej strony i dodatkowo nie respektuje żadnych zasad mimo rozmów z nim. Przekracza służebność, obiecuje że nie będzie tego robił a za chwilę jest to samo
    • U mnie było podobnie. Działki po bokach ogrodzone, bez zgody właścicieli abym mógł do swojej działki doprowadzić media, nie naruszając tych ich. Wymyśliłem że zrobię toew tej drodze ze służebnością. Kosztowało mnie ogromne ilości alkohol aby się integrować, kupowanie roślin fajnych do nasadzenia w miejscu odkładanych przez koparkę z wykopu ziemi, pogodzenia się że kiedy już za swoją ciężką kasę zrobiłem dojazd, wciąż parkowali mi on i jego goście pod bramą wjazdową, że nie mogłem wyjeżdżać i musiałem prosić aby mi na to pozwoli. Nauczyłem się jednego. Nigdy! Nigdy nie kupiłbym więcej działki, do której dostęp miałbym tylko wtedy, gdy ktoś mi na to pozwoli.     Nie gniewaj się z sąsiadem. Zgodzę daj na sprawy mało istotne. Trawa odrośnie. Rośliny nasadzisz. Ale będziesz miał pewność że kiedy pojedziesz na narty, do Egiptu latem, czy teściów odwiedzić na Wielkanoc, sąsiad zajrzy czy ktoś się nie szwęda na posesji, podkarmi kota, a nawet gdy zaufasz i się zaprzyjaźnisz - podleje w domu kwiaty 
    • Dla większości inwestorów dach to pokrycie. Dlatego interesuje ich głównie kolor i wzór blachy czy dachówki. Ukryta pod pokryciem konstrukcja, najczęściej w postaci drewnianej więźby, już tak ciekawa nie jest, a to właśnie ona ma zasadniczy wpływ na trwałość dachu i bezpieczeństwo domowników. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/51002-wiezba-dachowa-wazny-element-dachu
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...