Skocz do zawartości

Garaż blaszany


Gość

Recommended Posts

Napisano
Witam mam pytanie chcę postawić garaż blaszany o wymiarach 5x6 metra żeby wyrównac poziom, tył musze podnieść o 1 metr. Na jakich fundamentach powinienem to postawić - czy wystarczą tylko fundamenty na rogach?
Napisano
To zależy od konstrukcji garażu - jeśli jest dostosowana do punktowego oparcia to tak.
Jednak musisz wtedy obsypać garaż, lub wykonać murek oporowy (wredy i tak masz oparcie ciągłe), aby ci posadzka nie uciekła przez ten 1m różnicy
Napisano
Witam, ja to rozumiem, tylko jak postawie ten murek mam obawy czy przy silnych mrozach garaż się nie zdeformuje - może by zrobić fundamenty pod całością?
Napisano
garaż jak rozumię to miejsce, gdzie stoi samochód, więc prawdopodobnie zrobisz coś, żeby uzyskać w miarę płaską i poziomą powierzchnię o odpowiedniej twardości, żeby to swoje autko tam postawić. Zrób więc ten plac po 0,5 m większy od obrysu garażu i śmiało postaw na tym "blaszaka". Powinno wystarczyć na lata.
Napisano
Cytat

Witam, ja to rozumiem, tylko jak postawie ten murek mam obawy czy przy silnych mrozach garaż się nie zdeformuje - może by zrobić fundamenty pod całością?



Czyli tobie bardziej chodzi o garaż a nie o jego posadowienie. Typowy powinien być tak policzony i wykonstruowany, aby mróz mu nie zaszkodził. Jeśli chcesz robić sam to zrób projekt, lub przynajmniej wzoruj się na już wykonanym, który postał kilka zim.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
garaż blaszany ma, jak wiadomo, bramę, a boczne jej ściany stężone są progiem - jak nie będzie tam twardej płyty, to wjeżdzający samochód po czasie powygina i wgniecie próg w ziemię.
Wogóle ten element strasznie we wszystkim przeszkadza i kosiarką mi sie trudno doń wjeżdza (mówie o gotowym, kupionym garażu).

Jeśli chodzi o deformację pod wpływem mrozu, to skurcz termiczny jest znikomy, a to, co należy uwzględnić to wysadzenie fundamentu (inna bajka) - po prostu fundament musi być odpowiednio głęboko posadowiony, poniżej poziomu przemarania gruntu, wtedy nie będzie go wysadzać, bo nie będzie miało co go wysadzić.

Jak garasz kupujesz, to zwróc uwagę, gdzie w środku są słupy, i pod nimi zrób nawet małe fundamenty (odpowiednio głęboko).
Płyta wydaje się praktyczniejsza, no ale to ty wiesz lepiej czego ci potrzeba.
Napisz więcej szczegółów, to uzyskasz bardziej szczegółowe informacje.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam Serdecznie.
Wiem ,że to dość stary wątek ale nie chciałem zakładać nowego.

Chciałbym postawić garaż blaszany o wymiarach 3x6m z bramą otwieraną na boki, ewentualnie uchylny do góry. Jak najlepiej przygotować grunt pod garaż? mam na myśli np. wylewkę 7cm. Problem jest tego typu iż plac pod garaż ma być na górce o spadzie około 80cm na 7-miu metrów długości, plac będzie podkopany (3,30x7m) i w miare moich umiejętności wypoziomowany, więc garaż będzie jakby w ziemi.
Czy konieczne będzie jakieś uszczelnienie aby woda nie dostawała się do garażu przy
ulewnych deszczach, co związane jest właśnie z tym wpuszczeniem garażu w ziemie?
Wewnątrz garażu ma być również wykopany kanał (jeszcze nie wiem jakich wymiarów) ze ściankami wylanymi betonem i chciałbym aby nie było sytuacji zalania go wodą. Jak wygląda sprawa z fundamentami czy są konieczne w takim wypadku. Pytam bo osobiście nie mam wiedzy na ten temat a każda rada jest dla mnie bardzo cenna.
Z góry dziękuje z wszelkie uwagi. Pozdrawiam
Napisano
Garaż należy postawić na płycie betonowej o obrysie przynajmniej o 0,5 m większym niż wymiary garażu i wyniesionej ponad poziom terenu z ukształtowanymi wzdłuż boków korytkami odprowadzającymi wodę.

Grubość płyty i podkładu pod nią zależy od warunków gruntowych - w dobrych gruntach wystarczy 15 cm podsypki piaskowej i 10 cm betonu.

Natomiast sposób zabezpieczenia kanału przed napływem wody zależy od poziomu wód gruntowych. Gdy będą one poniżej dna kanału wystarczy dodanie do betonu preparatu uszczelniającego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry  Mam następujący problem. Zamawiałem okna w pewnej firmie tym właśnie się zajmującej. Właściciel firmy (bo to mała firma), przyjechał na budowę i dokonał pomiarów okien. Wśród zamawianych okien 3 są oknami które mają być od poziomu podłogi, w tym jedno z nich jest odsuwane.  Okna przyjechały zostały zamontowane i okazało się, że okno odsuwane jest zamontowane około 4 cm niżej niż drugie okno w tym samym pomieszczeniu na drugiej ścianie.  Taki montaż okna uniemożliwia wykonanie ocieplenia podłogowego o grubości 15 cm. Właściciel firmy był informowany o końcowym poziomie podłogi jaka ma być w tym domu, (21 cm od poziomu chudziaka), zresztą ten poziom podłogi był zaznaczony przy otworach okiennych. Tego okna nie da się podnieść wyżej bo ono jest tak wysokie, że szczelina pomiędzy oknem a belką to tylko 5 mm. Efekt teraz jest taki, że należałoby zrezygnować z 4 cm ocieplenia podłogi, żeby dostosować się do okna odsuwanego, natomiast drugie okno, na ścianie przyległej byłoby w tym przypadku ramą te 4 cm ponad podłogę.  Zażądałem od firmy wymiany tego okna odsuwanego na okno o wymiarze analogicznym jak to okno nieotwierane, bo chcę żeby te okna były na jednakowym poziomie bo są w jednym pomieszczeniu, dodatkowo nie chcę zmniejszać grubości ocieplenia w podłodze z powodu czyjegoś błędu wymiarowaniu okna.   Właściciel firmy, twierdzi, że wszystko jest ok, wszystko jest zgodnie ze sztuką budowlaną  i odmawia wymiany okna.    Nie wiem co z tym dalej zrobić.  Jak ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc i jakieś sugestie.   pozdrawiam Radek J.     
    • Czym mozna zastapic  klej-uszczelniacz Wedi 610. Szukam tanszej alternatywy do laczen spoin plyt wedi przyklejonych na klej do scian 
    • System bez magazynu nie ma przyszłości. Nawet żeby był najinteligentniejszy.
    • Cześć! Robimy studencki projekt IoT „Inteligentna fotowoltaika” – system, który inteligentnie zwiększa autokonsumpcję energii z PV (bez magazynu), integruje różne urządzenia i pozwala łatwo ustawiać priorytety ich działania. Szukamy realnych potrzeb i opinii użytkowników PV, dlatego jeśli tylko macie czas to zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami/doświadczeniami w tej kwestii! Poniżej podrzucam sugestie pytań (oczywiście, nie trzeba odpowiadać na wszystkie, ale może któreś Was zainspiruje). Będziemy również wdzięczni za własne opinie, nie zahaczające o pytania poniżej   Sugestie pytań: Macie PV? Jaka moc i od kiedy? Jak teraz zarządzacie zużyciem (ręcznie / harmonogram / aplikacja / Home Assistant)? Największy problem z autokonsumpcją u Was to…? Jakie urządzenia warto automatycznie włączać przy nadwyżce (bojler, klima, EV, pralka/suszarka, inne)? Macie EV/ładowarkę? Jak ładujecie (godziny, moc, ograniczenia)? Jaka taryfa (G11/G12/G12w/dynamiczna) i czy wpływa na użycie? Wolelibyście sterowanie lokalne (bez chmury) czy chmurowe (zdalny dostęp)? Jakie priorytety urządzeń ustawilibyście i dlaczego? Jakie dane/wykresy są kluczowe (dzienne/tygodniowe, prognoza, alerty)? Jakie powiadomienia byłyby przydatne (SMS/push/e-mail i kiedy)? Jaka złożoność konfiguracji jest OK? (plug&play / proste reguły / zaawansowane scenariusze) Orientacyjny budżet na takie rozwiązanie? Chęć testów wczesnej wersji i feedback? (tak/nie, kontakt)   Z góry dzięki za każdą wskazówkę i pomysły!  
    • W lokalach mieszkalnych – wentylacja mechaniczna wywiewna zbiorcza Brookvent BTP-EC lub Harman Sensovent Roof kratki stałego przepływu Brookvent lub podobne, praca ciągła, W lokalach mieszkalnych i usługowych nawiewniki okienne lokalizacja według wymagań projektowych. Jeszcze ustalę jak z tym podłączeniem okapu, czy istnieje. Może przeprowadzić jak ten żółty też. I tam wentylator, żeby czasem trochę przyspieszyć wymianę powietrza.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...