Skocz do zawartości

Garaż blaszany


Gość

Recommended Posts

Napisano
Witam mam pytanie chcę postawić garaż blaszany o wymiarach 5x6 metra żeby wyrównac poziom, tył musze podnieść o 1 metr. Na jakich fundamentach powinienem to postawić - czy wystarczą tylko fundamenty na rogach?
Napisano
To zależy od konstrukcji garażu - jeśli jest dostosowana do punktowego oparcia to tak.
Jednak musisz wtedy obsypać garaż, lub wykonać murek oporowy (wredy i tak masz oparcie ciągłe), aby ci posadzka nie uciekła przez ten 1m różnicy
Napisano
Witam, ja to rozumiem, tylko jak postawie ten murek mam obawy czy przy silnych mrozach garaż się nie zdeformuje - może by zrobić fundamenty pod całością?
Napisano
garaż jak rozumię to miejsce, gdzie stoi samochód, więc prawdopodobnie zrobisz coś, żeby uzyskać w miarę płaską i poziomą powierzchnię o odpowiedniej twardości, żeby to swoje autko tam postawić. Zrób więc ten plac po 0,5 m większy od obrysu garażu i śmiało postaw na tym "blaszaka". Powinno wystarczyć na lata.
Napisano
Cytat

Witam, ja to rozumiem, tylko jak postawie ten murek mam obawy czy przy silnych mrozach garaż się nie zdeformuje - może by zrobić fundamenty pod całością?



Czyli tobie bardziej chodzi o garaż a nie o jego posadowienie. Typowy powinien być tak policzony i wykonstruowany, aby mróz mu nie zaszkodził. Jeśli chcesz robić sam to zrób projekt, lub przynajmniej wzoruj się na już wykonanym, który postał kilka zim.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
garaż blaszany ma, jak wiadomo, bramę, a boczne jej ściany stężone są progiem - jak nie będzie tam twardej płyty, to wjeżdzający samochód po czasie powygina i wgniecie próg w ziemię.
Wogóle ten element strasznie we wszystkim przeszkadza i kosiarką mi sie trudno doń wjeżdza (mówie o gotowym, kupionym garażu).

Jeśli chodzi o deformację pod wpływem mrozu, to skurcz termiczny jest znikomy, a to, co należy uwzględnić to wysadzenie fundamentu (inna bajka) - po prostu fundament musi być odpowiednio głęboko posadowiony, poniżej poziomu przemarania gruntu, wtedy nie będzie go wysadzać, bo nie będzie miało co go wysadzić.

Jak garasz kupujesz, to zwróc uwagę, gdzie w środku są słupy, i pod nimi zrób nawet małe fundamenty (odpowiednio głęboko).
Płyta wydaje się praktyczniejsza, no ale to ty wiesz lepiej czego ci potrzeba.
Napisz więcej szczegółów, to uzyskasz bardziej szczegółowe informacje.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam Serdecznie.
Wiem ,że to dość stary wątek ale nie chciałem zakładać nowego.

Chciałbym postawić garaż blaszany o wymiarach 3x6m z bramą otwieraną na boki, ewentualnie uchylny do góry. Jak najlepiej przygotować grunt pod garaż? mam na myśli np. wylewkę 7cm. Problem jest tego typu iż plac pod garaż ma być na górce o spadzie około 80cm na 7-miu metrów długości, plac będzie podkopany (3,30x7m) i w miare moich umiejętności wypoziomowany, więc garaż będzie jakby w ziemi.
Czy konieczne będzie jakieś uszczelnienie aby woda nie dostawała się do garażu przy
ulewnych deszczach, co związane jest właśnie z tym wpuszczeniem garażu w ziemie?
Wewnątrz garażu ma być również wykopany kanał (jeszcze nie wiem jakich wymiarów) ze ściankami wylanymi betonem i chciałbym aby nie było sytuacji zalania go wodą. Jak wygląda sprawa z fundamentami czy są konieczne w takim wypadku. Pytam bo osobiście nie mam wiedzy na ten temat a każda rada jest dla mnie bardzo cenna.
Z góry dziękuje z wszelkie uwagi. Pozdrawiam
Napisano
Garaż należy postawić na płycie betonowej o obrysie przynajmniej o 0,5 m większym niż wymiary garażu i wyniesionej ponad poziom terenu z ukształtowanymi wzdłuż boków korytkami odprowadzającymi wodę.

Grubość płyty i podkładu pod nią zależy od warunków gruntowych - w dobrych gruntach wystarczy 15 cm podsypki piaskowej i 10 cm betonu.

Natomiast sposób zabezpieczenia kanału przed napływem wody zależy od poziomu wód gruntowych. Gdy będą one poniżej dna kanału wystarczy dodanie do betonu preparatu uszczelniającego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...