Skocz do zawartości

Dom wolnostojący czy dobudówka


Recommended Posts

Napisano
Witam! Mój problem polega na tym że mając ograniczone środki staję przed wyborem: dobudowac się do istniejącego domu piętrowego, czy wybudowac wolnostojący dom za istniejącym domem. W przypadku dobudówki prawdobodobnie odpadną koszty wszystkich przyłączy, ale trzeba będzie budowac piętro. Jeżeli dom wolnostojący to parterówka.
Drugi problem to Decyzja o Warunkach Zabudowy: we wniosku o wydanie decyzji trzeba miec już projekt? Bo jeśli tak to co jeśli decyzja będzie negatywna, a ja kupię już projekt parterówki. Jestem zielony z tego tematu, a jak narazie nieznalazłem łopatologicznego wytłumaczenia (co, gdzie, ile, kiedy, po co).
Napisano
Cytat

Witam! Mój problem polega na tym że mając ograniczone środki staję przed wyborem: dobudowac się do istniejącego domu piętrowego, czy wybudowac wolnostojący dom za istniejącym domem. W przypadku dobudówki prawdobodobnie odpadną koszty wszystkich przyłączy, ale trzeba będzie budowac piętro. Jeżeli dom wolnostojący to parterówka.
Drugi problem to Decyzja o Warunkach Zabudowy: we wniosku o wydanie decyzji trzeba miec już projekt? Bo jeśli tak to co jeśli decyzja będzie negatywna, a ja kupię już projekt parterówki. Jestem zielony z tego tematu, a jak narazie nieznalazłem łopatologicznego wytłumaczenia (co, gdzie, ile, kiedy, po co).


Z tego co mi wiadomo to projekt musi być do pozwolenia na budowę a do warunków powinien wystarczyć szkic i opis co chcesz wybudować. Cena przyłączy nie jest jakaś kosmiczna a co do przybudówki to też musisz mieć projekt i jeszcze opinię czy można dobudować piętro. Wydaje mi się ,że dobudówka będzie tańsza.
Napisano
Zgadzam się z moim przedmówcą. Kolejną sprawą jest to, że już jedną ścianę masz grzaną i wydajesz mniej za ogrzewanie, a przy dzisiejszych kosztach ogrzewania to już plus.
Jeśli ten dom do którego chcesz zrobić dobudówkę nie był wykonywany na zasadach "fuszerek" to powinno być miło i przyjemnie. A co do kosztów projektów to porównywalnie będą podobne.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...