Skocz do zawartości

Wybór wykończenia podłogi na ogrzewaniu podłogowym


Recommended Posts

Napisano

Ogrzewanie podłogowe stało się popularnym rozwiązaniem. Jednak nie każdy, kto się na nie decyduje, zdaje sobie sprawę z jego specyficznych cech. Istotną sprawą jest wybór sposobu wykończenia podłogi, bo nie każda posadzka będzie w tym przypadku równie dobra.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/a/12785-wybor-wykonczenia-podlogi-na-ogrzewaniu-podlogowym

Napisano

W moim domu zastosowałem styropian twardy 3 cm(kolorowy!) i na nim bezpośrednio położone są panele podłogowe w pokojach, oraz płytki w kuchni, po uprzednim wzmocnieniu siatką i klejem. Bez zastosowania ogrzewania podłogowego, można chodzić gołą stopą po panelach, a w kuchni zimą wystarczą skarpety na nogach! Latem można sobie na płytkach darować i skarpety. Warto spróbować. Koszt wykonania takiej podłogi to tylko różnica między styropianem pod wylewką 5-10 cm a styropianem twardym do 5 cm na wylewce. Czyli prawie żaden!..

  • 3 lata temu...
Napisano
A'propos kamienia naturalnego, mam takie posadzki z granitu w kuchni i przedpokoju już pięć lat i jestem z nich bardzo zadowolona. Polecam
Napisano
Prosiłbym o wyjaśnienie w jakich sytuacjach cytuję
"gdy ogrzewanie podłogowe pracuje, to temperatura posadzki od spodu, od strony podkładu może sięgać nawet 55
Napisano
Cytat

Prosiłbym o wyjaśnienie w jakich sytuacjach cytuję
"gdy ogrzewanie podłogowe pracuje, to temperatura posadzki od spodu, od strony podkładu może sięgać nawet 55



Nie ma co wyjaśniać - autor napisał bzdurę - i jeszcze zaznaczył, że " i to we właściwie pracującej instalacji"

Napisano
A dlaczego bzdurę? Dopuszczalna temperatura wody na zasilaniu w ogrzewaniu podłogowym wynosi 55°C. Zdarza się, że ktoś ustawi i więcej. Do takiej temperatury może rozgrzać się podłoga w bezpośrednim sąsiedztwie rurek. W przypadku elektrycznej "podłogówki" temperatura może osiągnąć jeszcze wyższąą wartość, gdy odbiór ciepła jest utrudniony, np. w tym miejscu stoi mebel bez nóżek.
O tym jest przecież w tekście:
"Latem rzeczywiście wierzch posadzki może mieć ok. 30°C, ale autor tej wypowiedzi najwyraźniej nie wie, że gdy ogrzewanie podłogowe pracuje, to temperatura posadzki od spodu, od strony podkładu może sięgać nawet 55–60°C, i to we właściwie pracującej instalacji. Im posadzka gorzej przewodzi ciepło, tym głębsze warstwy podłogi będą mieć wyższą temperaturę. W przypadku ogrzewania wodnego maksymalna temperatura, do jakiej nagrzeje się podłoga, to temperatura wody zasilającej, po jej osiągnięciu wymiana ciepła po prostu ustanie. Natomiast ogrzewanie elektryczne wymaga zabezpieczenia przed przegrzaniem, które odcina zasilanie w razie przekroczenia przez przewody i wylewkę określonej temperatury (może to być np. czujnik zatopiony w warstwie wylewki)."
A ludzie mają różne pomysły, w rodzaju przykrywania ogrzewanej podłogi dywanem albo zrobienia na niej parkietu. A gdy jest za zimno to podkkręcają temperaturę. Przy utrudnionym odbiorze ciepła skutek dla wylewki jest chyba oczywisty.
Napisano
Ok. przy zwykłych kablach oporowych w miejscach oddalonych od zabezpieczenia, a przysłoniętych czymś co ogranicza oddawanie ciepła, jest możliwe przegrzanie posadzki lub nawet kabli.
Dzięki za odpowiedż, pozdrawiam.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Jeśli chodzi o kamień do wykończenia to polecam steatyt. Kamień z którego robi się kominki bo on akumuluje ciepło. Mamy z takich płytek podłogę w salonie i wystarczy włączyć ją na godzinkę rano, żeby była ciepła prawie przez cały dzień. Żałuję, że nie wykorzystaliśmy steatytu w kuchni, tam są kafle i różnica jest ogromna.
  • 4 miesiące temu...
Gość Lukasz K
Napisano
W steatycie stwierdzono azbest wiec nie polecalbym.
Napisano
Cytat

W steatycie stwierdzono azbest wiec nie polecalbym.



A w materiałach budowlanych, takich jak bloczki i cegły stwierdzono pierwiastki radioaktywne... i w węglu palonym w piecu też...

Poczytaj, w jakiej postaci azbest jest szkodliwy i rakotwórczy i nie siej paniki!
  • 2 lata temu...
Gość Kasia z Arbiton
Napisano

Na ogrzewanie podłogowe świetnie sprawdzają się panele winylowe. Winyl stwarza bardzo niski opór cieplny, dzięki czemu ogrzewanie działa efektywnie. Dzięki zastosowaniu paneli winylowych ogrzewanie podłogowe może być bardzo ekonomicznie wykorzystywane, co długofalowo pozwala na widoczne oszczędności w rachunkach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...