Skocz do zawartości

Jeszcze raz ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Dzień dobry, witam wszystkich
Na razie głownie czytam forum, bo przed nami daleka droga do wlasnego domku ale wydaje mi sie, ze grunt to dobre przygotowanie. Teraz jestemy w trakcie wyboru dzialki. Wiemy juz, ze niestety raczej piwnicy miec nie bedziemy bo tereny sa niedaleko Wisly i podejrzewamy wysoki poziom wody gruntowej.
No a teraz jak kazdy poczatkujacy mam pytania do osob, ktore posiadaja domek lub sa w trakcie budowania:
- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?
- widzialam gdzie na projekcie grubosc scian 18cm i do tego ocieplenie 15 cm; z czego moglby byc te sciany?
Wielkie dzieki za pomoc
N.
Napisano
Czy jest sens robić symboliczną izolację w czasach gdy nie tylko ja namawiam na izolowanie, ale są już normy unijne BBR 2006 np.
Napisano
Dzieki. Na razie ogrom potrzebnej wiedzy troche mnie przeraza. Budowa zacznie sie najwczesniej w przyszlym roku wiec jeszcze mam troche czasu na pytania, rady i porady.
A w sumie to i tak najpierw musimy kupic dzialke icon_smile.gif
N.
Napisano
- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?

Oczywiście, że jest taka możliwość. Ja osobiście znalazłam taką firmę projektową w Poznaniu. Po przejrzeniu wielu katalogów pojawiło nam się mnóstwo pomysłów, ale żaden gotowy projekt nie spełniał całkowicie naszych oczekiwań. Musielibyśmy wiele rzeczy zmieniać a to kosztuje. Tym sposobem zdecydowalismy się na projekt prawie indywidualny. Był rysowany od podstaw, ale według naszych wymagań i wskazówek. Miał być tani w budowie i funkcjonalny. Koszt przygotowania takiej dokumentacji projektowej w Poznaniu to 2500 zł + VAT.
  • 5 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

- domek marzy nam sie wlasnej koncepcji - czy mozna zrobic projekt domku, ktory potem architekt dopracuje, czy raczej architekci nie ida na takie uklady?
Oczywiście, że jest taka możliwość. Ja osobiście znalazłam taką firmę projektową w Poznaniu. Po przejrzeniu wielu katalogów pojawiło nam się mnóstwo pomysłów, ale żaden gotowy projekt nie spełniał całkowicie naszych oczekiwań. Musielibyśmy wiele rzeczy zmieniać a to kosztuje. Tym sposobem zdecydowalismy się na projekt prawie indywidualny. Był rysowany od podstaw, ale według naszych wymagań i wskazówek. Miał być tani w budowie i funkcjonalny. Koszt przygotowania takiej dokumentacji projektowej w Poznaniu to 2500 zł + VAT.




Witam

Czy mógłbys mi podać namiary na tą firmę projektową .Jestem w podobnej sytuacji i też z Poznania.Do tej pory żaden z gotowych projektów nie spełnił moich oczekiwań,mam swoją wizję rozplanowania budynku ,ale potrzebowałbym konsultacji z firmąprojektową. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.
Napisano
Też mam dylemty dotyczace ściany zewnętrznej.
Trafiłem na promocję pustaków POROMUR EM 250x338x220G 25 P+W. Chciałbym ich użyć na ściany zewnętrzne + docieplenie styropianem. Projektant jednak mówi, że pustaki te nie mogą być stosowane na ściany zewnętrzne ponieważ jest to pustak na ściany wewnętrzne. Proszę o radę - czy rzeczywiście pustaków tych nie można stosować na ściany zewnętrzne. Podaję linka od producenta tych pustaków: http://www.jopek.home.pl/index.php?option=...id=75&Itemid=62
Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Napisano
Cytat

Też mam dylemty dotyczace ściany zewnętrznej.
Trafiłem na promocję pustaków POROMUR EM 250x338x220G 25 P+W. Chciałbym ich użyć na ściany zewnętrzne + docieplenie styropianem. Projektant jednak mówi, że pustaki te nie mogą być stosowane na ściany zewnętrzne ponieważ jest to pustak na ściany wewnętrzne. Proszę o radę - czy rzeczywiście pustaków tych nie można stosować na ściany zewnętrzne. Podaję linka od producenta tych pustaków: http://www.jopek.home.pl/index.php?option=...id=75&Itemid=62
Będę wdzięczny za wszystkie rady.




Zastrzeżenia projektanta są nieuzasadnione, gdyż pustak ten może być użyty do budowy ścian zewnętrznych przewidzianych do ocieplenia. Klasy wytrzymałości tych pustaków ( 10 MPa lub 15 MPa) są wystarczające do stawiania nawet wysokich budynków.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...