Skocz do zawartości

Programik do obliczania współczynnika ciepła ścian


Gość

Recommended Posts

Napisano
Szkoda tylko, że ciepło w ciele stałym nie chce "płynąć" tak jak rockool sobie, życzy czyli prostopadle do wełny w ścianie. To weredne ciepło "płynie" tam gdzie zimniej i gdyby okazało się, że ściana ogrzewa fundament, a ten wrednie ziemię pod domem w której jest osadzony, to programik jest przydatny w WC . Oczywiście w zależności od papieru na którym jest wydrukowany. A oczywiście, nie daj Boże, gdyby jescze zimą z powietrza, którym sobie dana ściana "oddycha " wykroplił się kondensat, to przenikalność cieplna wełny moze się nawet kilka razy zwiększyć. I co wtedy z programikiem? brrr strach pomyśleć. Pozdrawiam
Napisano
PanieB. Pierwszy raz s[poptkałem człowieka, który jest omnibusem w sprawach budownictwa. Jak widać w sprawach papieru do WC również, Może nieraz trzeba się zastanowić co się pisze.
Napisano
Od dawna wszystko jest głęboko i wnikniwie przemyślane. A swoją drogą to oczywiście poza papierem się nie zgadza??
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ma pan słuszność, ale to tylko mały programik służący do orientacyjnych obliczeń, a nie program służący do modelowania wpływów termicznych.
Nic nie jest w stanie zastąpić doświadczenia i wiedzy.

No a jak ktoś potrzebuje programu do dodania dodawania do siebie ułamków to jego sprawa...
Napisano
Przy 4% wilgotności ściana traci 50% izolacyjności, więc takie programiki dotyczące "częściwej" (izolacja to termosnie ściana) i suchej izolacji są z założenia bez sensu!!! I świadczą, że autor nie rozumie problemu.
Napisano
O jakim materiale pan mówi, odnośnie tych 4%?

Ponadto nie rozumiem, po co zwykłemu budowniczemu domku jednorodzinnego zaawansowany program liczący wilgotność, no i oczywiście geometrię ścian, bryłę budynku i miejsca, w których izolacja została położona (no bo jaki ma sens obliczanie wiglotności, skoro mostek cieplny może zabrać 2 razy więcej ciepła?)

A sens takich programików jest taki, żeby można było mniej-więcej połapać się, co może być lepsze, a jaki rodzaj izolacji może być gorszy i o jakich rzędach wielkości jest mowa.
Napisano
Wilgotność przegród nie powinna przekraczać 1% , mostki tez są niedopuszczalne, dlatego zawsze izoluję od środka wełna + folia (jak w dachu) np www.isover.se/sw6406.asp czy www.isover.se/sw5687.asp tylko tego jakoś na stronach nie widać Podobnie jak grubości izolacji zaczynamy od 30 cm wełny a nie kończymy na 20 cm oczywiście w podłodze ściananie i dachu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...