Skocz do zawartości

Grzejniki KERMI


Recommended Posts

Napisano
Witam!!
Chciałbym zasięgnąć opinie ekspertów na temat grzejników firmy KERMI ,a konkretnie Therm X2.Co to są za grzejniki czy warto je montować.A może ktoś posiada takie grzejniki, lub instaluje i coś wie na ich temat.Pytam ponieważ muszę zdecydować jakie grzejniki zamontować (dom ma być energooszczędny),instalator z którym rozmawiałem twierdzi iż to jest górna półka grzejników ja niestety nie jestem zorientowany w grzejnikach,jedyne z którymi mam do czynienia to RADSON i PURMO.I muszę powiedzieć że już 10 lat sprawują się świetnie. Dlatego też nie wiem czy zostać przy sprawdzonych, czy zdecydować się na te KERMI Therm X2.Proszę o zainteresowanie tematem !
Napisano
KERMI to ta sama klasa co PURMO, RADSONy mają większą moc przy tych samych wymiarach i są wykonywane z grubszej blachy - Twój instalator zapewne ma lepsze warunki (upusty od cen katalogowych, terminy płatności, inne bonusy - np, wyjazd na narty lub do Egiptu) w hurtowni, gdzie kupuje KERMI, ale to nic złego, jeśli zdecydowałeś się na tego właśnie wykonawcę, to pewnie masz do niego zaufanie i powinieneś polegać na jego doświadczeniu - chyba, że jest to jakiś przypadkowy "pan Kaziu" - wtedy żadne wątpliwe rady na forum nic Ci nie pomogą
Napisano
Cytat

KERMI to ta sama klasa co PURMO, RADSONy mają większą moc przy tych samych wymiarach i są wykonywane z grubszej blachy - Twój instalator zapewne ma lepsze warunki (upusty od cen katalogowych, terminy płatności, inne bonusy - np, wyjazd na narty lub do Egiptu) w hurtowni, gdzie kupuje KERMI, ale to nic złego, jeśli zdecydowałeś się na tego właśnie wykonawcę, to pewnie masz do niego zaufanie i powinieneś polegać na jego doświadczeniu - chyba, że jest to jakiś przypadkowy "pan Kaziu" - wtedy żadne wątpliwe rady na forum nic Ci nie pomogą



Właśnie o to chodzi że instalatora polecił mi znajomy który jest z niego bardzo zadowolony,i o ile inne rozwiązania które mi przedstawił są OK, to tylko te grzejniki mi nic nie mówią.W między czasie zerknąłem na stronę firmy KERMI i całkiem niezłe rozwiązanie z tym Therm X2. Tylko gwarancja 5 lat mnie zniechęca bo inni dają 10 lat.Natomiast ceny tych grzejników są naprawdę dobre, i dlatego chciałbym znać opinie na ich temat

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...