Skocz do zawartości

Beton B-15 B-20 - przepis?


Recommended Posts

Napisano
Betonów konstrukcyjnych B-15 a tym bardziej B-20 raczej nie robi się w betoniarce
Napisano
przepisy można znaleźć np.w poradniku majstra budowlanego, nie będę ich przepisywał, bo porządne betony kupuje się w betoniarni, a na budowie to sobie można wymieszać beton nie wiadomo jaki mieszając 3 części piasku z jedną częścią cementu i wody tyle żeby otrzymać odpowiadającą nam plastyczność.
Napisano
I właśnie jak napisałeś "raczej się nie robi" więc wynika ,że się robi . Ja właśnie będe robił , ponieważ mam dostęp do taniego kruszywa za transport nie będe płacił i ludzi do pracy też mam(duża rodzina) i po wstępnych przeliczeniach jestem troche do przodu z kasą, którą będe mógł wydać na inne materiały . I właśnie jakby ktoś z szanownych forumowiczów mógłby mi napisać taki przepis to byłbym wdzięczny Beton B-15, B-20
Napisano
Skład betonu zależy od rodzaju użytych składników i receptur na jego przygotowanie jest wiele. Istotne jest też oprócz marki betonu m.in. konsystencja (gęstoplastyczna, plastyczna, półciekła, ciekła), wpływ ma też czas mieszania. W betoniarniach są laboratoria badające jakość betonu. Metodą chałupniczą można sobie zrobić "jakiś?" beton. Przykładowe receptury:

B-15:
cement portlandzki marki 25 - 2170 kg
piasek o uziarnieniu do 2 mm - 7360 kg
kruszywo pow. 2 mm - 13670 kg
woda - 1380 l

B-20:
cement portlandzki marki 25 - 3260 kg
piasek o uziarnieniu do 2 mm - 6820 kg
kruszywo pow. 2 mm - 12660 kg
woda - 1600 l
Napisano
Dziękuje za odpowiedż , tylko nie napisałeś ile wyjdzie tego betonu z podanego przepisu . Przypuszczam, że 10m3 ?

[ Dodano: 2006-03-06, 14:20 ]
A mógłby ktoś napisać ile faktycznie wychodzi betonu z betoniarki 150 ???
Napisano
Cytat

Dziękuje za odpowiedż , tylko nie napisałeś ile wyjdzie tego betonu z podanego przepisu . Przypuszczam, że 10m3 ?  

[ Dodano: 2006-03-06, 14:20 ]
A m icon_mrgreen.gif ógłby ktoś napisać ile faktycznie wychodzi betonu z betoniarki 150 ?? icon_mrgreen.gif ?

icon_lol.gif Z betoniarki 150 faktycznie wychodzi 150 litrów betonu lub zaprawy
Napisano
A jesteś pewien? Mi się wydaje , że jednak nie . Myśle , że wyjdzie około 120 litrów , ponieważ jak do niej na maxa wejdzie 150 litrów to nie możliwością jest żeby wyszło 150 litrów gotowej zaprawy. No chyba , że wlotem ustawisz do góry i bedziesz sypał kruszywo +cement do nieruchomej betoniarki . No to wtedy wejdzie ci faktycznie 150 litrów!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...