Skocz do zawartości

Kominek w 3 pietrowym bloku


Recommended Posts

Napisano
Zwracam się z prośbą o pomoc w wyjaśnienia trochę zawiłego tematu. Czy jesteście wstanie udzielić mi informacji, czy mogę zainstalować kominek w mieszkaniu 80m kw, które znajduję się w budynku 12 rodzinnym. Jest to blok 3 piętrowy z poddaszem i garażem.
Według prawa budowlanego kominki można instalować tylko w budynkach niskich wielorodzinnych do 12 m lub do 4 kondygnacji. Więc w przypadku naszego budynku jedna ustawa wyklucza drugą. Podobnież w takich przypadkach potrzebne są zezwolenia, jednak mam problem z ustaleniem czyje. Developer zezwala na instalacje komina, kominiarz i firmy, które zajmują się instalacją kominów, też nie widzą problemu.

Czy jesteście wstanie powiedzieć, czy mogę i jeśli tak to co należy spełnić, aby ten kominek móc zainstalować?
Napisano
Ustawa o warunkach technicznych budowli wyraźnie określa, że kominki z otwartym paleniskiem lub z wkładem kominkowym można instalować w budynkach mieszkalnych, niskich wielorodzinnych o wysokokości do 4 kondygnacji nadziemnych włącznie. Jesli garaż nie "wystaje" ponad pozim gruntu wiecej niż o połowę swojej wysokości to z opisu wynika że dom ma 4 kondygnacje więc można w nim zamontować kominek. Oczywiście jego instalacja będzie możliwa jeśli w pomieszczeniu znajdują się odpowiednie kanały dymowy i wentylacyjny oraz zapewnionu będzie dopływ powietrza zewnętrznego w ilosci nie mniejszej niż 10 m3/h na kazdy kW mocy nominalnej kominka. Formalnie, konieczne będzie uzyskanie pisemnej zgody właściciela budynku, oraz protokół odbioru kominiarskiego zamontowanego kominka i kanałów dymowych.
Napisano
Uprzejmie dziękuje za informacje. Niestety garaz wystaje ponad połowe nad ziemią i z tego co mówi kierownik budowy stanowi kondyknaje tak samo jak i poddasze, wiec wyglada, że budynek w sumie ma 6 kondygnacji. Co w takim przypadku, czy istnięją jakieś zezwolenia do uzyskania, które pozwolą na budowe kominka?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...