Skocz do zawartości

Problem z grzejnikami


boas43

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Posiadam domek z lat PRL tzw. "klocek " ,nieocieplony o powierzchni 125 m2 do tego klocka dobudowana jest weranda i drugie małe pomieszczenie .W sumie te pomieszczenia maja około 21-23 m2 .Problem jest z dogrzaniem tych dwóch pomieszczeń .Gdy w innych pomieszczeniach jest temp.22-23 stopnie to tam jest 15 stopni.Grzejniki ledwo co sa letnie a powrót z grzejników jest bardzo zimny.
Zasilanie do tych pomieszczeń jest podciągnięte z pionu który zasila grzejniki z piętra ,a wygląda to tak ,ze nitka ta odbija pod katem 90 stopni w bok i najpierw jest grzejnik od mniejszego pomieszczenia -gdzie jest trochę lepiej(cieplej) a potem jest grzejnik na werandzie - tutaj jest tragedia(zimno) !
Piec posiadam miałowy całodobowy - temperatura na piecu 60 stopni przy -12 na zewnątrz.Pompka przy piecu to LFP 25POr40C, pompa ma ustawiony cały czas tryb III , nowe grzejniki dwupanelowe Kermi dobrze dobrane do wielkości pomieszczeń i zapotrzebowania budynku.Obydwa zaworki sa odkręcone,grzejniki odpowietrzone,przeczyszczone i bóg wie co jeszcze .
Panowie czy mozliwe ,że pompka ma za mała wydajność ?? A może to inna przyczyna jest .
Napisano
witam, być może przyczyna tkwi w samych zaworkach przy grzejnikach,niektóre z nich chamują przepływ wody,zwłaszcza te z dolnej półki cenowej,może zamontowanie dobrego zaworu kulowego rozwiązało by ten problem,mniej estetycznie to wygląda w porównaniu do tych odkręcanych ale jak otwarty to otwarty
Napisano
instalację trzeba wyregulować!
dawniej grzejniki kryzowało się
teraz trzeba odpowiednio ustawić nastawy wstępne na zaworach
jeśli zawory są bez nastaw wstępnych, to można grzejniki przydławić na śrubunkach powrotnych (jeśli mają taką możliwość)
jeśli nie to pozostaje stara metoda - kryzowanie
co do pompy to może być za mała, trzeba policzyć
inna możliwość, to niestaranne wykonanie odgałęzienia (zaślepienie częściowe przekroju, za mała średnica)
NAJLEPIEJ ZAPROŚ DO DOMU F A C H O W C A
Napisano
pompa na pewno nie jest za mała,
problem może być albo tak jak wspomniano wyżej w zaworach,
może trzeba je po prostu otworzyć, zwłaszcza na zaworach odcinających zdarza się, że nie są otwarte do konca (imbus po odkręceniu zaślepki),
albo zbyt małe średnice zasilania i powrotu,
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Hmm.
U kuzyna okazało się że przyczyną jest brak ocieplenia budynku oraz rurki grzewcze wbetonowane bez izolacji w sciany.
To powodowało spore straty 'do murów' i grzejnik był zimny.
Moim zdaniem wtedy nie pomoże żadna pompa, a nawet jeśli pomoże to i tak odbije się to na rachunku (za prąd i opał).
Dlatego w takiej sytuacji kuzyn wymienił piony na nowe - ocieplone i pozbiawione problemu straty ciepła do muru.
Nie chcę się wymądrzać ale byćmoże tutaj problem jest analogiczny.

Pozdrawiam.
Napisano
Witam

Temat już trochę stary, ale powiem co zrobiłem.W tym roku postanowiłem przerobić trochę ta instalację i usunąc problem z grzejnikiem.Grezjnik i zawory były dobre - problemem okazała się za duża odległość dla pompy.Tez na poczatku myslałem ,że to nie możliwe, ale jednak.Grzejnik przełozyłem na druga ścianę budynku i połączyłem w inny pion - momentalnie skróciła się droga instalacji c.o. do tego grzejnika o jakies 5 metrów i teraz grzejnik grzeje pełna mocą icon_smile.gif
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Szczerze mówiąc to nigdy bym nie zgadł,że źródłem problemu może być zbyt daleka odległość od pompy,jestem tym zaskoczony. Ale najważniejsze,że problem i kaloryfer grzeje jak należy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przecież jeżeli nad warstwą szlamu izolacyjnego ułożymy jakąkolwiek warstwę materiału nieprzepuszczalnego dla pary wodnej to i tak pomiędzy szlamem i nią będzie się zbierać i następnie skraplać para wodna. Dla przykładu - pokrywamy chudziak szlamem izolacyjnym, na tym dajemy folię oraz styropian podłogowy, znowu folię oraz jastrych. Efekt jest taki, że górne warstwy gruntu pod chudziakiem i tak podciągają kapilarnie wilgoć z głębszych warstw. Wilgoć podciąga też beton chudziaka. Dobrze nałożony szlam izolacyjny nie będzie przepuszczał wody, ale nie wiemy czy będzie przepuszczał parę wodną. Jeżeli będzie przepuszczał parę, to będzie się ona skraplać poniżej pierwszej warstwy folii, bo to pierwsza warstwa nieprzepuszczalna dla pary.  Jeżeli zaś szlam nie będzie przepuszczał również pary wodnej (w co wątpię), to para wodna zacznie się skraplać poniżej niego, czyli jeszcze w warstwie betonu tworzącej chudziak.   Jeżeli natomiast nie damy szlamu, tylko szczelną warstwę folii, to będziemy mieć skraplającą się wilgoć poniżej tej folii. W związku z tym nie widzę istotnej różnicy pomiędzy wariantem ze szlamem lub bez niego. 
    • Niestety, trzeba odkuć i dać trójnik 90 stopni. Dali inny bo może akurat taki mieli pod ręką albo wydawało im się, że będzie dobrze. Jak widać, ktoś to przyjął w ramach odbioru. Jak się to już raz odkuje, to nie zalewałbym ponownie. I tak to miejsce będzie zasłonięte obudową stelaża, a nigdy nie wiadomo co trzeba będzie jeszcze kiedyś przerabiać lub naprawiać.  Na jaką wysokość wyprowadzony jest odpływ z pralki na swoim drugim końcu?
    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...