Skocz do zawartości

oszczedny kociol?


linte

Recommended Posts

Napisano
witam,
szukam kotla gazowego do ogrzania domu(+kuchenka i woda), ktory przede wszystkim musi byc oszczedny. na dzien dzisiejszy place w sezonie ok.600zl/m-c!!! utrzymujac srednia temp. na piecu 50 st. dom jest pietrowy+poddasze ok.130m. kociol moze byc nawet drogi, zeby tylko byl oszczedny. mialem w domu dzisiatki "fachowcow" i kazdy mowi co innego. mam juz dosc i stwierdzilem, ze najlepiej bedzie wymienic kociol. z gory dziekuje za odpowiedz.
pozdrawiam
Napisano
Wymiana kotła to jest to co zawsze pierwsze przychodzi na myśl. Ale nie zawsze przynosi to oczekiwane efekty. Wiadomo, że obecnie najbardziej oszczędnymi kotłami są kotły kondensacyjne, ale żeby osiągały one sprawność nawet do 109 % muszą pracować przy niskich temperaturach zasilania/powrotu, a to z kolei wymaga zwiększenia powierzchni grzejników (jeśli masz ogrzewanie grzejnikowe, w przypadku podłogówki kocioł kondensacyjny jest optymalny).
Poza tym przede wszystkim musisz oszacować czy w Twoim domu nie ucieka zbyt dużo ciepła przez ściany, okna, podłogę, dach, kominy, itp. - w takim przypadku wymiana kotła powinna być ostatnią czynnością, jaką podejmiesz.
Jeśli jednak uważasz, że wszystko poza kotłem jest o.k. to polecam kotły firmy Viessmann np. wiszący dwufunkcyjny ze zintegrowanym zasobnikiem c.w.u. VITOPEND 222 lub kondensacyjny stojący VITOCROSSAL 300 - (są to kotły z najwyższej półki, ale mówiłeś, że cena nie gra roli, a zapewniam, że warte są swojej ceny
Napisano
To dosyć niebezpieczny kocioł. Co się dzieje z gazem w sezonie grzewczym czy się nie potrujemy? a pisali że perpetum mobile się nie da zrobić . a tu 109%%%..?
Napisano
Domy współcześnie budowane zużywają od 30 nawet do 300 kWh/m2 rocznie. Oszczędności wynikające z pieca drogiego i taniego to 5-10% . lEPIEJ WIĘC INWESTOWAĆ W SKUTECZNĄ IZOLACJĘ I WENTYLACJĘ. Pieniądze zainwestowane w ogrzewanie to kasa wyrzucona w błoto.
Napisano
109 % to wartość, która wynika z wykorzystania ciepła zawartego w spalinach w tradycyjnych kotłach traconego bezpowrotnie przez komin.
A dom oczywiście trzeba uprzednio zaizolować i ocieplić zarówno od zewnątrz - 20 cm oraz od wewnątrz - 10 cm. Jeśli jeszcze zastosujemy okna o współczynniku U < 0,7 W/m2*K i właściwie je osadzimy, to być może będzie można zrezygnować z trdycyjnego ogrzewania i wystarczy rekuperator (nie należy jednak zapomnieć o podłodze i stropie - grubość izolacji > 30 cm)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...